به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، اکبر حسنی مدیرکل فرودگاههای مازندران شب گذشته در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در صنعت هوانوردی و فرودگاههای کشور تحولات بسیار عظیمی پس از انقلاب اسلامی شکل گرفته است، گفت: در مازندران وضعیت فرودگاهها در مقایسه با قبل از انقلاب تحولات شگرفی داشته است.
وی با اشاره به اینکه مازندران از دیرباز دارای ۳ فرودگاه فعال است، افزود: فرودگاه دشتناز ساری، فرودگاه نوشهر و فرودگاه رامسر سه فرودگاه مازندران هستند که کاربری فرودگاهها متفاوت بودند.
مدیرکل فرودگاههای استان مازندران با اشاره به اینکه قبل از انقلاب کاربری فرودگاه دشتناز ساری به صورت کشاورزی بود، تصریح کرد: فرودگاه رامسر توسط خاندان پهلوی استفاده میشد و فرودگاه نوشهر کاربرد نظامی داشت.
حسنی با تاکید بر اینکه فرودگاه دشتناز ساری تقریبا از سال ۱۳۶۹ وارد طراحی برای پروازهای کشوری شد، خاطرنشان کرد : از سال ۱۳۷۵ بهصورت رسمی مورد بهرهبرداری قرار گرفت.
وی با اعلام اینکه مهمترین کار، تامین زیرساختهای مطلوب در احداث فرودگاهها است، بیان کرد : توسعه باند پروازی را به طول هزار و ۷۰۰ متر و عرض ۴۵ متر برای فرودگاه ساری داشتیم.
حسنی با اشاره به اینکه احداث و توسعه ترمینالهای مسافربری فرودگاه را به مساحت تقریبی ۱۱ هزار متر مربع برای مردم داشتیم ، یادآور شد: احداث ساختمانهای فنی ، عملیاتی و برج مراقبت را برای عملیات نشست و برخاست مسافربری داشتیم که برای مردم است.
وی ادامه داد: خرید و تملک بیش از ۱۹ هکتار اراضی جهت توسعه سیستمهای کمک ناوبری صورت گرفته است.
مدیرکل فرودگاههای مازندران اظهار کرد: احداث ترمینال مستقبلین به مساحت تقریبی ۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع صرفا برای پروازهای حج و عتبات در سالهای گذشته انجام شد.
حسنی با عنوان اینکه احداث ساختمان ایمنی و آتش نشانی که از الزامات زیرساختی برای پرواز مسافربری است ، انجام شده است، تاکید کرد: تاسیس و بهرهبرداری از شرکت هواپیمایی عمومی اختصاصی مازندران به اسم وارش انجام شد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر فرودگاه دشت ناز ساری در هفته ۸۰ پرواز را دارد و پروازهای خارجی را در رامسر به مقصد مسقط عمران داشتیم.
وی گفت: راهاندازی پروازهای تفریحی و آموزشی یکی از اقدامات صورت گرفته که رتبه یک کشور را دریافت کرده است.
پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ