اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اعزام 1400 طلبه و روحانی مازندرانی به راهیان نور

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا گفت: با هماهنگی با سازمان طلاب بسیج مازندران در سال ۱۴۰۱ و فروردین امسال هزار و ۴۰۰ طلبه و روحانی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند.

اعزام 1400 طلبه و روحانی مازندرانی به راهیان نور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام جعفر رعایتی طی گفت‌وگویی با اشاره به اینکه حماسه‌های دفاع مقدس باید برای مردم به ویژه نسل جوان و آینده‌ساز کشور معرفی شود، اظهار کرد: راهیان نور یکی از بزرگترین عملیات فرهنگی کشور موثرترین راه برای شناساندن رسم و سبک رزمندگان، ایثارگران و شهدایی است که آن حماسه بی‌بدیل دفاع مقدس را خلق کردند.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به حفظ ارزش‌ها به ویژه زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا گفت: دفاع مقدس باعث سرمایه‌سازی برای کشور شد تا دشمنان بدانند که هزینه تعرض و تجاوز به کشور بسیار بالا است، اما نکته مهمی در این مسئله وجود دارد، دست تحریف در کمین فرهنگ ناب دفاع مقدس است و راهیان نور از تحریف حقیقت دفاع مقدس جلوگیری می‌کند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان اینکه برای در امان ماندن فرهنگ ناب دفاع مقدس از تحریف نیاز به جهاد تبیین است، خاطرنشان کرد: با جهاد تبیین می‌توان هم گنجینه دفاع مقدس که یک گنجینه‌ای عظیم و تمام نشدنی از شکوه، اقتدار، موفقیت و توانمندی ایران اسلامی و نماد برجسته مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر دشمنان است، را استخراج کرد و هم می‌توان حقایق دفاع مقدس را برای نسل کنونی تبیین کرد.

رعایتی افزود: طلاب و روحانیون به عنوان طلایه‌داران جهاد تبیین با لبیک به فرمان مقام معظم رهبری، وارد عرصه شده و برای تقویت بُعد تبیینی راهیان نور گام‌های موثری برداشتند، با هماهنگی با سازمان طلاب بسیج استان، در سال ۱۴۰۱ و فروردین سال ۱۴۰۲ ،این توفیق را داشتیم که  هزار و  ۴۰۰ طلبه و روحانی (اعم از برادر و خواهر) را به مناطق عملیاتی جنوب اعزام کنیم.

وی ادامه داد: از این تعداد ۳۰۰ مبلغ و روحانی برای انجام امور فرهنگی و تبلیغی برای کاروان‌های اعزامی به همراه روحانیونی که در محل اسکان زائران مازندرانی در دو اردوگاه شهید جعفرزاده اندیمشک و شهید بلباسی خرمشهر مستقر بودند،اعزام شدند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان اینکه ۶۰۰ طلبه و روحانی به تنهایی و همچنین ۵۰۰ طلبه و روحانی هم به صورت خانوادگی برای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند، بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، کاروان‌های راهیان نور اعم از دانش‌آموزی، دانشجویی و محلات دارای یک روحانی کاروان جهت تبیین و بصیرت‌افزایی همراه کاروان‌ها از مبدا تا مقدس سفر همراه بودند، برپایی نماز جماعت در طول سفر، پاسخگویی به شبهات و ابهامات ذهنی در مورد مسائل اعتقادی و مسائل روز جامعه از جمله اقدامات این روحانیون بود.

رعایتی یادآور شد: مبلغان و روحانیون مستقر در اردوگاه‌ها هم با برپای نماز جماعت در سه نوبت،برگزاری محافل انس با قران و ادعیه برای زائران تبلیغ چهره به چهره، پاسخ به شبهات و ابهامات اعتقادی و بصیرتی، برگزاری مسابقات فرهنگی و اهدای جوائز در طول سفر و اردوگاه‌ها سخنرانی مذهبی و بصیرتی و مناسبتی و بیان احکام برای زائران را انجام می‌دادند.

وی اضافه کرد: اقدامات دیگری هم که در راهیان نور انجام شده،مشاوره بصیرتی، مشاوره سبک زندگی اسلامی، مشاوره تربیت نسل مهدوی و مشاوره فرزندآوری توسط مبلغان و کارشناسان فن بوده است، حضور میدانی و کمک به عوامل اجرایی راهیان نور در خدمات‌رسانی به زائران در قالب خادم الشهدا هم از جمله اقدامات انجام شده طلاب و روحانیون بسیجی مازندران در راهیان نور بود.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا خاطرنشان کرد: همه اقدامات و کارهای انجام شده برای تقویت بُعد معنوی و تبیینی راهیان نور یک نکته اساسی و هدف مهم را یادآور می‌شود آنکه مردم مقطع تاریخىِ حساس دفاع مقدس را هرگز فراموش نکنند همه این آمدن‌ها، اظهار ارادت‌ها و عشق مردم به شهدا در یادمان‌ها و حضورشان در مناطق عملیاتی نشانگر آن است که دفاع مقدس در ذهن ملت زنده بماند چرا که فرهنگ دفاع مقدس بیمه کننده کشور در مقابل توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان است.

پایان پیام/۸۶۰۴۱/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول