اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

قلع و قمع 50 مورد دیوارکشی غیرمجاز در اراضی کشاورزی آمل

50 مورد دیوارکشی غیرمجاز در اراضی کشاورزی منطقه چلاو شهرستان آمل به دستور دادستانی آمل قلع و قمع شد.

قلع و قمع 50 مورد دیوارکشی غیرمجاز در اراضی کشاورزی آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از آمل، براساس گزارش دادستانی شهرستان آمل، به منظور حفظ اراضی با ارزش زراعی و باغی شهرستان آمل ۵۰ مورد دیوارکشی غیرمجاز در اراضی کشاورزی منطقه چلاو شهرستان آمل قلع و قمع شد.

همچنین از سوی دادستانی آمل به دهیاران روستاهای منطقه، اداره جهاد و بخشداری برای انجام تکالیف قانونی در اعلام گزارش ساخت‌وسازهای غیرمجاز دستورات لازم داده شد.

این تعداد دیوارکشی غیرمجاز که در ۴ هزار متر مربع از زمین‌های کشاورزی انجام شده بود در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی با حضور دادستانی، بخشدار، جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی تخریب، قلع و قمع و به وضع سابق بازگردانده شد.

 

قابل ذکر است؛ حفظ کاربری اراضی کشاورزی یکی از مهمترین دغدغه‌های دادگستری استان است که در رونق‌بخشی به تولیدات کشاورزی نیز موثر است و همواره مسؤولان قضایی استان به ادارات خدمات درباره ممنوعیت ارائه هرگونه انشعاب و خدمات به ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز اخطار دادند و از مالکان نیز خواستند تا قبل از هرگونه خرید ملک و احداث ساختمان از امور اراضی اداره جهاد کشاورزی استعلام‌های لازم را اخذ کنند.


گفتنی است از ابتدای سال جاری تاکنون موارد بسیاری از بناها و مستحدثات غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قلع و قمع و به حالت اولیه اعاده شده است که بخشی از آن احکام به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ و بخشی نیز از احکام صادره قطعی از مراجع قضایی بوده است.
انتهای پیام/ ۸۶۰۵۹/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول