اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

احتمال وقوع سیلاب در شرق مازندران

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به رفع شرایط اضطراری در غرب مازندران، گفت: احتمال سیلاب این بار در شرق استان محتمل است‌.

احتمال وقوع سیلاب در شرق مازندران

حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: درحال رفع شرایط اضطراری در مناطق سیل‌زده استان مازندران هستیم.

وی با اشاره به اعزام ۱۸ دستگاه ماشین‌آلات سنگین به شهرستان های نور، نوشهر، چالوس و عباس‌آباد، افزود: همچنین ۷ تیم کارشناسی درحال ارزیابی میزلن خسارت وارده سیل هستند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با هشدار احتمال وقوع سیلاب این‌بار در نیمه شرقی استان، تصریح کرد:  باتوجه به هشدار سطح زرد هواشناسی، لازم است مردم به این باور برسند نسبت به بیمه اموال منقول و عیدمنقول خود اقدام کنند؛ چون دولت قادر به جبران تمام خسارت‌ها نیست.

محمدی بیان کرد: به استناد آمارهای ثبت شده از بارندگی‌های روز ۱۳ آبان ماه در شهرستان‌های نوشهر و چالوس، در برخی رودخانه‌ها شاهد وقوع دِبی با دوره بازگشت بیشتر از ۲۰۰ سال بودیم که منجر به وقوع سیل و خسارت به برخی زیرساخت‌های منطقه شد.

وی خاطرنشان کرد: شرایط اقلیمی و هم دوره بازگشت ۲۰۰ ساله بارش موجب بالا رفتن حجم سیل در کلارآبرود شد که هم حجم خسارت و هم شرایط متفاوت بوده است.

بر این اساس و با توجه به هشدار هواشناسی و پیش‌بینی بارندگی‌های شدید در برخی مناطق استان توصیه می‌شود مردم از هر گونه اقامت و اسکان در اطراف رودخانه‌های استان، مسیل‌ها و مناطقی که احتمال وقوع روان‌آب در آن وجود دارد، خودداری کنند.

همچنین همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول