اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

صادرات مرکبات مازندران به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا/ اجرایی شدن صدور کد QR

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با بیان اینکه چین، هند، روسیه و کشور‌های اتحادیه اوراسیا هدف بازار‌های صادراتی مرکبات استان هستند، گفت: گفت: برای هزار و ۱۵۷ هکتار باغ مرکبات و کیوی کد QR صادر شد.

صادرات مرکبات مازندران به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا/ اجرایی شدن صدور کد QR

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الله علی محمدی در جمع خبرنگاران درباره برنامه این سازمان برای تولید هدفمند اظهار کرد: برای حضور موفق کیوی و مرکبات مازندران در بازارهای جهانی نیازمند رعایت استانداردهای تولید هستیم.

وی با اشاره به مازاد تولید مرکبات و کیوی در مازندران گفت: تنها راه برون‌رفت از این وضع صادرات این محصولات بود که در صدور کد «کیو آر» یکی از راه‌های برون رفت از این وضع است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با بیان اینکه سیاست‌های دولت در امضای تفاهم‌نامه با کشورهای هدف از جمله چین، روسیه و کشورهای اوراسیا برای صادرات محصولات کشاورزی استان روند خوبی گرفته است، افزود: با صدور کد کیو آر می توانیم محصولات خود را به کشورهای هدف صادر کنیم.

علی‌محمدی ادامه داد: در مذاکراتی که با کشورهای هدف داشتیم قرار شد تا محصولات، شناسه تولید کننده و شناسه تولید برای صادرات داشته باشند و تنها راه آن صدور کد کیو آر بود.

وی افزود: هزار و ۱۵۷ هکتار در سامانه سماک که مربوط به وزارت جهاد کشاورزی است تاکنون نام‌نویسی شد که ۵۰۰ هکتار مربوط به مرکبات و ۶۵۷ هکتار هم مربوط به کیوی است.

علی‌محمدی همچنین گفت: برای ۵۰ هکتار مرکبات در استان تاکنون گواهی ارتقای سلامت صادر و صادرات این محصول انجام شد و در مورد کیوی هم ۱۱۰ هکتار گواهی ارتقای سلامت در منطقه غرب و بابل صادر شد و محصولات آن هم به کشورهای هدف صادر شد.

وی افزود: کارشناسان در حال بارگذاری اطلاعات هزار هکتار دیگر از باغ‌های مازندران در این سامانه هستند که به محض تایید گواهی صادرات محصولات نیز انجام می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با بیان اینکه چین، هند، روسیه و کشور‌های اتحادیه اوراسیا هدف بازار‌های صادراتی هستند، گفت: صادرات مرکبات به روسیه و کشور‌های اوراسیا انجام شده است، اما هنوز صادارتی به هند و چین نداشتیم که این موضوع در حال پیگیری است.

پایان پیام/۸۶۰۳۵/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول