اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بهشت پرندگان غرق در هیاهو/ اوج مهاجرت پرندگان به میانکاله

رئیس ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله گفت: تاکنون ۴۰درصد پرندگان مهاجر وارد تالاب میانکاله شدند که بیشتر از گونه‌های مرغابی، فلامینگو، حواصیل‌ها و سایر هستند و مهاجرت‌ها کماکان ادامه دارد.

بهشت پرندگان غرق در هیاهو/ اوج مهاجرت پرندگان به میانکاله

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حال و هوای پاییزی نوید روزهای خوب را به طبیعت مازندران داد به‌طوری‌که پرندگان مهاجر آرام‌آرام در راه مازندران هستند. کمتر روزی است آسمان استان شاهد هیاهوی پرندگان مهاجر نشود.

با مهاجرت پرندگان معنا و مفهوم زندگی را می‌توان در تالاب‌ها و آب‌بندان‌های استان که بیشتر میزبانی از پرندگان مهاجر را برعهده دارند، به عینه درک کرد.

تالاب بین‌المللی میانکاله نیز این روزها پر است از هیاهو مهمانان پاییزی که هزاران کیلومتر را پرواز کرده‌اند و خود را به این منطقه رساندند.

میانکاله یا همان بهشت پرندگان مقصد نهایی تعدادی از ‌پرندگان مهاجری است که همزمان با سرد شدن هوا برای زمستان‌گذرانی به سمت این تالاب ‌پرواز می‌کنند.

این پرندگان همه ساله به امید پیدا کردن پناه در اوایل پاییز از عرض‌های بالاتر جغرافیایی همچون سیبری خودشان را به این تالاب می‌رسانند.

همانند سال‌های گذشته گونه‌های مختلف پرندگان مهاجر شامل انواع اردک‌ها(سرسبز، سرحنایی، ارده‌ای، تاج‌دار و فیلوش)، پلیکان، قو، غاز خاکستری، خوتکا، فلامینگو، چنگر و باکلان برای زمستان گذرانی وارد تالاب‌ها و آب‌بندان‌های مازندران می‌شوند و تا اواسط آذر امسال مهاجرت پرندگان ادامه خواهد داشت.

البته برخی از پرندگان مهاجر عبوری هستند و تالاب‌های استان را برای زمستان‌گذرانی انتخاب نمی‌کنند.

علی کلانه رئیس ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: تاکنون ۴۰درصد پرندگان مهاجر وارد تالاب میانکاله شدند که بیشتر از گونه‌های مرغابی، فلامینگو، حواصیل‌ها و سایر هستند و مهاجرت‌ها کماکان ادامه دارد.

وی افزود: همچنین برخی از پرندگان مقطع خاصی از این تالاب عبور می‌کنند و در واقع پرندگان عبوری هستند از جمله درنای خاکستری که مسیر عبورش میانکاله است.

رئیس ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله بیان کرد: بازگشت پرندگان تا اواخر اردیبهشت ماه از این تالاب ادامه خواهد داشت.

کلانه با اعلام اینکه این روزها اوج حضور پرندگان در میانکاله است، یادآور شد: بارندگی‌های اخیر خیلی کمک کرده و موجب افزایش شمار پرندگان شده است.

وی در پایان گفت: سال گذشته ۱۰۷هزار قطعه پرنده وارد طبیعت میانکاله شدند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول