اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی خبر داد:

تعیین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی از تشکیل ستاد اجرایی ثبت نام متقاضیان تعیین تکلیف چاه‌های آب فاقد پروانه حفر شده تا سال 85، هم‌زمان با ابلاغ قانون مصوب مربوط خبر داد.

تعیین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه در خراسان شمالی
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از اداره روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی، علیرضا عامری گفت: بر اساس قانون تعیین تکلیف چاه‌های آب فاقد پروانه بهره برداری (مصوب 89 مجلس شورای اسلامی)، ملاک شمول این قانون، چاه‌های فاقد پروانه حفر شده تا پایان سال 85 است که توسط وزارت نیرو و شرکت‌های تابع استانی شناسایی شده باشند.
 وی افزود: ثبت نام برای تعیین تکلیف چاه‌های آب مشمول این قانون از روز گذشته در دفاتر پیشخوان دولت آغاز شده و متقاضیان باید با ارائه کارت ملی و سند مالکیت، فرم‌های احراز هویت را پر کرده و مراحل ثبت نام را تکمیل کنند.
 عامری تصریح کرد: افراد واجد شرایط برای پیش از مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت برای آگاهی از مدارک مورد نیاز می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی rahnama.wrm.ir مراجعه کنند. 
 وی تعداد چاه‌های فاقد پروانه مشمول قانون تعیین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه در خراسان شمالی را در مرحله نخست با لحاظ کرد شرط زمانی حفر چاه‌ها حدود 700 حلقه اعلام کرد و گفت: بر اساس قانون مصوب ابلاغی پس از ثبت نام متقاضیان، چنانچه حریم قانونی چاه‌ها رعایت و پتانسیل آبی لازم نیز در دشت مربوط وجود داشته باشد تعیین تکلیف خواهند شد. 
 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی تصریح کرد: در شرایط کنونی از این چاه‌ها به صورت غیرمجاز سالانه حدود 20 میلیون متر مکعب آب برداشت می‌شود.
وی اظهار داشت: اضافه برداشت از چاه‌های دارای پروانه و برداشت غیرمجاز آب از چاه‌های بدون پروانه، معضل اصلی منابع آب زیرزمینی استان بوده و خسارت زیادی به این منابع وارد کرده است.
  عامری اظهار داشت: از 11 محدوده مطالعاتی و دشت موجود در استان خراسان شمالی به علت برداشت بی‌رویه آب زیرزمینی توسط کشاورزان، توسعه بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی 7 دشت جاجرم، سملقان، شیروان، بجنورد، شوقان، اسفراین و صفی‌آباد ممنوع است.
وی خاطرنشان کرد: وضعیت منابع آب زیرزمینی در دشت‌های شیروان، جاجرم و اسفراین به علت برداشت بی‌رویه بحرانی است به طوری که سطح آب زیرزمینی در دشت اسفراین در 20 سال اخیر 15 متر و در دشت‌های شیروان و صفی آباد نیز در دو دهه اخیر به ترتیب بیش از 11 و هشت متر پایین‌تر رفته است.
 انتهای پیام/30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول