اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

استفاده از ظرفیت بسیج محلات در خودکفایی محصولات کشاورزی/ برای کمک به جهش تولید طرح عظیمی با دولت در دست اجرا داریم

مسؤول سازمان بسیج جامعه کشاورزی کشور گفت: با استفاده از ظرفیت بسیج محلات و مساجد که بزرگترین شبکه مردمی کشور است در تلاش برای خودکفایی محصولات کشاورزی و تامین امنیت غذایی هستیم.

استفاده از ظرفیت بسیج محلات در خودکفایی محصولات کشاورزی/ برای کمک به جهش تولید طرح عظیمی با دولت در دست اجرا داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، نشست تخصصی قرارگاه امنیت غذایی، طرح شهید هاشم ساجدی با حضور جهان‌سوز مسؤول سازمان بسیج جامعه کشاورزی کشور، سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا و جمعی از مدیران جهاد کشاورزی مازندران و نخبگان و فعالان این عرصه برگزار شد.

این جلسه که به همت سازمان بسیج جامعه کشاورزی استان مازندران در مجموعه دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه کربلا برگزار شد با بازدید جهان سوز از عرصه های خودکفایی و اشتغالزایی این دهکده نیز همراه بود.

جهان سوز در حاشیه این جسله در جمع خبرنگاران با اشاره به  برنامه ریزی‌ها برای جهش تولید گفت: برای کمک به جهش تولید و  ارتقای بهره‌وری هوشمند در سازمان بسیج، طرح وسیع و عظیمی با دولت سیزدهم داریم.

مسؤول سازمان بسیج جامعه کشاورزی کشور افزود:  با حمایت سپاه پاسداران و سازمان بسیج و استفاده از نیروهای مردمی بسیجی و مهندسین کشاورزی و همچنین توانمندی‌های ویژه‌ای که توسط سپاه در قالب بسیج محلات و مساجد فراهم شده و بزرگترین شبکه مردمی کشور است، در تلاش برای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه خودکفایی محصولات کشاورزی و تامین امنیت غذایی هستیم.

*برخی از زمین‌های کشاورزی به واسطه ویلاسازی در حال نابود شدن است

سردار مسلمی نیز در حاشیه این نشست با بیان اینکه یکی از راه‌های مهار تورم برنامه‌ریزی هدفمند برای تامین امنیت غذایی است، افزود: امنیت غذایی  موجب رشد پایدار در محصولات کشاورزی هم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استان مازندران قطب تولید برخی محصولات کشاورزی و دامپروری  است که بواسطه مشکلاتی برخی ملی و منطقه‌ای صدمات زیادی در حوزه کشاورزی و دامپروری زده شد.

فرمانده سپاه کربلا به آسیبی که به مزارع مازندران به واسطه خرد شدن و ویلا سازی وارد شده است، پرداخت و عنوان کرد: برخی از زمین‌های کشاورزی به واسطه ویلاسازی در حال نابود شدن است.

سردار مسلمی به گلایه کشاورزان در بخش عدم نظارت، کنترل و توزیع در نهاده‌های کشاورزی و دامی هم اشاره کرد و گفت: در فصل نشاکاری و تولید محصولات، گاهی مشاهده می‌شود که در بعضی موارد کود و سم در بالاترین سطح قیمت قرار دارد یا اینکه در برخی موارد کمیاب می‌شود.

فرمانده سپاه کربلا در ادامه با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت مردمی باعث بهره وری در تولید می‌شود، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب همواره تاکید بر استفاده ظرفیت مردمی دارند.

سردار مسلمی به برنامه‌ریزی درست، احصاء و اولویت‌گذاری در مسائل هم اشاره کرد و یادآور شد: هر وقت در مسائل به مردم رجوع کردیم موفقیت‌های خوبی بدست آوردیم.

پایان پیام/۸۶۰۴۱/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول