به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، صادق رستمی سهشنبهشب در آیین ضیافت مهر و افطار مددجویان بهزیستی استان ایلام اظهار داشت: این دستگاه با حمایت خیرین ایلامی اقدام به اجرای طرح ضیافت مهر کرده است.
وی ادامه داد: در طرح ضیافت مهر به مددجویان زیر پوشش بهزیستی استان ایلام طی 15 شب ماه مبارک رمضان افطار داده میشود.
این مسئول اضافه کرد: همه منابع مالی این طرح و این اقدام ارزنده و انسانی از سوی خیرین ایلامی تامین و هزینه میشود.
رستمی تصریح کرد: امشب به علاوه سه شب دیگر و در مجموع به تعداد 400 نفر از سوی حاج علیعباس خزلی خیر ایلامی تامین منابع شده و به نیازمندان افطار داده میشود.
مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: این دستگاه اجرایی برای ماه ضیافت الهی برنامههای ویژه دیگری را تدوین کرده است که ارائه جیره خشک به نیازمندان به تعداد 2 هزار نفر از دیگر برنامههای تدوین شده این دستگاه است.
وی ادامه داد: همچنین با کمک کارکنان سازمان بهزیستی ایلام ردیف آخر احکام آنان طی ماه مبارک رمضان کسر و در زمینه طرح ضیافت مهر در استان هزینه میشود.
این مسئول اضافه کرد: تاکنون بیش از 80 درصد از کارکنان بهزیستی استان ایلام برای اجرایی شدن این مهم اعلام آمادگی کرده که در آینده 20 درصد مابقی نیز به جمع ما میپیوندند.
رستمی تصریح کرد: بازدید چهره به چهره مسئولان استان با نیازمندان و مددجویان بهزیستی از دیگر برنامههای این سازمان در ایام ماه مبارک رمضان است.
مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: یکی از پدیدههای اجتماعی در جوامع اسلامی اطعام نیازمندان است، البته در برخی از روزها و مناسبتهای مذهبی مسئله از اطعام نیازمندان فراتر رفته و به شکل اطعام عمومی جلوه میکند.
وی ادامه داد: روزهای تاسوعا و عاشورا به عنوان نمونه از مهمترین روزهایی است که مسئله اطعام عمومی به شکل پدیدهای همگانی در سطح کشور و حتی برخی از کشورهای اسلامی چون پاکستان و عراق و بحرین نمودار میشود.
این مسئول اضافه کرد: ریشههای این سنت نیکو و آثار روحی و روانی و اجتماعی آن از سوی قرآن و آموزههای الهی همواره مورد توجه واقع شده است.
خیر ایلامی نیز در آیین ضیافت مهر گفت: هر وقت لبخند رضایت مستمندان را میبینم بسیار شادمان میشوم و این لحظه برای من ماندگار است.
علیعباس خزلی اظهار داشت: اطعام به معنای غذا و طعام دادن یکی از دستورهای دینی شریعت اسلام است.
وی ادامه داد: شخص به علل مختلف و به انگیزههای چندی میتواند و یا باید به دیگران مقداری از خوراک و غذاهای متعارف و معمول را ببخشد تا اندازهای گرسنگی شخص از میان برود.
این خیر ایلامی اضافه کرد: اطعام به معنای اشباع و سیری نیست، به این معنا که نباید در صورت وجوب اطعام به شخص، آن اندازه خوراک و غذا داده شود تا سیر سیر شود و به سخنی دیگر اشباع شود بلکه اگر به اندازهای باشد که گرسنگی وی برطرف شود، میتوان به همان اندازه بسنده کرد.
خزلی تصریح کرد: قرآن به مسئله اطعام به عنوان یک روش انفاق توجه دارد، چنان که به این مسئله به عنوان یک روش کسب تقوا و رهایی از آتش دوزخ مینگرد.
این خیر ایلامی گفت: قرآن همچنین مردم را تشویق به اطعام مساکین میکند و حتی کسانی را که دیگران را به این کار نیکو تشویق و ترغیب میکنند، ستایش میکند.
وی ادامه داد: از طرفی این مسئله آن چنان حایز اهمیت است که سهلانگاری در تشویق دیگران به اطعام نیازمندان و مساکین را از علل غل و زنجیر شدن در دوزخ میشمارد.
انتهای پیام/صا10
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد
شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.