اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سومین جشن گلریزان نهبندان؛

210 میلیون ریال در نهبندان جمع‌آوری شد

خبرگزاری فارس: در سومین جشن گلریزان شهرستان نهبندان مبلغ 210 میلیون ریال کمک نقدی برای آزای زندانیان جرایم غیرعمد جمع‌آوری شد.

210 میلیون ریال در نهبندان جمع‌آوری شد
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، دادستان نهبندان در این آیین اظهار داشت: این جشن توفیقی برای افراد جامعه و خیران است که در کارهای خیر و خداپسندانه‌ای همچون آزادی زندانیان جرایم غیر عمد مشارکت کنند تا بلکه ذره‌ای از مشکلات خانواده‌های زندانیان مرتفع شود.
 سید روح‌الله حسینی هدف از انجمن حمایت از زندانیان را کمک به خانواده‌های زندانیان دانست و تصریح کرد: این انجمن از خانواده‌ زندانی و زندانیان جرایم غیر عمد حمایت می‌کند و در راستای برطرف شدن مشکلات آنان تلاش و مساعدت‌هایی را انجام می‌دهد.
وی با بیان اینکه امروزه خیلی از افراد جامعه ناخواسته و غیر عمد بر اثر تصادفات و سایر سوانح راهی زندان می‌شوند، افزود: خیران و نیک‌اندیشان طبق آموزه‌های دینی برای آزادی این‌گونه افراد باید اهتمام و کمک‌هایی را داشته تا علاوه بر آزادی خود زندانی نیز خانواده وی دچار آسیب‌های متعدد اجتماعی و فرهنگی نشود.
دادستان نهبندان با اشاره به اینکه این انجمن از ابتدای کار خویش تاکنون برای 180 زندانی با جمعیتی بالغ بر 860 نفر پرونده تشکیل داده است، گفت: توزیع سبدهای غذایی بین خانواده‌های زندانیان روستایی، بازید از خانواده‌های زندانیان، معرفی فرزندان بی‌سرپرست زندانیان به مرکز آتیه نهبندان و برگزاری کلاس‌های آموزشی و حرفه‌آموزی از جمله اقدامات این انجمن محسوب می‌شود.
حسینی ادامه داد: کانون تمرکز انجمن حمایت از زندانیان برای زندانیان جرایم غیر عمدی است که بر اثر تصادفات و سوانح ناخواسته به زندان افتادند.
امام جمعه نهبندان نیز در این آیین اظهار داشت: آزادی برده در صدر اسلام توسط پیامبر و ائمه معصومین(ع) به عنوان یک عمل حسنه انجام می‌شد و امروزه نیز آزاد کردن زندانیان جرایم غیر عمد نیز مصداقی برای این مهم است.
حجت‌الاسلام و المسلمین عباسعلی خزاعی با بیان اینکه نفس این امر خداپسندانه خیر و بسیار ارزشمند است، تصریح کرد: احادیث و روایت اسلامی فراوانی در ارتباط با این عمل صالح نقل شده و بخش اعظمی از قرآن کریم نیز در ارتباط با احسان، نیکوکاری، انفاق و صدقه است.
وی یادآور شد: یکی از مصادیق بارز عمل صالح دستگیری از نیازمندان، ایتام و مستمندان جامعه است.
 امام جمعه نهبندان سرمایه‌گذاری در کار خیر را یک نوع سرمایه‌گذاری معنوی ماندگار و جاوید عنوان کرد و افزود: کمک به آزادی زندانیانی که به غیر عمد راهی زندان شدند نیز شرکت در کار خیر است در قرآن آمده است که آنچه پیش شماست از بین می‌رود ولی در نزد خداوند محفوظ می‌ماند.
خزاعی گفت: برکات کار خیر در زندگی انسان جاری است و بسیاری از بلاهایی که از انسان رفع می‌شود نیز به خاطر همین کارهای خیرخواهانه است و در جهان آخرت نیز این اعمال خیر برای انسان کارساز و راهگشا می‌شود.
 وی با اشاره به اینکه در چند شب آینده ضربت خوردن حضرت‌علی(ع) و شب قدر را در پیش داریم، اظهار داشت: چه نیکو است که جامعه اسلامی با تاسی از سیره و منش امیرمومنان حضرت علی(ع) برای دستگیری از نیازمندان اهتمام ورزد و با آزادی زندانیان جرایم غیر عمد کانون خانواده‌هایشان را گرم کنند.
 امام جمعه نهبندان ضمن تاکید بر گذشت و از خودگذشتگی خانواده‌ها در جرایم غیر عمد تصریح کرد: امروزه جشن‌های گلریزان به یک نهضت عظیم مبدل شده است و بخشیدن زندانیان جرایم غیر عمد نیز بخشیدن عمری مجدد بر حیات این دسته از افراد است.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول