اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

کاهش حوادث کار طی ۴ ماهه اخیر در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: مرگ‌ومیر ناشی از حوادث کار طی ۴ماهه امسال ۴۶ نفر(همگی مرد) هستند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲درصد کاهش داشت.

کاهش حوادث کار طی ۴ ماهه اخیر در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، علی عباسی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مرگ‌ومیر ناشی از حوادث کار طی ۴ماهه امسال ۴۶ نفر(همگی مرد) هستند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲درصد کاهش داشت.

وی با بیان اینکه از این موارد ۳۱ نفر متاهل و بقیه مجرد هستند، افزود: براساس آمارهای موجود در ۴ ماهه امسال سقوط از بلندی با ۱۹فوتی رتبه اول مرگ‌های ناشی از حوادث کار را به خود اختصاص می‌دهد و جسم سخت با ۱۰، سایر موارد با ۹ و برق‌گرفتگی با ۸ فوتی در رتبه‌های بعدی مرگ بر اثر حوادث کار قرار دارند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: در ۴ماهه امسال بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار ۱۷مورد در خرداد ماه و کمترین آن با ۷مورد در اردیبهشت ماه ثبت شده‌ است.

عباسی یادآور شد: طی این مدت شهرستان‌های ساری و آمل هر کدام با ۷ و بابل و رامسر هر کدام با ۴ فوتی بیشترین و شهرستان‌های عباس‌آباد، فریدونکنار و سوادکوه و نور هر کدام با یک فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند.

وی در ارتباط با تفکیک سن متوفیان گفت: بیشترین سن مربوط به افراد ۴۱ تا ۵۰ سال با ۱۲ فوتی و سنین بیش از ۶۱ سال با ۲ فوتی کمترین آمار طی سه ماه گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران یادآور شد: براساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان طی ۴ ماهه امسال ۲۶۳ نفر شامل ۲۵۰ مرد و ۱۳ زن مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش داشت.

این عضو شورای قضایی استان،  ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استاندارد‌ها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع‌رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهم‌ترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول