اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرکات استان اردبیل خبر داد:

رشد 85 درصدی تردد خودرو در گمرک بیله‌سوار

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرکات استان اردبیل گفت: آمار ورود و خروجی خودروها در گمرک بیله‌سوار نشان می‌دهد که میزان تردد در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 85 درصد افزایش داشته است.

رشد 85 درصدی تردد خودرو در گمرک بیله‌سوار
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی‌اصغر عباس‌زاده در جلسه بررسی مشکلات گمرک بیله‌سوار اظهار داشت: تعداد خودروهای ورودی و خروجی از گمرک بیله‌سوار در چهار ماهه نخست امسال یک هزار و 53 دستگاه بوده که با افزایش تردد بستر مناسب برای تبادلات مرزی به اشکال مختلف فراهم شده است.
وی آمار قطعی صادرات گمرک استان را در چهار ماه نخست امسال بیش از 9 میلیون و 23 کیلوگرم به ارزش 7 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این رقم از نظر وزنی 25 درصد کاهش اما از لحاظ ارزش 34 درصد افزایش نشان می‌دهد.
عباس‌زاده در مورد میزان واردات کالا به گمرکات استان بیان داشت: در همین مدت 9 میلیون و 61 کیلوگرم کالا وارد گمرکات استان شده که ارزش آنها بیش از 28 میلیون دلار بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در این زمینه نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزی و وزنی یک رشد 275درصدی را شاهد هستیم.
عباس‌زاده آمار مسافران ورودی از طریق فرودگاه گمرک اردبیل را 10 هزار و 492 نفر اعلام کرد و ادامه داد: در رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل 105 درصد افزایش نشان می‌دهد.
مدیرکل گمرکات استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از مشکلات گمرک بیله‌سوار از نظر تجهیزات و امکانات بیان داشت: در جلسه صادرات غیرنفتی برخی کمبودها و نواقص را اعلام کردیم و قرار شده تیم کارشناسی با حضور در گمرک بیله‌سوار ضعف‌ها و نقاط قوت را بررسی و در قالب گزارشی جامع به این کارگروه ارائه کند تا چاره‌اندیشی در رفع مشکلات و معضلات انجام شود.
وی یکی از این مشکلات را نبود دستگاه اکسپری اعلام کرد و گفت: قرار شده نیمی از هزینه خرید این دستگاه مدرن را استانداری‌ها و نیمی دیگر را سازمان گمرکات تقبل کند تا به سرعت زمینه خریداری و نصب این دستگاه در تنها گمرک فعال استان اردبیل شکل عملیاتی و اجرایی به خود بگیرد.
این مقام مسئول در پایان بر حل مشکلات تجهیزاتی و امکانات موجود گمرک بیله‌سوار قول مساعد داد. انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول