اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
رد شدن از آگهی (5) اطلاعات بیشتر
پربازدیدها
مهم‌ترین اخبار فارس در بسته صوتی «تلسکوپ» پادکست/ مخالفت دولت با افزایش قیمت خودرو/ روایت موسوی از حوادث 18 تیر/ گزینه‌های جدید جایگزینی کی‌روش/ جاسوسی از هوشنگ امیراحمدی/ تخلیه سفارت آمریکا در تل‌آویو احتمال حضور وزرای خارجه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در مذاکرات وین، وداع قاضی مشهور، تخلیه سفارت آمریکا در تل‌آویو، توافق بر سر نوری‌مالکی و جاسوسی از هوشنگ امیر احمدی از مهم‌ترین خبرهای امروز فارس به شمار می‌رود.
۱۳۹۳-۴-۱۸ ۱۷:۴۰ http://fna.ir/
0

• روحانی: تائید مشی اعتدال از سوی رهبری سرمایه بزرگ دولت است/ از نقد بدون مچ‌گیری استقبال می‌کنیم

رئیس‌جمهور در جلسه امروز هیئت دولت گفت: تأیید مشی اعتدال از سوی مقام معظم رهبری سرمایه بزرگی برای دولت است و دستگاه‌های اجرایی باید از دغدغه‌های ایشان مراقبت کنند

• احتمال حضور وزرای خارجه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در مذاکرات وین

رایزنی‌ها در زمینه نگارش پیش نویس توافقنامه جامع همچنان ادامه دارد. درهمین باره محمد جواد ظریف گفت: من در پایان دور گذشته اظهار کردم که تعداد پرانتزها بیشتر از تعداد کلمات متن است، اما الان می‌توانیم بگوییم که شاید نزدیک به 50 درصد متن مورد توافق باشد که البته این به آن معنا نیست که ما روی نقاط اختلافی به نتیجه رسیده‌ایم.در همین باره خبرها حکایت از پیوستن وزیران خارجه چندین کشور به مذاکرات دارد. به احتمال زیاد جان کری آخر هفته به وین می‌رود تا ضمن حضور در این مذاکرات از روند کنونی اطلاع یابد.

• سخنگوی دولت: قیمت‌های جدید خودرو برای دولت پذیرفتنی نیست/ «ابوطالبی» همچنان نماینده معرفی شده ایران به سازمان ملل است

محمدباقر نوبخت با بیان اینکه دولت با هرگونه افزایش قیمت مخالف است، اظهار داشت: در جلسه امروز آقای روحانی تکدر خود را اعلام کرد و انتظار است شاهد بهبود وضعیت خودروها باشیم نه افزایش قیمت؛ از این‌رو بحث‌هایی صورت گرفت و قرار شد بررسی مجدد صورت گیرد تا از افزایش قیمت خودرو جلوگیری کنیم.

•  بحران عراق در سی امین روز خود/ کشته شدن 400 تکفیری در دیالی

یک ماه از بحران تشدید حملات تکفیری‌های داعش و جولان این تروریست‌های اجاره‌ای در عراق می‌گذرد. به رغم مهار پیشروی این تروریست‌ها، هنوز استان‌هایی از این کشور صحنه نبرد ارتش، عشائر و نیروهای داوطلب با تکفیر‌یهاست .آخرین تحولات عراق را می توانین در بحش ویژه خبرگزاری فارس دنبال کنید!

• آمار عجیب جمعیتی/ رئیس سازمان ثبت احوال کشور:رشد جمعیت در سال 1425 با 90 میلیون جمعیت به صفر می‌رسد/ رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت:‌ اگر رشد جمعیت 1.7 ثابت بماند در سال 1425 با 90میلیون نفر جمعیت رشد جمعیت به صفر می‌رسد و باز هم ولادت و فوت مساوی می‌شود.

• تهدید به آشوب از سوی روزنامه‌های زنجیره‌ای/ شکایت وزارت اطلاعات، حمایت وزارت ارشاد

سید نظام‌الدین موسوی مسئول سیاسی وقت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران جزئیات وقایع کوی این دانشگاه در 18 تیر 1378، حمله نیروی انتظامی به خوابگاه دانشجویان و چگونگی ورود عناصر ضد انقلاب به این غائله را باز خوانی و از تهدید به آشوب روزنامه‌های زنجیره‌ای قبل از 18 تیر و التهاب آفرینی بخشی از دولت وقت می‌گوید.

موسوی درباره اتفاقات سال 78 عنوان کرد: شب 18  تیر انجمن اسلامی دانشگاه تهران اعلام کرد که 19 تیر در جلوی درب دانشگاه تهران تجمع می‌کنیم و اعتراضمان را اعلام می‌کنیم. 19 تیر تمام روزنامه‌های زنجیره‌ای با تیترهای تند عنوان کردند که کوی دانشگاه به خاک و خون کشیده شده است و تعداد کشته‌های این حادثه را 13 نفر اعلام کردند و خبر را به رادیو اسرائیل هم دادند. وی همچنین خاطرنشان می کند که بخشی از دولت وقت به آشوب دامن می زد.

• هاشمی رفسنجانی: روابط من و آقای روحانی بسیار نزدیک است/ اگر لازم بدانیم برای همکاری با آمریکا در عراق برنامه‌ریزی می‌کنیم

• 5مربی مطرح دیگر جهان برای جایگزینی کی‌روش اعلام آمادگی کردند/ پس از تمایل پریرا و سوسیچ، 5 مربی مطرح دیگر جهان بعد از سرمربی سابق تیم ملی برزیل و سرمربی تیم ملی بوسنی برای هدایت تیم ملی ایران اعلام آمادگی کردند.

• وزیر بهداشت برنامه‌های اصلی خود را اعلام کرد/از بیمارستانهای زنجیره ای تا خصوصی سازی در سلامت

سید حسن هاشمی می‌گوید: طرح تحول سلامت در واقع بهانه و مقدمه‌ای برای کار اصلی ماست که خصوصی سازی نظام سلامت و آوردن مردم پای کار است. باید کاری کنیم که مردم 8 هزار میلیارد تومان سرمایه به حوزه بهداشت و درمان بیاورند. آن وقت با تعرفه دولتی خدمات رسانی به مردم با کیفیت و محترمانه می‌شود.

• کاهش 30 درصدی سرانه مصرف لبنیات/ هزینه‌هایی که کمر می‌شکند

مدیرکل تغذیه وزارت بهداشت هشدار داد که هزینه‌هایی که کاهش مصرف لبنیات در بلند مدت بر دوش دولت می‌گذارد بسیار بیشتر از یارانه‌ای است که دولت باید به مصرف لبنیات در کشور اختصاص دهد و نمی‌دهد.

•  تخلیه سفارت آمریکا در تل‌آویو/ تل‌آویو مجددا هدف 5 راکت قرار گرفت

روز اول تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه حداقل 24 شهید و بیش از 180 مجروح بر جای گذاشت. در این حال موشک‌ها و راکت‌های مقاومت همچنان آژیر خطر در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی را به صدا در می‌آورد.

• قاضی مشهور انقلاب درگذشت/ آیت‌الله محمدی گیلانی که از چندی پیش در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده بود دارفانی را وداع گفت

 

•  کشورهای اسلامی و عربی در مقابل جنایات صهیونیست‌ها واکنش نشان دهند

سخنگوی وزارت خارجه از کشورهای اسلامی و عربی و نهادهای طرفدار حقوق بشر خواست که در مقابل جنایات ضدبشری رژیم صهیونیستی واکنش فوری و موثر نشان دهند.

• عضو کمیسیون فرهنگی:سوال از واعظی به صحن می‌رود/ اجماع نماینده‌ها بر اشکالات وزارت ارتباطات

• توافق شبه ‌رسمی برسر نامزدی «نوری المالکی» برای نخست‌‌وزیری عراق

یک منبع آگاه عراقی از توافق شبه ‌رسمی درباره نامزدی «نوری المالکی» جهت تصدی پست نخست‌‌ وزیری دولت جدید عراق خبر داد.

• جاسوسی «اف بی آی» و آژانس امنیت ملی از فعالان خارجی مقیم آمریکا

در پرده جدید از اسنادی که «ادوارد اسنودن» از برنامه جاسوسی آمریکا فاش کرده است، مشخص شد که پلیس فدرال آمریکا و آژانس امنیت ملی آمریکا از فعالان خارجی مقیم آمریکا هم جاسوسی کرده است. ثیم غفور، دادستان برجسته، «هوشنگ امیراحمدی» استاد روابط بین‌الملل در دانشگاه راتگرز و «آقا سعید» استاد علوم سیاسی کالیفرنیا از دسته افرادی بوده اند که مورد جاسوسی قرار گرفته اند.

• مقام ارشد آمریکایی :دستیابی به توافق هسته‌ای قطعی نیست/ از تمام توانمان برای مقابله با ایران استفاده می‌کنیم

فیلیپ گوردون گفت: هنوز نمی‌توان به دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران مطمئن بود. وی همچنین گفت آمریکا از تمامی عناصر قدرت ملی خود برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای استفاده می‌کند.

همراه با جام جهانی

امروز هم با مهمترین خبرهای جام جهانی با شما هستیم!

برزیل سلاخی شد! بعد از نیمار، کمر برزیل هم شکست/ بازی شب گذشته تیم‌های فوتبال برزیل و آلمان در مرحله نیمه نهایی با نتیجه غیرقابل باور 7 بر یک به سود آلمان به پایان رسید و ژرمن‌ها راهی فینال شدند.

• جونینیو: آلمان به برزیل درس فوتبال داد/ آلوز: بازی را در دقیقه شش به آلمان باختیم

پس از این باخت هواداران برزیل پرچم این کشور را به آتش کشاندند. همچنین یکی از هواداران برزیل به فِرد حمله کرد که این اتفاق ناکام ماند.

• کلایوِرت: روبن بهترین بازیکن جام است/ باید برای قهرمانی بجنگیم

• احتمال غیبت فان پرسی مقابل آرژانتین

لوییس فان خال در این خصوص اظهار داشت: فان پرسی شکم درد دارد که احتمال می‌رود از روده وی باشد. فکر نمی‌کنم به این بازی برسد. البته تصمیم نهایی را پیش از بازی می‌گیرم.

هوملس: به دنبال تحقق رویا‌ی‌مان هستیم/ مدافع 25 ساله آلمان با بیان اینکه پیروزی برابر برزیل خاص بود، گفت: می‌خواهیم در بازی فینال رویا‌ی خود را به حقیقت تبدیل کنیم.

از بازارها چه خبر

هر سکه بهار آزادی امروز در بازارها به بهای 953 هزار تومان معامله شد.همچنین قیمت نیم سکه به 479 هزار تومان و ربع سکه به 267 هزار تومان رسید.همچنین هر دلار هم امروز در فردوسی 3110 خریداری و3120 فروخته شد.

دانلود
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.
همراه اول