اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

پرداخت نکردن قبوض اشکال شرعی دارد

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: پرداخت نکردن قبوض مصرف گاز از سوی جایگاه‌داران CNG و عموم مردم اشکال شرعی دارد.

پرداخت نکردن قبوض اشکال شرعی دارد
سید حسین صابری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت:‌ شهرداری‌ها باید 24 ساعته در خدمت‌رسانی به مردم آماده و پاسخگو باشند و هیچ توجیهی در حضور نیافتن شهرداری‌ها در محل خدمت و تکریم نکردن عموم مردم قابل قبول نیست.
وی ادامه داد: جایگاهی را سراغ دارم که بیش از 950 میلیون تومان از بابت گاز مصرفی به شرکت گاز بدهی دارد و حاضر نیست آن را بپردازد.
صابری تصریح کرد: این بی‌توجهی نه تنها پذیرفتنی نیست بلکه از نظر شرعی پولی که از این بابت کسب شده در زندگی هزینه شود از لحاظ شرعی و قانونی اشکال دارد. استاندار اردبیل به جایگاه‌داران CNG توصیه کرد تا به موقع قبوض گاز مصرفی خود را پرداخت کنند تا شرکت گاز راغب به ارائه خدمات بیشتر و با کیفیت‌تر باشد.
وی خاطرنشان کرد:‌ هر تأسیسات و ماشین‌آلات و ساختمانی نیاز به تعمیر و نگهداری دارد که در این بین باید عناصر بهره‌بردار آموزش لازم را دیده باشد تا بتوانند در تجهیز و راه‌اندازی تأسیسات دقت لازم داشته باشند.
صابری استفاده از نیروی انسانی ساده و آموزش ندیده را در جایگاه‌های CNG و در بسیاری از کارهای فنی به صلاح ندانست و افزود: ما در زندگی شخصی خود کارهای فنی را به افرادی نمی‌دهیم که حتی الفبای کار و تعمیر را بلد نباشند چه برسد به جایگاه CNG که کارکرد آن بسیار ظریف، حساس و دقیق است.
 استاندار اردبیل ادامه داد: شایسته است صاحبان این جایگاه‌ها با جذب نیروهای فنی و آموزش‌دیده دستگاه‌ها و تجهیزات خود را به موقع تعمیر، سرویس و نگهداری کنند تا عمر آنها افزایش یافته و زمینه تعطیلی جایگاه‌ها نیز به وجود نیاید.
‌وی گفت: ‌در کنار آموزش و توجه به تعمیر و نگهداری هر مسلمانی باید در حق و حساب خود دقیق باشد و به موقع قبض خود را پرداخته تا از بابت احکام اسلامی و شرعی دچار گناه و معصیت نشود. صابری از جایگاه‌داران CNG خواست تا به موقع بدهی خود را به شرکت گاز پرداخت کنند تا این شرکت نیز بتواند در مسیر خدمت‌رسانی خود بهتر و شایسته عمل کند.
وی افزود: با همکاری مردم در پرداخت به موقع قبوض، شرکت گاز فرصت خدمت‌رسانی بیشتر به هموطنان را پیدا کرده و در کنار شهرها بسیاری از مناطق روستایی ما که فاقد گاز طبیعی هستند از این نعمت بهره‌مند می‌شوند.
استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود هرگونه کم فروشی و یا زیاد فروشی در بحث گاز طبیعی را غش در معامله اعلام کرد و گفت:‌ شرکت نفت باید به صورت دقیق دستگاه‌های CNG را مورد ارزیابی و بررسی دقیق فنی قرار دهد تا عیوب مربوط به جایگاه‌ها را شناسایی و به برطرف کردن آن اقدام کنند. صابری در مورد اصلاح پل زیرگذر حسن‌آباد  نیز اظهار داشت: در اینکه احداث این زیرگذر بخش عظیمی از مشکلات تردد در این منطقه را برطرف می‌کند، تردیدی نیست اما به مرور زمان به دلیل نقص‌هایی که در اجرا و خطوط انتقال آب‌های سطحی و احداث و تکمیل راست‌گردها به وجود آمده با اصرار اعضای شورای ترافیک استان تصمیم گرفته شد این زیرگذر اصلاح شود.
این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: با انتخاب مشاور و مطالعات انجام شده شهرداری از چند ماه پیش مشغول انجام اصلاحات است و انتظار می‌رود تا چند ماه آینده با برطرف شدن برخی معایب و مشکلات، این پل اصلاح شود تا در فصل بارندگی مردم و رانندگان با کمترین مشکل در این مسیر تردد کنند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول