اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آمار مرکز ملی آمار ایران خبر داد:

مشارکت 114 هزار نفر در سرشماری نفوس و مسکن

معاون طرح و آماری آمارهای ثبتی مرکز ملی آمار ایران از مشارکت 114 هزار نفر در انجام سرشماری نفوس و مسکن 90 ایران خبر داد.

مشارکت 114 هزار نفر در سرشماری نفوس و مسکن
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ذبیح‌الله قائمی در جلسه شورای اداری استان مرکزی که در خصوص سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 برگزار شد، اظهار داشت: سرشماری نفوس و مسکن از دوم آبان‌ماه آغاز خواهد شد که عوامل اجرایی این طرح 90 هزار نفر است.
وی تصریح کرد: به منظور اجرای دقیق این سرشماری سه مرحله آموزش در نظر گرفته شده که مرحله اول آن 13 شهریور ماه به مدت هشت روز برگزار خواهد شد که در این مرحله 13 کلاس آموزشی در نظر گرفته شده است.
معاون طرح و آماری آمارهای ثبتی مرکز ملی آمار ایران افزود: مرحله دوم به مدت 13 روز در استان‌ها برگزار خواهد شد که 153 کلاس آموزشی در این مرحله برگزار می‌شود و مرحله سوم نیز ویژه آمارگیران است که 3 هزار کلاس آموزشی برای این افراد در نظر گرفته شده است.
قائمی ادامه داد: براساس اطلاعات اقتصادی خانوارهای ایرانی، جمعیت آماری کشور در سرشماری نفوس و مسکن 75 میلیون نفر برآورد شده که این شاخص در سرشماری نفوس و مسکن سال 85 بالغ بر 72 میلیون نفر بود.
وی با بیان اینکه پیش‌بینی بعد خانوار در این سرشماری 3.7 است، خاطر نشان کرد: پیش‌بینی کل خانوارهای کشور در سرشماری امسال 21 میلیون و 200 خانوار است که برآورد می‌شود 27 درصد آنها ساکن مناطق روستایی و 73 درصد ساکن شهرها باشند.
معاون طرح و آماری آمارهای ثبتی مرکز ملی آمار ایران اظهار داشت: نتایج اولیه سرشماری در هفته نخست آذر و گزیده نتایج سرشماری نیمه اول اردیبهشت ماه سال 91 اعلام خواهد شد.
استاندار مرکزی نیز گفت: تمام امکانات و تجهیزات لازم به منظور اجرای دقیق و صحیح سرشماری نفوس و مسکن را در استان مهیا خواهیم کرد.
علی‌اکبر شعبانی‌فرد با تاکید بر ضرورت اهمیت این سرشماری اظهار داشت: دسترسی به آمار دقیق و صحیح پایه و اساس برنامه‌ریزی و هدفگذاری‌های مهم است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مشارکت در این سرشماری وظیفه شرعی و قانونی تک تک مدیران است، تصریح کرد:  فرمانداران و مدیران باید در اجرای هر چه بهتر سرشماری نفوس و مسکن نهایت تلاش خود را به کار ببندند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول