اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

سرنوشت نامعلوم نتیجه غفلت از ولایت است

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان با اشاره به اینکه توفقیات به دست آمده در کشور مرهون ولایت‌پذیری است، گفت: غفلت از مسیر ولایت سرنوشت نامعلومی را به دنبال دارد.

سرنوشت نامعلوم نتیجه غفلت از ولایت است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد در نشستی با جمعی از آزادگان استان با اشاره به ضرورت هوشمندی آزادگان اظهار داشت: نباید اجازه سوء استفاده از سرمایه معنوی آزادگان به دنیا دوستان قدرت طلب داده شود.
وی با یادآوری درد و رنج آزادگان در دوران اسارت افزود: حاصل این درد و رنج سرمایه معنویی است، که نه خود آزادگان حق سوء استفاده از آن را دارند، نه اجازه سوء استفاده از آن را به دیگران می‌دهند.
 استاندار زنجان با اشاره به آمار 43 هزار نفری آزادگان بیش از 230 هزار شهید و 400 هزار جانباز انقلاب و جنگ تحمیلی عراق بر ضد کشورمان تصریح کرد: هیچ کس نباید به لحاظ عضویت در خانواده ایثارگران منتی بر دوش مردم بگذارد، چرا که این عضویت قابلیت اندازگیری مادی ندارد.
وی نگاه مادی به مقوله آزادگی را اجحاف در حق آزادگان برشمرد و افزود: چه رقمی بر روی یک ساعت اسارت می‌توان گذاشت که با آن برابری کند.
رئوفی‌نژاد گلایه را برای برخورداری از حق و حقوق شهروندی حق آزادگان به عنوان شهروند دانست و خاطرنشان کرد: هیچ کس نباید برای برخورداری از حق شهروندی از جانبازی، آزادگی یا عضویت در خانواده شهید بودن استفاده کند، چرا که این موضوع موجب ضایع کردن این فضای معنوی می‌شود.
 وی بار دیگر به مراقبت از عدم سوء استفاده از معنویت افراد حاضر در جبهه و جنگ توسط دیگران به ویژه قدرت طلبان آنهم در آستانه انتخابات هشدار داد. استاندار زنجان تاکید کرد: آزادگان و خانواده‌های ایثارگران نباید قربانی سوء استفاده فرصت طلبان برای کسب قدرت واقع شوند.
 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش ولایت پذیری در موفقیت‌های به دست آمده برای کشور به ویژه آزادگان تصریح کرد: غفلت از مسیر ولایت موجب تغییر سرنوشت می‌شود.
رئوفی‌نژاد با اشاره به ریزش‌های موجود در مسیر انقلاب خاطرنشان کرد: توجه به پیشینه و سرنوشت برخی از افراد لزوم پناه بردن به خدا را برای عاقبت به خیری یادآوری چندین باره می‌کند.
وی با اشاره به لغزش‌های موجود در بین افرادی که فقط حرف ولایت‌پذیری می‌زنند، تاکید کرد: توفیق همه به الگوگیری و پیروی از راه ولایت است و غفلت از این راه سرنوشت نامعلومی را برای دوستداران رقم می‌زند.
 استاندار زنجان درک انقلاب، شرکت در دفاع از آرمان‌های آن، درک امام و حوادث پس از آن را یک توفیق برای همرزمان خود برشمرد و خاطرنشان کرد: گفتن انقلابی و مرید امام بودن کافی نیست و باید در عمل ثابت کرد که پای این حرف ایستاده‌ایم.
وی آمار آزادگان استان زنجان را 589 نفر اعلام کرد و گفت: 70 درصد آزادگان به لحاظ فیزیکی جانباز هستند و 30 درصد باقیمانده نیز درست است که آسیب جسمی ظاهری ندارند ولی به لحاظ روحی آسیب‌هایی از آن دوران دیده‌اند.
رئوفی‌نژاد تاکید کرد: رنج‌های دوران اسارت بعد از گذشت این همه سال هنوز آزادگان را آزار می‌دهد، به طوری که در برخی موارد سوء تغذیه آن دوران هنوز رفع نشده و نه تنها خود آزاده بلکه فرزندان آنها را نیز گرفتار کرده است.
وی با اشاره به وجود گردنه‌های پرمخاطره در مسیر 32 ساله انقلاب تاکید کرد: برای گذر از این مسیر پر پیچ و خم باید سجده شکر به درگاه خداوند سایید.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول