اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ثبت اردیبهشت بدون حریق در جنگل‌های مازندران

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری با اشاره به اینکه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ بدون حریق در جنگل‌های استان سپری شد، گفت: با توجه گرمای هوا لازم است همه مردم و گردشگران هشدارها و توصیه‌ها را جدی بگیرند.

ثبت  اردیبهشت بدون حریق در جنگل‌های مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مجید ذکریایی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری، اظهار کرد: طی اردیبهشت ماه امسال هیچ موردی از حریق به‌دلیل شرایط آب و هوایی و همچنین توجه به توصیه‌ها در استان مازندران گزارش نشده است.

وی گفت: با توجه گرمای هوا لازم است همه مردم و گردشگران هشدارها و توصیه‌ها را جدی بگیرند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری بیان کرد: موضوع مهم اینکه روستانشینان و کشاورزان از روشن کردن آتش در مزارع گندم، جو و کلزا در مزارع به شدت پرهیز کنند؛ چرا که احتمال تخریب مناطق جنگلی و مسکونی و زیستگاهی را افزایش می‌دهد‌ و موجب آلودگی هوا می‌شود.

این مسؤول گفت: افراد در صورت بروز حریق، تخریب، قطع درخت و سایر موارد را به سامانه ۱۵۰۴ اعلام کنند.

مسلم آهنگری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران نیز اظهار کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با توجه به شروع فصل گرما، خشک شدن گونه‌های علفی و مهیا بودن شرایط احتمال وقوع حریق در جنگل‌ها و مراتع، به‌ویژه مناطق چهارگانه تحت مدیریت استان هشدارداد.

وی افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، با اتخاذ تدابیر لازم در پیشگیری آتش‌سوزی و آمادگی نیروهای اجرایی تحت امر، نسبت به بررسی وضعیت کمی و کیفی و تست تجهیزات اطفاء حریق موجود اقدام کرده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به پایش مستمر نیروهای اجرایی از مناطق، تصریح کرد: تنویر افکار عمومی و افزایش آگاهی بخشی به مردم به‌ویژه گردشگران و طبیعت گردان (نصب بنر در مناطق مهم و حساس در معرض خطر حریق) از جمله فعالیت‌های پیشگیرانه این اداره کل است.

آهنگری در پایان گفت: از همه شهروندان تقاضا می‌شود؛ در صورت وقوع هرگونه آتش‌سوزی و مخاطرات زیست‌محیطی را به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها و یا شماره تلفن ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول