اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار استان اردبیل:

دفاع مقدس پرچم آرمان‌خواهی ملت ایران است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد حفظ ‌آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: دوران دفاع مقدس پرچم آرمان‌خواهی و عزت ملت ایران است که هرگز پاسداشت آن را به فراموشی نمی‌سپاریم.

دفاع مقدس پرچم آرمان‌خواهی ملت ایران است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذکی‌الله خوشبخت در جلسه برنامه‌ریزی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در اردبیل اظهار داشت: جنگ هشت ساله تحمیل شده به ایران و مقاومت و فداکاری مردم رشید ایران نشان داد که دشمن در معادلات ساده و ظاهری خود راه را به خطا رفته و اشتباه بزرگی را در این مسیر مرتکب شده است.
وی گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس را تجلیل واقعی از حماسه‌آفرینان این جهاد مقدس اعلام کرد و افزود: امروز بر هر ایرانی به عنوان یک تکلیف واجب است که تمام ابعاد این جنگ را شناخته و در انتقال آن به نسل‌های آینده کوشش و همتی والا داشته باشد. خوشبخت در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در این جنگ هشت ساله و نابرابر اراده جوانان و نیرو‌های مردمی ستودنی است و این اراده و همت حقیقی بود که ما را در این جنگ پیروز واقعی کرد.
وی در ادامه سخنان خود هدف از برگزاری نخستین جلسه برنامه‌ریزی گرامیداشت هفته دفاع مقدس را ارائه پیشنهادات و جمع‌بندی نظرات مدیران و مسئولان اعلام کرد و گفت: برنامه‌های امسال در دو بخش برنامه‌های معمولی و برنامه‌های ابتکاری با ایده و شیوه‌های جدید برگزار می‌شود که در برپایی آنها نیازمند مساعدت و همفکری بیشتر هستیم.
این مسئول یکی از برنامه‌های مورد اقبال مردم را برپایی نمایشگاه رزمی‌ ـ عملیاتی ـ فرهنگی دفاع مقدس اعلام کرد.
وی ادامه داد: این نمایشگاه همه ساله با ایده‌ها و برنامه‌ریزی‌های مناسب مخاطبان بسیاری را به خود جلب می‌کند و برپایی آن در انتقال ارزش‌های اصیل هشت سال دفاع مقدس و هویت خلق‌ شده در این جنگ بسیار ارزشمند است.
مدیرکل حفظ آثار استان اردبیل در ادامه سخنان خود رویکرد نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی را ترویج فرهنگ دفاع مقدس و نشر ارزش‌های این ایام توصیف کرد و افزود: در دو سال اخیر برنامه‌های خوبی در گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شده به طوری که در حوزه جهاد سازندگی شاهد تولید برنامه‌های فرهنگی آشنایی با روحیه جهادی،‌ تلاش‌های جهاد‌گران در عرصه دفاع مقدس، ‌تولید و پخش برنامه‌های ارزشی از صدا و سیما و رسانه‌ها بودیم. مدیرکل بنیاد حفظ ‌آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل خاطرنشان کرد: در سایر گروه‌ها و اقشار جامعه نیز برنامه‌های ابتکاری،‌ نو و ایده‌های جدید در راستای شناخت و انتقال مفاهیم و مبانی دوران هشت ساله دفاع مقدس تولید و ارائه شده است.
وی از توجه ویژه استاندار اردبیل به حوزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه با طرح ایده‌ها و تفکرات سازنده خبر داد و گفت: تا کنون سه دستگاه اجرایی استان شامل حوزه‌ هنری،‌ سپاه و فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌های خود را ارائه داده‌اند که امیدواریم سایر دستگاه‌ها نیز تا پایان مرداد ماه پیشنهادات و برنامه‌های در نظر گرفته شده برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس را به دبیر‌خانه تحویل دهند.
این مسئول برگزاری صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح،‌ رژه نیرو‌های مسلح در نخستین روز هفته دفاع مقدس، ‌غبارروبی مزار شهدا،‌ برپایی شب شعر و خاطره‌گویی،‌ حضور در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، ‌بیان خاطرات رزمندگان،‌ تولید و پخش فیلم‌های سینمایی و مستند از صدا و سیما و ... از جمله برنامه‌های معمول و روتین هفته دفاع مقدس است. وی بیان داشت:‌ برای شناختن این گنج عظیم و ارزشمند ما به ارائه طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های متناسب با ذائقه جوانان و خانواده‌ها نیاز داریم تا با برنامه‌ریزی‌ و اجرای آن بتوانیم نسل آینده را بهتر و شایسته با ابعاد جنگ هشت ساله و ایثار‌گری شهدا و رزمندگان آشنا کنیم.
خوشبخت برگزاری برنامه‌های تجلیل از ایثارگران و بیان خاطرات از زبان رزمندگان را از جمله برنامه‌های ماندگار و تاثیرگذار اعلام کرد و گفت: انتظار داریم در ارائه برنامه‌های پیشنهادی تحرک،‌ تحول و پویایی متناسب با خواست مخاطبان در نظر گرفته شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول