اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ابلاغ دستورالعمل تشکیل تعاونی‌های مسکن جهش

معاون تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از تهیه و ابلاغ اساسنامه و دستورالعمل نحوه تشکیل تعاونی‌های مسکن جهش به ادارات‌ کل سراسر کشور خبر داد.

ابلاغ دستورالعمل تشکیل تعاونی‌های مسکن جهش

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مهدی مسکنی در آیین کلنگ زنی پروژه ۴۸۶ واحدی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان ساری با اشاره به ساخت ۲ میلیون و ۲۲۰۰ هزار واحد مسکن در شش سال اخیر، اظهار کرد: تعاونی های مسکن می توانند روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن را سرعت ببخشند.

وی افزود: وزارت تعاون بر اساس تفاهم‌نامه همکاری مشترک با وزارت راه و شهرسازی در تولید و تأمین ۴۰۰ هزار واحد مسکونی مناسب برای خانواده‌های کارگری، بازنشستگان و مستمری‌بگیران در قالب تعاونی‌های مسکن مشارکت دارد.

معاون تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: کاهش سود بانکی و افزایش سهم تسهیلات از اقدامات موثر دولت در اجرای این طرح است.

این مسئول با اشاره به اینکه ۱۰ هزار و ۵۰۰ تعاونی مسکن در کشور وجود دارد که بیش از ۱۰ هزار تعاونی در این بخش فعال و موفق هستند، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های توسعه‌ای دولت ساخت مسکن برای آحاد جامعه با استفاده از تمام ظرفیت‌ها است.

مسکنی از تهیه و ابلاغ اساسنامه و دستورالعمل نحوه تشکیل تعاونی‌های مسکن جهش به ادارات‌ کل سراسر کشور خبر داد و گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان متولی جامعه کارگری در دولت سیزدهم آستین همت را بالا‌زده است و با تأمین زیرساخت‌ها و با مشارکت تعاونی‌ها به دنبال ساخت مسکن برای کارگران به عنوان قشر بی‌ادعای جامعه است.

استاندار مازندران نیز در این مراسم با بیان اینکه برخی اراضی در اختیار دولتی است و باید آن را در اختیار مردم قرار دهیم، گفت: سیاست بلند مرتبه‌سازی را با توجه به محدودیت زمین در استان دنبال می‌کنیم.

سیدمحمود حسینی‌پور با اعلام اینکه مصوباتی برای بلند مرتبه‌سازی در استان تهیه شده است، گفت: همه انبوه‌سازان و بخش خصوصی اراده دارند تا مشکل مسکن افراد محروم را برطرف کنند.

استاندار مازندران با بیان اینکه سرعت اجرای پروژه‌های مسکن ملی طی ۶ ماه گذشته در استان رشد یافته است، گفت: شهرداری‌ها در نهضت ملی مسکن نقش مهمی دارند و باید هرچه سریع‌تر بافت‌های فرسوده را آباد کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران نیز در این آیین با بیان اینکه تاکنون ۳۷۲ هکتار زمین ، برای ۲۲ هزار و ۱۹۰ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان تامین شد، گفت: سهمیه مازندران از اجرای طرح نهضت ملی ساخت ۴ میلیون مسکن، ۱۵۵ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی است.

علی دیوسالار تهیه زمین در حوزه غرب استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن را به دلیل وجود اراضی درجه یک و دو کشاورزی مشکل دانست و افزود: مقرر شد با تهیه زمین حمایتی ۳۰ هزار واحد مسکونی در این مناطق ساخته شود.

وی ادامه داد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاها و نیز ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده و اجرای طرح خودمالکی به اجرای این طرح در استان سرعت می‌بخشد.

به گفته دیوسالار در شهرستان ساری برای ساخت ۲۷ هزار واحد تاکنون ۱۱ هکتار زمین تامین شد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران افزود: طرح ۴۸۶ واحدی گله دون ساری با مشارکت تعاونی مسکن نکا چوب ساری در ۲۴ بلوک ساخته می‌شود.

فرماندار ساری نیز در این آیین اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه در زمینی به مساحت 34 هزار و ۸۵۷ مترمربع و با چشم انداز ساخت ۴۸۶ الی ۶۰۰ واحد در سایت گله‌دون آغاز شد.

محمدعلی نوبخت در ادامه با اشاره به اینکه ۶ عرصه در ۴ شهر کیاسر، فریم، هولار و فرح آباد به مساحت ۴۵۰ هزار و ۷۹ متر مربع در شهرستان ساری شناسایی شده است، گفت: در حوزه مسکن خودمالکی نیز تاکنون ۲۷۰ پروژه در قالب ۲ هزار و ۴۷۱ واحد، ۴۹ پروژه در داخل بافت فرسوده شامل ۴۶۳ واحد و ۲۲۱ پروژه در خارج از بافت فرسوده در قالب دو هزار و هشت واحد منجر به انعقاد قرارداد با بانک‌های عامل شده است.

پایان پیام/۸۶۰۱۸/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول