اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان:

ایران پیشرو در عمل به حقوق بشر است

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان نظام جمهوری اسلامی ایران را در تمامی زمینه‌ها الگو عنوان کرد و افزود: این کشور اسلامی در زمینه‌های نوع‌دوستی، اقدامات بشر دوستانه و عمل به حقوق بشر سرآمد و پیشرو است.

ایران پیشرو در عمل به حقوق بشر است
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسین شرافتی در جشن گلریزان شهرستان نهبندان اظهار داشت: وقتی انسان قدم در راه خیر بگذارد تقارنی چون برگزاری جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد با بازگشت آزادگان به میهن اسلامی به وجود می‌آید که باید این تقارن را نیکو و به فال نیک گرفت.
وی با بیان اینکه امروزه نظام جمهوری اسلامی ایران در تمامی زمینه‌ها به ویژه حس نوع‌دوستی، عمل به حقوق بشر و اقدامات بشردوستانه الگو و پیشرو است، تصریح کرد: در راس این حاکمیت اسلامی شخصی فرزانه و با درایت قرار دارد که امروزه برای رفع مشکلات مردم قحطی زده سومالی ندای کمک سر می‌دهد.
 فرماندار نهبندان با اشاره به اینکه مجامع بین‌المللی در برابر این بحران و قحطی حاکم بر سومالی سکوت کردند، افزود: استکبار جهانی علاوه بر اینکه اموال و سرمایه‌های این کشور را به یغما برده امروزه از رساندن کمک‌های مردمی و بشر دوستانه ملت‌ها به مردم سومالی جلوگیری به عمل می‌آورد.
شرافتی ادامه داد: اما نظام اسلامی ایران و ملتش با حس نوع‌دوستی خویش کمک‌هایی فراوان را برای مردم قحطی زده سومالی ارسال می‌کنند.
 وی کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را یک عمل معنوی بسیار نیکو دانست و گفت: خداوند برای اعمال صالح بندگانش اجری بالا را در نظر گرفته است که خیران و نیک‌اندیشان از جمله این بندگان هستند.
 فرماندار نهبندان با بیان اینکه انسان خیر با کمک در راه خدا، صدقه دادن و اقداماتی از قبیل کمک به آزادی زندانیان پرونده معنوی خویش را پربار و همیشه باز می‌گذارد، اظهار داشت: در حقیقت انجام عمل صالح، دستگیری از ایتام و نیازمندان، آزادی زندانی و خشنودی مومن نمونه‌هایی از تقوای الهی است.
شرافتی یادآور شد: افراد جامعه اسلامی با بصیرت دینی و نگاه معنوی در امور خیرخواهانه شرکت می‌کنند و در راستای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد نیز باید با همین نگرش عمل کنند.
 وی با اشاره به اینکه آزادی یک زندانی سبب خشنودی خانواده وی و از طرفی سبب تحکیم بنیان آن خانواده می‌شود، تصریح کرد: گام برداشتن در این راه سبب جلوگیری بسیاری از مشکلات و معضلات مادی و اجتماعی برای این خانواده و بدنه اجتماع می‌شود. فرماندار نهبندان افزود: برای درک بیشتر موقعیت یک خانواده زندانی باید خویشتن را در موقعیت به وجود آمده قرار دهیم و با درک این موضوع کمک‌هایی را برای آن زندانی داشته باشیم و بدانیم که آن زندانی و خانواده‌اش در واقع مقصر نبوده و نیستند.
مدیر‌کل زندان‌ها و اقدامات تامینی خراسان جنوبی نیز در این آیین گفت: هم‌اکنون در سطح استان 80 زندانی جرایم غیر عمد وجود دارند.
محمدعلی اربابی با بیان اینکه مجموع بدهی این زندانیان مبلغی معادل یک‌میلیارد و 850 میلیون ریال است، اظهار داشت: بیشتر این مبلغ از طریق رضایت کسر شده و برای آزادی این تعداد زندانی به مبلغ 600 میلیون تومان نیاز است البته این زندانیان باید رضایت شکات را اخذ کنند.
وی تصریح کرد: برای نخستین بار دولت اعتباری سنگین را در مجلس شورای اسلامی به تصویب رساننده است و هر زندانی که طبق آیین‌نامه ستاد دیه بتواند 50 درصد دیه خویش را پرداخت کند مابقی را دولت کمک می‌کند.
مدیر‌کل زندان‌ها و اقدامات تامینی خراسان جنوبی موسس و بنیان‌‌گذار انجمن حمایت از زندانیان را سید اسد‌الله لاجوردی دانست و گفت: امروز این انجمن در راستای کمک به خانواده‌های زندانیان در جامعه به خوبی نهادینه شده و اقدامات موثر و خوبی را انجام داده است.
 اربابی ضمن انتقاد از مهریه‌های سنگین و بسیار بالا برای دختران انتقاد کرد و افزود: این مهم امروزه به عنوان یک فرهنگ غلط در بین خانواده‌ها رواج یافته است که باید در راستای اصلاح آن تلاش کنیم.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول