اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
رد شدن از آگهی (5) اطلاعات بیشتر
پربازدیدها
مهم‌ترین اخبار فارس در بسته صوتی «تلسکوپ» پادکست/ تاکید رهبر معظم انقلاب به رفع موانع ازدواج/ کری‌خوانی کی‌روش برای هم‌تیمی‌ها/ دعوت از ظریف برای سفر به ریاض/ پاسخ به حواشی ملک سفیر ایران در نروژ ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت توسط رهبر معظم انقلاب، اذعان تل‌آویو به توان هسته‌ای دانشمندان ایرانی و تصویب بودجه 1000 میلیاردی توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان از مهم‌ترین خبرهای امروز فارس است.
۱۳۹۳-۲-۳۰ ۱۷:۳۶ http://fna.ir/
0

• سیاست‌های کلی جمعیت توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد/ رفع موانع ازدواج و حمایت از زوج های جوان

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سیاست‌های کلی «جمعیّت» را که براساس بند یک اصل 110 قانون اساسی و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، ابلاغ کردند.

ارتقاء پویایی، بالندگی و جوانی جمعیّت با افزایش نرخ باروری به بیش از سطح جانشینی، ترویج و نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی- ایرانی و مقابله با ابعاد نامطلوب سبک زندگی غربی، تشویق ایرانیان خارج از کشور برای حضور و سرمایه گذاری و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانایی‌های آنان، رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند، کاهش سن ازدواج و حمایت از زوج‌های جوان و توانمندسازی آنان در تأمین هزینه‌های زندگی و تربیت نسل صالح و کارآمد، اختصاص تسهیلات مناسب برای مادران بویژه در دوره بارداری و شیردهی و پوشش بیمه‌ای هزینه‌های زایمان و درمان ناباروری مردان و زنان، حفظ و جذب جمعیت در روستاها و مناطق مرزی و کم تراکم و ایجاد مراکز جدید جمعیتی به ویژه در جزایر و سواحل خلیج فارس و دریای عمان از طریق توسعه شبکه‌های زیربنایی، حمایت و تشویق سرمایه‌گذاری و ایجاد فضای کسب و کار با درآمد کافی از جمله نکاتی بود که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند.

• سخنگوی وزارت امور خارجه: دعوت شفاهی از ظریف برای سفر به ریاض/ عدم توقف مذاکرات هسته‌ای

مرضیه افخم گفت: از ابتدا اعلام کرده‌ایم مصمم هستیم مذاکرات را بر مبنای برد - برد به نتیجه برسانیم بر عزم خود هستیم و تصمیم جمهوری اسلامی ایران بر این اساس تغییری نکرده است.

وی همچنین درخصوص حواشی به وجود آمده درباره محل  اقامت سفیر نروژ گفت: هزینه‌های اجاره ملک برای اقامتگاه سفیر بسیار بالا بوده و براساس اعلام نظر کارشناسان، خرید ملک به صرفه‌تر بوده است. این ملک به نام سفیر ایران نیست و ملک جمهوری اسلامی ایران در نروژ است.

• تل‌آویو: توان هسته‌ای دانشمندان ایرانی بسیار بالاست

ژنرال «عاموس گیلعاد»، مدیر امور سیاسی- نظامی  وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین اظهارنظر درباره توان هسته‌ای ایران مدعی شد ایران می‌تواند به سرعت به سلاح‌ هسته‌ای دست یابد.

• کارلوس کی‌روش: زندگی را برای همگروهانمان جهنم می‌کنیم

• تصویب بودجه 1000 میلیاردی توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان

رئیس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، از تصویب بودجه 1000 میلیارد ریالی این صندوق برای امسال خبر داد.

• حساب ذخیره ارزی 10 میلیارد دلار معوقه دارد/ نرخ بازپرداخت؛ ابهام مطالبات ارزی

معاون اسبق ارزی بانک مرکزی با بیان اینکه میزان معوقات حساب ذخیره به 10 میلیارد دلار می‌‌رسد، گفت: نحوه بازپرداخت و نرخ سود این معوقات هنوز مشخص نشده و به همین دلیل ساماندهی آن همچنان بلاتکلیف است.

• فست‌فود ایرانی‌ها را کوتاه‌قد کرده‌ است/ افزایش قد کره‌ای‌ها و ژاپنی‌ها با مصرف لبنیات

رئیس انجمن علمی متخصصان داخلی گفت: رژیم غذایی ما نه ایرانی است نه فرنگی. با کم شدن مصرف لبنیات، روز به روز از قد ایرانی‌ها به خصوص روستائیان کاسته شده و برعکس به قد کره‌ای‌ها و ژاپنی‌ها به علت مصرف لبنیات افزوده می‌شود.

• اولین صید پرسپولیس از گسترش فولاد آمد/ توافق اولیه فروزان با قرمزپوشان

محسن فروزان با حضور در باشگاه پرسپولیس به مذاکره با قرمزپوشان پرداخت.

• معاون اقتصادی وزیر کشور: نگاه دولت سرکوب قیمت نیست

• رایس: تهران به دنبال تغییر موازنه خاورمیانه است/ گراهام: کری مذاکره‌کننده افتضاحی است

وزیر خارجه پیشین آمریکا روز دوشنبه با متهم کردن تهران به تلاش برای ساخت بمب اتم، گفت: ایران برای تغییر موازنه قوا در خاورمیانه تلاش می‌کند.

• نقش دیپلماسی پارلمانی ایران در حل اختلاف اردوغان و مالکی

شیخ الاسلام مشاور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه دیپلماسی پارلمانی ایران تصریح کرد که حل مشکل پیچیده حمص نشان داد که راه حل پیشنهادی ایران مبنی بر گفت‌وگوی سوری - سوری عملی و موثر است.

• موضوع موشک‌های بالستیک باید از دستور کار مذاکرات ایران و 1+5 حذف شود

کارشناس ارشد نظامی-امنیتی آمریکایی در انجمن کنترل تسلیحات تصریح کرد که فرایند توافق نهایی هسته‌ای با ایران باید به مسیر خود ادامه دهد و بنابراین موضوع موشک‌های بالستیک ایران باید از دستور کار مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 حذف شود.

• گزارش فردوسی‌پور از تیم ملی ایران در ورلد ساکر/ فوتبال تحت‌الشعاع مذاکرات ژنو

عادل فردوسی‌پور گزارشی در خصوص تیم ملی ایران و آمادگی برای رقابت‌های جام‌ جهانی 2014 برزیل در مجله ورلد ساکر منتشر کرد.

• ورود هیأت کارشناسی و فنی آژانس به تهران

هیأت کارشناسی و فنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بامداد امروز ـ سه‌شنبه ـ به ریاست معاون آمانو وارد تهران شد و قرار است با نمایندگان سازمان انرژی اتمی درباره موضوعات 6 و 7 گانه و همکاری‌های 2 طرف به رایزنی بپردازند.

• دغاغله: بخاطر صداقت دایی به پرسپولیس آمدم

مهدی دغاغله بعد از عقد قرارداد با پرسپولیس در جمع خبرنگاران گفت: خوشحالم که به پرسپولیس آمدم و امیدوارم که در این تیم بزرگ بازیکن موثری باشم. وقتی دایی با من صحبت کرد بخاطر او و صداقتی که در دایی دیدم به پرسپولیس آمدم.

• رمضان عبدالله: ایران بزرگ‌ترین حامی فلسطین در دو دهه اخیر است

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد ایران در دو دهه اخیر بزرگ‌ترین حامی ملت فلسطین بوده است.

• روحانی پیش از عزیمت به چین: با مقامات چین برای گسترش روابط تهران ـ پکن از برنامه‌های سفر به این کشور است

• لایحه همکاری راهبردی اسرائیل و آمریکا از بیم تضعیف مذاکرات هسته‌ای کنار گذاشته شد

«باب منندز» در اعتراض به تلاش جمهوری‌خواهان برای ملزم کردن دولت دموکرات این کشور به گزارش‌دهی و نظرخواهی در مورد توافق با ایران، لایحه همکاری آمریکا و اسرائیل را از دستور کار خارج کرد.

• افشارزاده: تا پول نگیریم نمی‌توانیم از لیست بازیکنان صحبت کنیم/قلعه‌نویی فعلا لیستی نداده است

• اعتبار 8 هزار میلیاردی برای تولید، سلامت و بیمه بیکاری

به گفته رئیس امور زیربنایی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، حدود 11 هزار میلیارد تومان در قانون بودجه 93 برای دولت اعتبار پیش‌بینی شده و حدود 30 هزار میلیارد تومان درآمد از مرحله قبل وجود داشته و بابت پرداخت نقدی هزینه می‌شود که نزدیک به حدود 8 هزار میلیارد تومان برای بخش‌های سلامت، تولید و حمل و نقل و بیمه بیکاری باقی می‌ماند.

وزیر بهداشت: فقط بیمه‌ می‌تواند طرح تحول سلامت را به شکست بکشاند/ قانون تجمیع بیمه‌ها باید سریع اجرا شود

• آتش‌سوزی در پتروشیمی رازی ماهشهر 3 مصدوم برجای گذاشت

• واردات بی‌کیفیت به خودرو هم رسید/ برندهای ناشناخته خارجی جای خالی خودروسازان داخلی را پر می‌کنند

رئیس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی ایران گفت: وقتی تولید‌کنندگان خودروی داخلی با ظرفیت 40-30 درصدی کار می‌کنند، تقاضای بازار با واردات خودروهای کشورهایی که چندان در عرصه خودرو صاحب‌نام نیستند، جبران می‌شود.

• پاریس از جمع 5 شهر پرجاذبه برتر جهان حذف شد

به دنبال افت سطح اقتصاد و کیفیت زندگی در فرانسه، پاریس در جدول رده‌بندی شهرهای پرجاذبه توریستی جهان دو پله سقوط کرد.

• قلعه‌نویی: افشارزاده از اساتید ورزش است/ افشارزاده: پس از جذب بازیکن کمپ پایه‌ها اولویت است

• اعزام اولین گروه زائران حج امسال در 14 شهریور

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: اولین گروه زائران حج امسال 14 شهریور به خانه خدا اعزام می‌شوند و بر خلاف سال گذشته که تنها زائران از استان تهران به مدینه قبل اعزام می‌شدند، امسال بخشی از اعزام‌های مدینه قبل، از 19 استان انجام می‌شود.

• کاهش 70 درصدی سوانح رانندگی نسبت به 10 سال گذشته

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: به نسبت 10 هزار وسیله نقلیه، حدود 70 درصد کاهش سوانح و حوادث و کشته‌ها را شاهدیم زیرا در سال‌های 84 و 85 به ازای 10 هزار وسیله نقلیه 25 کشته داشتیم که این عدد در حال حاضر به زیر 7 رسیده است.

• از بازارها امروز چه خبر؟

سکه طرح جدید با 4500 تومان کاهش 985 هزار و 500 تومان، سکه طرح قدیم با نزول 4 هزار تومانی 985 هزار تومان، نیم سکه با 2 هزار تومان افت، 497 هزار تومان و ربع سکه هم با 3 هزار تومان کاهش 292 هزار تومان معامله شد. در بازار ارز هم دلار با 10 تومان کاهش 3275 تومان و یورو با 5 تومان کاهش 4520 تومان برای فروش تعیین قیمت شد.

 

دانلود
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.
همراه اول