اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

شوراها صنعت گردشگری مازندران را متحول خواهند کرد/تدوین طرح جامع گردشگری

رئیس شورای اسلامی مازندران گفت: شورای شهر و روستا، شهرداران و دهیاران به صنعت بر زمین ماده گردشگری مازندران ورود خواهند کرد.

شوراها صنعت گردشگری مازندران را متحول خواهند کرد/تدوین طرح جامع گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، باقر بهاری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صنعت گردشگری مازندران با وجود ورود حجم انبوه گردشگران به استان به درستی بهره‌برداری نشده است، اظهار کرد: بر اساس آمار موجود هر سال بیش از ۳۰ میلیون مسافر و گردشگر وارد مازندران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های مازندران متناسب پذیرش این حجم از مسافر نیست، گفت: راه‌های دسترسی مازندران به ویژه از سمت پایتخت متناسب ورود مسافران نیست و همچنین فضای هتلینگ و اقامتگاه‌ها باید بر اساس نیاز گردشگران باشد که هنوز با حد نصاب نرسیده است.

رئیس شورای اسلامی مازندران بهره‌برداری استان با بیان اینکه از گردشگران و توریست بسیار ضعیف است و به نحو احسنت کسب درآمد نمی‌شود، یادآورشد: گردشگران و مسافران، میهمانان مازندران هستند اما نباید منافع استان و مازندرانی ها را نادیده گرفت.

بهاری از سنتی بودن صنعت گردشگری مازندران و بهره‌برداری از مسافران خبر داد و گفت: بر اساس برنامه شورای اسلامی شهر و روستاهای مازندران، شهرداران و دهیاران استان، صنعت گردشگری حوزه سرزمینی خود را احصا کنند تا در قالب طرح جامع این صنعت مورد توجه قرار بگیرد.

وی گردشگری مازندران را نیازمند توجه ویژه دولت برای تخصیص اعتبار دانست و خاطرنشان کرد: شوراها، شهرداران و دهیاران به دلیل حضور در جای جای استان مازندران، و به دلیل اینکه منتخب مردم هستند، جلوتر از دولت باید در حوزه گردشگری ورود کنند تا موجب توسعه استان بشوند.

رئیس شورای اسلامی مازندران با اشاره به اینکه سواحل مازندران از ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به محل تفریح سالم و اشتغالزایی پایدار برخوردار می‌باشد، تصریح کرد: مناطق جنگلی، کوهستانی، ییلاقی و همه مواهب طبیعی مازندران این ظرفیت را دارد که شوراها، شهرداران و دهیاران طرح مناسبی تهیه کنند.

بهاری افزود: در دوره ششم شورای اسلامی به دنبال آن هستیم تا برای تدوین طرح جامع گردشگری دولت را همراهی کنیم و در اجرای طرح‌های گردشگری نیز پیش قدم باشیم.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول