اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ضرورت تزریق دوز یادآور واکسن کرونا

معاون بهداشت درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران، بر ضرورت تزریق دوز یادآور واکسن کرونا، گفت: ایمنی مردم نسبت به ویروس کرونا کاهش یافته است.

ضرورت تزریق دوز یادآور واکسن کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عباس علیپور صبح امروز در جمع خبرنگاران استان مازندران اظهار کرد: هزار و ۸۴ خانه بهداشت استان مازندران فعال است که بیش از یک‌میلیون نفر جمعیت را تحت پوشش دارد.

وی تصریح کرد: در منطقه شهری از سال ۱۳۹۱ ساختار پزشک خانواده شهری فعالیت داشته و از این طریق برای همه شهروندان مراقبان سلامت را فعال کردیم که حدود یک‌میلیون ۶۱۰ هزار جمعیت را تحت پوشش دارند.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران، خاطر نشان کرد: پزشک خانواده مهمترین بستر برای ارائه خدمات سطح یک است، برای ارتقا خدمات پزشکی خانواده برنامه‌های را در دستور کار داریم که شامل هفت برنامه می‌شود.

وی اضافه کرد: بازنگری خدمات پزشک خانواده شهری شامل زیرساخت‌ها می‌شود و بحث رضایت‌سنجی از دریافت‌کنندگان خدمات از دیگر برنامه‌های ارتقا پزشک خانواده شهری است.

علیپور در ارتباط با اقدامات انجام شده برای تکمیل پرونده الکترونیک سلامت، افزود: در این طرح برنامه‌ریزی کردیم که هر شهروند با کد ملی اطلاعات پزشکی خویش را دریافت کرده و حتی قابل ارائه برای درمانگران بعدی در سایر نقاط کشور است.

وی ادامه داد: در حال حاضر اطلاعات اولیه مربوط به پزشک و بخشی از شرح حال که بیمار به ارائه می‌دهد در این پرونده الکترونیکی ذخیره شده است.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه پزشک خانواده یک ظرفیت است،افزود: هنوز از این ظرفیت به صورت مناسب استفاده نمی‌شود و اطلاعاتی در اختیار داریم که هنوز نیمی از مردم استان مازندران برای ویزیت به  پزشک خانواده شهری خودشان در سال گذشته مراجعه نداشتند.

 

وی در ارتباط با وضعیت بیماری کرونا در استان مازندران،گفت: سطح ایمنی مردم استان مازندران نسبت به کرونا به دلیل گذشت بیش از ۶ ماه از زمان واکسن کاهش پیدا کرده است و برای رفع این مشکل مردم باید نسبت به تزریق دوز یادآور اقدام کنند.

معاونت بهداشت درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران به فعالیت مراکز تست کرونا در سطح استان مازندران اشاره کرد و افزود: همکاران بهداشتی درمانی ما بر روند وضعیت تست‌گیری نظارت دارند، اگر تعداد مراکز تست کرونا استان در بررسی‌های اولیه نیاز به افزایش دارد اقدامات لازم در این زمینه در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول