اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تکواندو سوادکوه، از تمرین روی موزائیک تا قهرمانی کشور

رئیس هیأت تکواندو سوادکوه با اشاره به سابقه تکواندو در سوادکوه از مشکلات و توانمندی‌های این رشته ورزشی گفت.

تکواندو سوادکوه، از تمرین روی موزائیک تا قهرمانی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، کسب عناوین اول و دوم مسابقات مرحله اول انتخابی تیم ملی توسط تکواندوکاران سوادکوه بهانه‌ای شد تا با این تکواندوکاران و خانواده و مربیان و رئیس هیأت تکواندو سوادکوه مصاحبه کنیم.

* ۲۳ تکواندوکار سوادکوهی در لیگ و تیم ملی

رئیس هیأت تکواندو سوادکوه با اشاره به اینکه ۸ سال مسؤولیت هیأت تکواندو شهرستان سوادکوه را بر عهده دارد، گفت: در سال‌های اخیر ۱۸ تکواندوکار در لیک کشور و ۵ نفر به اردوی تیم ملی حضور داشتند، گفت: ۲ مربی خانم و ۲ کلاس خانم داریم و تا دو ماه آینده کلاس جدید در شهرستان آغاز می‌شود.

حمید خلیل‌پور با بیان اینکه از سال ۱۳۶۶ تکواندو را آغاز کرد، افزود: کف سالن تکواندو ما بتنی بود و ما تشک از خانه می‌بردیم و کف «انبار گاز» به عنوان سالن تمرینی ما گلی و سالن سرد بود و یادم است که اولین ساق‌بند و ساعدبند متعلق به خودمان را که تکواندوکاران زیراب را هم دیدند که در قهرمانی کشور کسب کردم  به ما ساعدبند و ساق‌بند دادند و در مسابقات یک‌نفر مسؤول امانت وسایل از تیم‌های بزرگ بود.

وی با بیان اینکه در سالن دیگر روی موزاییک که سالن در و پنجره نداشت، کار می‌کردیم و از فرشید قدیمی که سالن را بخاری داد  و تاتمی گذاشت و سالن به رزمی‌ها داد و رزمی، جان گرفت.

رئیس هیأت تکواندو شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه گله از مسؤولان داریم و نمایندگان در زمان رأی‌گیری از ما رأی می‌گیرند و دیگر پیگیر نیستند و یک ریال مدیون مدیران نیستیم و حتی کمک عاطفی و روحی هم ندیدیم و نمی‌دانیم که شورای ورزش کجاست، خاطرنشان کرد: در افتخارآفرینی اخیر ۲ تکواندوکار سوادکوهی عضو شورای شهر زیراب زحمت کشیدند و جای را خالی کردند که ما بنر بخریم و نصب کنیم و از مسوولان انتخابی و انتصابی و صنایع مختلف کمکی نشد.

*ابهام در حساب بانکی هیأت تکواندو سوادکوه

خلیل‌پور با بیان اینکه جامعه تکواندو با کمک والدین در حال ادامه حیات است به مشکل حساب هیأت تکواندو اشاره کرد و اظهار کرد: حساب هیات تکواندوی ما در بانک ملی قرار دارد و در ۹ سال اخیر، مشخص نیست و پولی که استان برای هیأت ما واریز می‌کند در بانک ملی مشخص نیست و پیگیری ما هنوز جواب نداد.

وی با بیان اینکه از حمایت مدیران مختلف که بخواهند حمایت کنند استقبال می‌کنیم و ریال به ریال را هم جواب می‌دهیم، افزود: اگر ورزشکاران ما از شهرستان‌های دیگر بودند و این همه توانمندی داشتند را بسیار اهمیت می‌دادند و حضور تکواندوکاران ما در لیگ کشور و در اردوی تیم ملی با توجه به جمعیت شهرستان رکورد بزرگی است.

رئیس هیأت تکواندو شهرستان سوادکوه با بیان اینکه اگر کمک مالی والدین نباشد استعداد‌های فرزندان آنان راکد می‌شود و ضعف اشتغال والدین هم مانع بزرگی برای توانمند‌شدن ورزشکاران است، افزود: اگر اشتغال‌زایی حداقلی شود، ورزشکاران می‌مانند و نزدیک‌تر ین افراد ما به ما حرف می‌زنند ولی ما تحمل کردیم که ورزشکاران ما به حقشان برسند.

خلیل‌پور، گفت: مدیری به من گفت که نامه می‌زنم و به شرکت‌ها بروید و ببینید با این نامه چکار می‌کنند.

* ۷ بازی نفس‌گیر

طاها احسانی که در مسابقات مرحله اول انتخابی تیم ملی به عنوان نفر برتر در رده سنی نونهالان منفی ۵۳ رسید، گفت: تکواندو را از ۶ سال پیش با استاد خلیل پور شروع کردم.

وی با بیان اینکه در مسابقات انتخاباتی اخیر ۷ بازی کردم که نفس‌گیر بود تا برنده شدم و با مربیگری سجاد علیزاده باخت را تبدیل به برد کردم، اظهار کرد: کلاس هشتم هستم و از همکاری سید مجتبی ه‍اشمی مدیر مدرسه ممنونم که همکاری کردند و به نظرم درس با ورزش تناقض ندارند و با مدیریت زمان می‌توان در هر دو موفق شد.

*کلمه «یا» بین ورزش و درس اشتباه است

بابک بهرام‌‌زاد که در وزن منفی ۶۵، رده دوم را کسب کرد، گفت: از استاد خلیل‌پور و مربیانم تشکر می‌کنم و در مسابقات اخیر ۵ مبارزه داشتم و در فینال به دلیل مصدومیت نتوانستم بازی کنم.

وی با بیان اینکه کلاس هشتم هستم و از مدیر مدرسه آقای سید مجتبی هاشمی تشکر می‌کنم و کلمه «یا» بین ورزش و درس اشتباه است و می‌توان با برنامه‌ریزی به اهداف این مهم دست یافت.

*استعدادیابی در مدارس سوادکوه

سجاد علیزاده از حضور رییس و نائب رییس هیأت تکواندو تشکر می‌کنم و مسابقات مرحله اول انتخابی تیم ملی در فدراسیون تکواندو برگزار شد و ۲ تکواندوکار به مرحله دوم راه یافتند، گفت: در سه ماه مانده به مسابقات روزانه تمرین داشتیم و مکان مرحله دوم مسابقات انتخابی هنوز مشخص نشده.

مربی تیم تکواندو سوادکوه با اشاره به اینکه برای مسابقات جهانی بلغارستان و آسیایی کلاس آموزشی مورد نظر است.

وی با بیان اینکه مربیگری و داوری درجه ۳‌را دارم، افزود:  استعداد‌یابی در مدارس هم اولویت است که پیگیری می‌کنیم‌.

* ۱۴۵ تکواندوکار سازمان‌یافته در سوادکوه

نایب رئیس هیأت تکواندو شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه ۲۰ سال تکواندو کار می‌کنم، گفت: بانک اطلاعات تکواندو ما مشکل داشت و مانع بزرگ برای ارتقا درجه بود و از ۲۰ سال پیش داور جدید نداشتیم.

ایمان خادمی با بیان اینکه ۳ داور هم در طول ۵ سال اخیر در شهرستان اضافه شدند، افزود: کلاس بانوان در پل سفید از ۳ سال پیش راه‌اندازی شد و ۹۰ تکواندو کار دختر و تعداد ۵۵ تکواندوکار پسر سازمان‌یافته و برای ترغیب ورزش نیاز به فرهنگ‌سازی داریم.

وی با اشاره به اینکه مربیان به‌روزی داریم که ۲ فینالیست در مسابقات انتخابی دادیم، خاطرنشان کرد: دوران طلایی که ۳۰۰ تکواندو کار داشتیم و پس از آنکه استاد قلی‌نژاد رفتند که تکواندو خوابید و استاد خلیل‌پور رییس هیات  حمایت خیلی خوبی دارد و وضعیت رو به رشد است.

خادمی، گفت:  حمایت خانواده باعث موفقیت‌های جواد امیری، ترنم احمدنژاد، طاها احسانی و بابک بهرام‌زاد شد.

*شهرهای بزرگ با امکانات زیاد و قهرمان کم و شهرهای کوچک با امکانات کم و قهرمانان بزرگ

کیومرث بهرام‌زاد پدر بابک که در مسابقات اخیر به عنوان دوم دست یافت، گفت: در شهرهای بزرگ دیگر می‌رویم که نسبت به جمعیتشان ورزشکاران کمتری دارند ولی امکانات و سالن‌های مجهز دارند ولی فضای ورزشی ما کم است و می‌توان مدیریت بهتری داشت تا از آن بهره گرفت. 

وی افزود: اگر ببینم فرزندم در شهرستان سوادکوه نتواند حرفه‌ای تمرین کند به شهرهایی برخوردار می‌برم تا از امکانات شهرهای بزرگ استفاده کند و ما باشگاهی داریم که رختکن ندارد. 

*آینده فرزندان در عملکرد مربیان

اسماعیل احسانی پدر طاها با اشاره به اینکه مربیان خوبی هستند ولی آینده فرزندانم را در مربیان می‌بینم و درس آنها برایم اولویت است تا زندگی مساعدی داشته باشند و وقتی زندگی اساتید را می‌بینم نمی‌توان روی ورزش به عنوان ممر زندگی برنامه‌ریزی کنم و وقتی ببینم در شهرستان امکان توسعه ورزشی ندارد به شهرهای دیگر می‌روم.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌ها بالاست و نیاز به بنر نداریم و بهتر است کمک شود و از شرکت هفته گذشته کمک خواستم ولی جواب رد شنیدم.

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول