اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اجرای طرح هادی در ۵۱ درصد روستاهای مازندران

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت: طبق آمار سرشماری سال ۹۵، تعداد واحدهای مسکن ۴۴۴هزار و ۱۲۱ واحد در سطح روستاها شناسایی شدند که از این تعداد حدود ۵۸ درصد بهسازی و نوسازی شدند که متوسط کشوری ۵۲ درصد بود و مازندران در این زمینه از میانگین کشوری بالاتر است.

اجرای طرح هادی در ۵۱ درصد روستاهای مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی‌اصغر آسمانی‌مقدم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران در دیدار با آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، با بیان اینکه در دهه سالروز تاسیس بنیاد مسکن قرار گرفتیم، اظهار کرد: یکی از نهادهای وابسته به نهاد مقام معظم رهبری، بنیاد مسکن است.

وی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان تنها متولی عمرانی در سطح روستاهای استان است و در این زمینه فعالیت‌های مختلفی در سطح روستاها در دستور کار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران اضافه کرد: درست است کم و کاستی‌هایی هم هست اما به‌واسطه کمبود اعتبارات که گریبانگیر همه دستگاه‌ها بوده اما با این وجود  با مشارکت‌های مردمی فعالیت‌‌های خوبی انجام دادیم.

آسمانی‌مقدم تصریح کرد: از سال گذشته در بخش روستایی طرح جهش تولید مسکن در روستا توفیقات خوبی داشتیم، به‌طوری‌که ۹هزار و ۳۰۱ واحد را در سطح روستاهای استان شروع کردیم و تاکنون ۴هزار و ۸۸۸ واحد تکمیل و مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: برخلاف خبرهای رسانه‌های معاند مبنی بر اینکه در بخش جهش مسکن اتفاق خاصی صورت نگرفته افتتاح بیش از ۴هزار واحد مسکن در بخش روستایی نمونه کوچکی از این اتفاقات در بخش روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران بیان کرد: طبق آمار سرشماری سال ۹۵، تعداد واحدهای مسکن ۴۴۴هزار و ۱۲۱ واحد در سطح روستاها شناسایی شدند که از این تعداد حدود ۵۸ درصد بهسازی و نوسازی شدند که متوسط کشوری ۵۲ درصد بود و مازندران در این زمینه از میانگین کشوری بالاتر است.

آسمانی‌مقدم ادامه داد: ۴۲درصد واحدهای مسکونی روستایی از استحکام کمتری برخوردار هستند که لازم است با همکاری مردم بهسازی و مقاوم‌سازی شوند.

وی یادآور شد: از سال گذشته ۹هزار و ۳۰۰ واحد و امسال ۴هزار و ۶۹۷ واحد مسکن روستایی با اعتبار ۳۶۰ میلیارد تومان به‌صورت قرض‌الحسنه با مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله در اختیار مردم قرار گرفته است که بتوانند این واحدها را نوسازی و بهسازی کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران  یادآور شد: ۳۵۴ روستایی در سال ۱۴۰۱ برای اجرای طرح هادی درنظر گرفتیم که با اعتبارات استانی، ملی و ریاست‌جمهوری با اعتبار ۲۹۳ میلیارد و ۱۳۱ میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی کردیم و ۱۲۰ میلیارد تومان تخصیص یافت.

آسمانی‌مقدم ادامه داد: حدود ۲۳۵ میلیارد تومان قیر رایگان کمک خوبی در سطح روستاهای استان بوده است.

وی اضافه کرد: از محل قیر رایگان در سال ۱۳۹۹ در روستا ۹۴ کیلومتر و در سال ۱۴۰۰نیز به ۲۲۳ کیلومتر در سطح روستاهای استان شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران با اعلام اینکه طرح هادی به‌منزله شناسنامه روستاها است، اظهار کرد: ۳هزار و ۶۷۱ روستا در سطح استان داریم که از این تعداد ۲هزار و ۴۶۵ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند که قانون ما را موظف به اجرای طرح هادی در این روستاها کرده است که برای تمامی این روستاها تهیه طرح انجام شده است.

آسمانی‌مقدم با اشاره به اجرای طرح هادی در ۵۱ درصد روستاهای مشمول طرح هادی مازندران، اظهار کرد: باتوجه به حمایت و تاکیدات استاندار مازندران سال گذشته ۵۰۰ روستا شناسایی شوند که تمام قد در رابطه با توانمندسازی روستاها انجام شود که ازجمله آن اجرای طرح هادی بوده است.

وی بیان کرد: از محل اعتبارات استانی و ریاست‌جمهوری حدود ۱۶ میلیارد برای بازنگری طرح هادی روستایی سال گذشته داشتیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران با اشاره به پیش‌بینی ۲۳۱ روستا در سال آینده برای بازنگری طرح هادی روستایی، اظهار کرد: نداشتن سند یکی از مشکلات روستاهای استان بوده است که با هماهنگی ثبت اسناد سال گذشته ۸هزار و ۸۱۲ واحد سنددار کرد که در مجموع ۱۶۰هزار واحد مسکن روستایی استان دارای سند شدند.

آسمانی‌مقدم در حوزه مسکن شهری، تصریح کرد: سال گذشته یک‌هزار و ۴۳۸ واحد را در دستور کار قرار گرفتیم که با اعتبار  ۹۷۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.


وی گفت: به‌منظور طرح‌های مسکن جهش بیشتری پیدا کند شهرهای زیر ۲۵هزار نفر جمعیت به بنیاد مسکن واگذار شد که از امسال فعالیت‌های ما چندبرابر می‌شود تا این شهرها هم بتوانند از نعمت مسکن بهره‌مند شوند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول