اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شهر رضی اردبیل؛

تندیس فرمانده گردان حضرت قاسم نصب می‌شود

خبرگزاری فارس: با هدف تجلیل از مقام سرداران و فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس به ویژه فرمانده گردان حضرت قاسم (ع) قرار است تندیس این فرمانده دلاور در شهر رضی اردبیل نصب شود.

تندیس فرمانده گردان حضرت قاسم نصب می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار رضی در جلسه فرهنگ ایثار و شهادت در این شهر اظهار داشت: با سفارش ساخت تندیس تمام قد شهید عمران همرنگ فرمانده شهید گردان حضرت قاسم (ع) به دست هنرمندان خوش ذوق و جوان تبریزی این تندیس که بزرگ‌ترین تندیس شمال‌غرب کشور است در ورودی شهر رضی نصب و رونمایی می‌شود.
ظاهر نوری افزود: از دو سال پیش به فکر ساخت و نصب تندیس این شهید با فضیلت افتادیم و به سفارش شهرداری رضی ساخت این تندیس به هنرمند با ذوق آذری رضا فلاحیان سپرده شد تا بتواند در مدت کوتاه این تندیس را با دقت و زیبایی و ظرافت درست کرده و در این شهر از آن استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه این حرکت سبب می‌شود تا نماد ایثار و شهادت در این شهر زنده و جاویدان و مسافران ورودی به این شهر با فرهنگ ایثار و شهادت جوانان این مرز و بوم و شهادت‌طلبی آنها آشنا شوند، تصریح کرد: ما همیشه به شهدای خود افتخار می‌کنیم و معتقدیم تندیس آنها تندیس افتخار و سربلندی هر ملتی است که اگر به ذات و ماهیت این کار نگاه کنیم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اصلی‌ترین عامل در اعتلای جامعه اسلامی و جوانان پرشور و نشاط است.
شهردار رضی این اقدام را ادای احترام به مقام والای شهدا و خانواده آنها، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، آشنایی نسل جوان و نوجوان با سرمایه‌های معنوی منطقه ارزیابی کرد.
نوری اضافه کرد: شهید همرنگ ثروت همیشه ماندگار معنوی منطقه است و دستگاه‌های اجرایی به ویژه فرمانداری مشگین‌شهر در عملی شدن ایده ما برای ساخت تندیس شهید همرنگ ما را یاری و مساعدت کرده که شایسته است از همراهی آنها قدردانی کنیم.
وی ادامه داد: این تندیس همزمان با هفته دفاع مقدس در ورودی شهر رضی از توابع مشگین‌شهر نصب می‌شود تا این تندیس نمادی از ایثارگری و مقاومت مردم این منطقه باشد که فرزندان و فرماندهانی چون شهید همرنگ را تقدیم نظام اسلامی کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، تندیس تمام قد شهید عمران همرنگ فرمانده گردان حضرت قاسم (ع) به ارتفاع چهار متر، وزن 500 کیلوگرم به سبک رئال و از جنس فایبرگلاس با اسکلت‌بندی داخلی فولاد ساخته شده و به صورت تمام قد در میدان اصلی شهر رضی نصب می‌شود.
این شهید والامقام متولد 1338 در شهر رضی است که در سن 21 سالگی عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد و در دوران هشت سال دفاع مقدس در منطقه کردستان و غرب با دشمن تا بن دندان مسلح جنگید. وی فرمانده گردان حضرت قاسم (ع) اردبیل بود که در عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه به فیض آسمانی شهادت رسید.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول