اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پایان فصل صید ماهیان در دریای مازندران/ صیادان دست پُر تورها را جمع کردند

معمولا فصل صید ماهیان استخوانی در دریای مازندران تا ۱۵ فروردین ماه تداوم داشت که امسال هم با دو روز تمدید، ۱۷ مهر ماه به پایان رسید و تورهای صیادان از دل دریا جمع شد.

پایان فصل صید ماهیان در دریای مازندران/  صیادان دست  پُر تورها را جمع کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، فصل صید ماهیان در دریای مازندران، از ۲۰ مهر ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد روزهای ابتدایی صیادان خیلی نگران بودند، چرا که یا دریای مواج مانع از فعالیت صید و صیادی در دریا می‌شد و یا اینکه اگر وارد دریا هم می‌شدند تورهای‌شان خالی از ماهی بود، ولی دو ماه بعد از آغاز صید شرایط به گونه دیگر رقم خورد و شاهد دست‌های پُر صیادان از ماهی بودیم که تا روزهای پایانی صید این شرایط ادامه داشت. 

معمولا فصل صید تا ۱۵ فروردین ماه تداوم دارد که امسال هم با دو روز تمدید، ۱۷ مهر ماه به پایان رسید و تورهای صیادان از دل دریا جمع شد. 

امسال شرایط صیادان و تکاپوی آنان روزهای خوشی را برای آنان رقم زد به‌طوری‌که با خوشحالی اما دل‌های امیدوار دریا را ترک کردند. 

از فروردین ماه تلاش صیادان برای رهاسازی بچه ماهی‌ها آغاز می‌شود اما دیگر نگرانی‌های‌شان کمتر خواهد بود؛ به‌این دلیل که مزد تلاش‌شان را گرفتند و تا مهر ماه سال آینده در انتظار فصل صید و صیادی خواهند بود. 

قاسم کریم‌زاده مدیرکل شیلات مازندران  در این‌‌باره اظهار کرد: فصل صید ماهی‌های استخوانی در دریا پس از تمدید دو روزه  تا ۱۷ فروردین ماه ادامه یافت. 

وی با بیان اینکه امسال ۵۴ تعاونی پره در دریای مازندران فعال بودند، افزود: میزان کل صید ماهی استخوانی دریای مازندران به بیش از ۳هزار تن رسید. 

مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به افزایش صید در دریای مازندران، گفت: از لحاظ ارزش ریالی نیز ماهی از قیمت خوبی برخوردار بوده است. 

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول