اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جشن‌های رضوی در آیین اختتامیه جشنواره آسمان هشتم:

میناب میزبان جشنواره سرود رضوی در سطح ملی می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر جشن‌های رضوی کشور از برگزاری جشنواره سراسری سرود رضوی کشور در شهرستان میناب خبر داد.

میناب میزبان جشنواره سرود رضوی در سطح ملی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از میناب، سیدمرتضی طاهریان صبح امروز در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره آسمان هشتم در روستای کردر اظهار داشت: سال گذشته در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره آسمان هشتم مقرر شد جشنواره پنجم در قالب کشوری و تحت عنوان "نخستین جشنواره روستایی کشور با موضوع امام رضا (ع)"با محوریت میناب برگزار شود که پس از پیگیری و رایزنی‌های فراوان و هماهنگی‌های انجام شده روستای کردر میزبان جشن‌های رضوی در سطح ملی می‌شود.
معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ضمن تقدیر از مدیر کل سابق و جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: دبیرخانه این جشنواره که در بخش سرود رضوی و به میزبانی روستای کردر برگزار خواهد شد، در ایام هفته ولایت و عید سعید غدیر خم در میناب کار خود را زیر نظر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان آغاز خواهد کرد.
وی افزود: مردم میناب از این پس منتظر رویدادهای مهمتری در سطح ملی با محوریت امام رضا (ع) در روستای کردر باشند.
این مسئول همچنین تعامل و همدلی موجود بین نیروهای فرهنگی شهرستان میناب و استان هرمزگان را قابل تقدیر دانست و ابراز داشت: حمایت‌های مادی و معنوی مسئولان هرمزگان از برنامه‌های دینی و فرهنگی به ویژه فعالیت‌های مرتبط با فرهنگ اهل بیت (ع) ستودنی است.
طاهریان با اشاره به عملی نشدن یکی از تعهداتش به مردم کردر گفت: برپایی جشن‌های زیر سایه خورشید در روستای کردر با حضور خدام آستان قدس رضوی قول دوم در سال گذشته بود که به علت فشار و تراکم برنامه‌ها در امسال محقق نشد ولی مردم کردر توانستند میزبان یکی از خادمان حرم امام هشتم در مراسم افتتاح جشنواره پنجم باشند.
وی ادامه داد: همت والا و تلاش ارزشمند اهالی کردر سبب شده تا این روستا به عنوان روستای رضوی در سطح کشور مطرح و شناخته شود.
دبیر جشن‌های رضوی کشور افزود: شاید خود مردم این روستا از اهمیت و بازتاب خدمات فرهنگی شان در سطج کشور اطلاع کمتری داشته باشند ولی در تمامی جلسات و برنامه‌های مختلف، ذکر خدمات ارزشمند فرهنگی مردم این خطه زبانزد خاص و عام است.
وی تصریح کرد: روستای کردر در کشور جزو مناطقی است که به صورت ویژه در راستای ترویج فرهنگ رضوی و خدمت به پیشوای هشتم شیعیان هر ساله در دهه کرامت میزبان عاشقان و شیفتگان مکتب اهل بیت (ع) است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول