اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تکمیل پروژه تعریض محور نور- چمستان-آمل نیازمند ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار است

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تکمیل پروژه محور نور ـ چمستان ـ آمل نیازمند ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار است، گفت: رسانه‌ها می‌توانند عامل پیشرفت پروژه‌ها باشند.

تکمیل پروژه تعریض محور نور- چمستان-آمل نیازمند ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، ولی‌الله فرزانه ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: با همصدایی پروژه‌های زمین مانده استان را به حرکت در بیاورید و کاری بکنید که ائمه جمعه، فرمانداران، نمایندگان، استاندار با هم به فکر بیفتند.

وی افزود: باید همه کمک کنیم تا یاران نظام افزایش پیدا کند، به خاطر انتخابات در پیش رو  و به بهانه تبلیغات نمی‌توان هفت ماه مانده به انتخابات یکی از قوای کشور را نادیده بگیرید، قطعاً استانداران هر استان تمایل دارند نمایندگان برای پیگیری موضوعات در مراکز بالادستی که با معاذیری همراه هستند آنان را همراهی کنند و برای مطالبات به آنان کمک کنند، بنابراین نمایندگان تا روز آخر برای انجام وظیفه کار می‌کنند و این تبلیغات نیست مردم پس از چهل و اندی سال خودشان قضاوت کننده خوبی هستند.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نبود برنامه‌ریزی مناسب در کلنگ‌زنی‌ها به برخی پروژه‌های نیمه‌کاره شهرستان اشاره و بیان کرد: یک هشتم (۱/۸) کیلومتر از ادامه کمربندی نور ـ  رویان هنوز تملک نشده اما بر روی آن برای احداث پل شمع‌ها زده شد و مدت‌ها راکد ماند چون برنامه ریزی مناسب صورت نگرفت به اینجا رسیدیم.

عضو ناظر مجمع نمایندگان استان در شورای برنامه‌ریزی خاطرنشان کرد: در مصوبات سفر ریاست جمهوری مقرر شد برای پروژه‌های نیمه کاره با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت اعتبار تخصیص داده شود، این خوب است؛ ولی ما در حوزه انتخابیه پروژه ورزشگاه رستم رود را داریم که به رغم صرف ۸ میلیارد تومان اعتبار پیشرفت ۵۰ درصدی نداشت و ۱۷ سال مثل یک جنازه بر زمین مانده است، بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهر نور هم مدت‌هاست راکد مانده،  آیا نباید به این‌ها اعتبار اختصاص داد؟!

فرزانه افزود پروژه تعریض محور نور- چمستان- آمل سال‌هاست مثل یک جنازه روی دست مانده است اما ماده ۵۶ تنظیم مقررات مالی سازمان برنامه بودجه مقرر دارد که برای پروژه‌های طولانی شده از محل تسهیلات بانکی تامین اعتبار شود و از محل اعتبار سالانه مبلغ تسهیلات پرداخت شود. برای این پروژه ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که آن را مشمول این قانون کردیم و با همکاری وزارت اقتصاد دو بانک ملت و صادرات با ملاحظاتی پرداخت این تسهیلات را تعهد کردند و اکنون در مراحل نهایی آن هستیم و این مصداق امید آفرینی است.

نماینده مردم نور و محمودآباد همچنین به پروژه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق سرخرود اشاره و خاطرنشان کرد: این پروژه سال ۹۸ کلنگ خورد ولی تاکنون اجرایی نشد و حتی از آن شکایت شد که با تدابیری با کمک استاندار وقت از شکایت صرف نظر شد.

وی گریزی هم به پروژه پالایشگاه حسین آباد بهشهر (میانکاله) زد و گفت: در زمان تصدی در معاونت برنامه‌ریزی استانداری به اتفاق استاندار وقت مهندس شفقت برای مجوز این پروژه به معاون رئیس جمهور خانم جوادی مراجعه کردیم و گفتیم نمی‌شود یک عسلویه در ساحل مازندران داشته باشیم؟ که پاسخ دادند در عسلویه خیانت بزرگی صورت گرفت! به شوخی گفتیم همین خیانت به مازندران هم بشود، تا امروز اتفاقی نیفتاد و این موضوع همچنان ادامه دارد.

فرزانه نداشتن دانش لازم برای این پروژه را مانع اجرای آن دانست و گفت: در کشورهای اروپایی برج سازی می‌شود، سؤال این است که فاضلاب آن کجا می‌رود، آلودگی زیست محیطی ندارد؟ اگر دانش آن را نداریم نگوییم نمی‌شود، محیط زیست آلوده می‌شود، واضح و صادقانه بگوییم ما دانش آن را نداریم به همین دلیل نمی‌توانیم مانع آلودگی محیط زیست شویم، بنابراین مانع توسعه و پیشرفت استان و کشور نشویم بلکه دانش آن را پیدا و کسب کنیم.

پایان پیام/۸۶۰۲۳/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول