اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اعزام دانشجویان مازندرانی به اردوهای راهیان نور/انتقاد از تداوم غیرحضوری بودن کلاس دانشگاه ها

مسوول بسیج دانشجویی مازندران از اعزام هزار و 300 دانشجوی این استان به اردوهای راهیان نور خبر داد و گفت: این اعزام از 16 تا 22 اسفندماه انجام می شود.

اعزام دانشجویان مازندرانی به اردوهای راهیان نور/انتقاد از تداوم غیرحضوری بودن کلاس دانشگاه ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیدامیر سادات کرمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه‌های بسیج دانشجویی استان مازندران ویژه ایام نوروز، اظهار کرد: دو برنامه راهیان نور و برگزاری اردوهای طرح هجرت ویژه آغاز سال جدید در دستور کار این سازمان قرار دارد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سطح کشور برای برگزاری این اردوها، گفت: مانعی برای حضور افرادی که سه دز واکسن کرونا را تزریق کردند وجود نداشته و همچنین افراد با دو دز تزریق واکسن به شرط در دست داشتن برگه تست پی سی آر منفی  می‌توانند از ظرفیت این اردوها استفاده کنند.

مسوول سازمان بسیج دانشجویی استان مازندران از اعزام بیش از هزار و ۳۰۰ دانشجوی استان برای حضور در این اردوها خبر داد و گفت: ۶۲۹ دانشجوی مرد و  ۶۴۷ نفر از دانشجویان خانم برای اعزام در این اردوها ثبت نام کردند.

وی زمان اعزام دانشجویان به این اردوها را از ۱۶ تا ۲۲ اسفندماه اعلام کرد و افزود: سهمیه اختصاص داده شده استان مازندران برای این اردوها ۳۹ کاروان است و زمان بازگشت کاروان‌ها ۲۷ اسفندماه اعلام شده است.

سادات‌کرمی اعلام کرد: در کنار اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی راهیان نور، بازدید از پالایشگاه‌های نفت کشور و حضور در  آزمایشگاه رویان هم پیش‌بینی شده که تلاش داریم قابلیت‌های کشور را در این دوره از اردوها تبیین کنیم.

وی دیگر برنامه مهم حوزه بسیج دانشجویی استان مازندران را برپایی اردوهای جهادی اعلام کرد و افزود: فعالیت اردوهای جهادی بسته به نیاز مناطق محروم کشور در طول سال هم تداوم دارد.

مسوول بسیج دانشجویی استان مازندران، خاطر نشان کرد: در اردوی جهادی پیش‌بینی شده سال جاری که در سال آینده نیز تداوم پیدا می‌کند ۱۷ گروه از دانشجویان در مناطق مختلفی از استان مازندران و اقصی‌نقاط کشور حضور پیدا می‌کنند.

سادات‌کرمی در حاشیه تشریح اقدامات سازمان بسیج دانشجویی از تعطیلی ادامه دار کلاس‌های درس در دانشگاه‌های استان انتقاد و از کم کاری کمیسیون دانشجویی استانداری مازندران گلایه کرد.

وی با اعلام اینکه غیرحضوری بودن دانشگاه‌ها مشکلات جدی برای دانشجویان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای ایجاد کرده است، افزود: بسیاری از دانشجویان این رشته‌ها در حالی از دانشگاه‌ها در مدت این دو سال فارغ التحصیل شدند که اصلا دوره‌های واحد عملی را طی نکردند.

وی با اعلام اینکه انتظار می‌رفت استاندار مازندران در دولت قبل و فعلی دغدغه بیشتری به خرج می‌دادند، گفت: جلسه محکم و مناسبی در این ارتباط در استانداری مازندران برگزار نشده است.

سادات کرمی، خاطر نشان کرد: استانداری مازندران اهتمامی به بازگشایی دانشگاه‌های استان ندارد.

هادی وحدانی مسوول عملیات جهادی ناحیه بسیج دانشجویی استان مازندران در تکمیل گزارش‌های سادات کرمی، درباره اعزام دانشجویان در طرح اردوهای جهادی، گفت: بیش از سه هزار نفر روز کار برای دانشجویان تعریف شده است.

وی خاطر نشان کرد: چندین گروه از دانشجویان جهادی در خارج از استان مازندران فعالیت خودشان را پیگیری می‌کنند.

مسوول عملیات جهادی ناحیه بسیج دانشجویی استان مازندران، اضافه کرد: پیش از اعزام دانشجویان گروه ارزیابی و شناسایی فعالیت خودشان را آغاز می‌کنند و این اردوها متناسب با نیاز مناطق محروم شکل می‌گیرد.

 

وی در ادامه از اعزام دانشجویان جهادی مازندران به مناطقی از خراسان رضوی و جنوبی اشاره کرد و افزود: اردوهای دانشجویی در قالب عمرانی، بهداشتی و آموزشی برنامه ریزی می‌شود و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه پیدا می‌کند.

آنچه که در این نشست خبری توجه خبرنگاران را به خود جلب کرد ارائه گزارش عملکرد سه نفر از دانشجویان حاضر در اردوهای جهادی بود.

امیر حسین اولاری از قرارگاه عملیاتی شهید بلباسی از برنامه‌ریزی برای اعزام دانشجویان به مناطق محروم کیاسر برای رنگ آمیزی مدارس این منطقه خبر داد.

مسوول قرارگاه عملیاتی شهید بلباسی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه در سال جاری مقرر شد که توسط  ۳۰ نفر از دانشجویان عضو این قرارگاه  سه مدرسه در منطقه چهاردانگه مازندران رنگ آمیزی شود.

سید عرفان هدایتی مسوول اردوی جهادی شهید عارف کاظمی به اجرای پروژه‌های آب‌رسانی در مناطق  محروم تنکابن اشاره کرد و افزود: برای اجرای این پروژه نزدیک  به ۴۰ نفر از دانشجویان حضور دارند و نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص پیدا کرده است.

 

امیر دبیری مسوول گروه جهادی فتح مازندران که توضیحاتش مورد توجه خبرنگاران قرار گرفته از شناسایی یک خانواده محروم در خراسان رضوی و برنامه‌ریزی برای ساخت واحد مسکونی این خانواده محروم که تاکنون سرپناهی نداشته خبر داد.

اظهارات دبیری حال و هوای تازه‌ای به نشست خبری حدود دو ساعته بخشید.

 

دبیری که با وجود ۲۲ سال سن مانند افراد کارکشته صحبت می‌کرد، از روند شناسایی این خانواده صحبت و درباره برنامه‌ریزی برای آغاز کار این واحد مسکونی گزارش ارائه کرد.

مسوول گروه جهادی فتح مازندران درباره نحوه تهیه زمینه و ساخت این واحد مسکونی و انتخاب افراد برای اعزام حرف به میان آورد و نکته قابل توجه‌تر برای خبرنگاران تامین ۵۰ میلیون تومان اعتبار برای خرید لوازم مورد نیاز این خانواده بود که با پرسش‌های متعدد از جانب فعالان رسانه‌ای مواجه شد و دبیری اعلام کرد؛ هزینه تامین لوازم خانگی توسط خیران تامین شده است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول