اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

هشدار بارش برف و احتمال انسداد محورهای کوهستانی مازندران

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با هشدار بارش باران و برف در ارتفاعات، گفت: هم‌استانی‌ها از انجام سفرهای برون شهری و غیرضروری پرهیز کنند.

هشدار بارش برف و احتمال انسداد محورهای کوهستانی مازندران

حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: باتوجه به هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران احتمال انسداد محورهای کوهستانی و ریزش سنگ در جاده‌‌ها وجود دارد.

وی افزود: باتوجه به بارش برف احتمال انسداد محورهای کوهستانی کندوان، هراز، سوادکوه و کیاسر وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با بیان اینکه از امشب تا فردا شاهد فعالیت این سامانه بارشی در استان هستیم، اضافه کرد: تشدید فعالیت این سامانه بارشی امشب در نواحی غربی و فردا در نواحی مرکز و شرق استان ادامه خواهد داشت.

محمدی با هشدار بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی معابر سطح استان، تصریح کرد: ریزش سنگ در محورهای کوهستانی هراز و کندوان، کاهش دید و اختلال در ترددهای جاده‌ای در سطح استان متصور است.

وی با اعلام اینکه تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی در حالت آماده‌باش قرار گرفتند، تصریح کرد:افراد از تردد، اقامت و برپایی چادر در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با تاکید بر اینکه هم‌استانی‌ها از انجام سفرهای برون شهری و غیرضروری پرهیز کنند، تصریح کرد: تنظیم دمای مناسب و مدیریت بهینه مصرف گاز مورد تاکید است تا شهروندان مشکل افت یا قطع گاز مواجه نشوند.

محمدی با تاکید بر تجهیز خودروها به ادوات زمستانی مثل زنجیرچرخ، خاطرنشان کرد: کوهنوردان و طبیعت‌گردان از صعود به ارتفاعات و تردد و برپایی چادر و اقامت در فضای باز خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با بیان اینکه رانندگان هنگام تردد در محورهای مواصلاتی به‌ویژه در محورهای کوهستانی و هنگام شب علاوه بر رعایت نکات ایمنی با کسب اطلاعات از مسیرها با احتیاط کامل تردد کنند، گفت: دامداران دام‌های خود را به مناطق امن هدایت کنند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول