اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تولید حدود ۱۲۰ هزار تن خوراک دام آماده صنعتی در مازندران/ مشکل دامداران تاخیر در تحویل نهاده‌ها دامی است

رئیس هیأت مدیره اتحادیه کارخانجات خوراک دام, طیور و آبزیان کشور با اعلام اینکه مشکل تأمین نهاده در سطح کارخانجات خوراک دام مازندران نداریم,، گفت: در حال حاضر تنها مشکل ما تأخیر در تحویل سبوس‌های گندم خریداری شده از کارخانجات آرد استان است که موجب شده تولید در کارخانجات خوراک دام با مشکل و تاخیر مواجه شود.

تولید حدود ۱۲۰ هزار تن خوراک دام آماده صنعتی در مازندران/ مشکل دامداران  تاخیر در تحویل نهاده‌ها دامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان جویبار، امروزه استفاده از خوراک دام آماده صنعتی به لحاظ نظارت‌های بهداشتی بالا از لحاظ کمیت و کیفیت محصول و نیز مقرون به صرفه بودن قیمت آن توصیه می‌شود تا دامداران و مرغداران بتوانند با خیال آسوده از خوراک آماده صنعتی استفاده کنند.

  فعالیت ۶۵ واحد کارخانه خوراک دام در مازندران

حسین کیهانی رئیس هیأت مدیره اتحادیه کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان کشور و مدیرعامل شرکت تعاونی کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان مازندران امروز در بازدید از شرکت تولید دام جویبار اظهار کرد: ۷۰۰ واحد خوراک دام با ظرفیت اسمی ۲۴ میلیون تن در سطح کشور مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۵ واحد کارخانه خوراک دام در سطح مازندران در سامانه بانک اطلاعاتی کارخانجات خوراک دام کشور احراز هویت کرده‌اند،گفت: ظرفیت اسمی تولید این کارخانجات نزدیک به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال است.

این تولیدکننده با اشاره به اینکه شرکت تعاونی کارخانجات خوراک دام مازندران در سال ۱۳۸۱ تاسیس شده است، اظهار کرد: تاکنون تعداد ۳۵ نفر عضو این شرکت شده و تعدادی نیز در حال عضویت هستند.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان کشور، مازندران را یکی از استان‌های موثر و دارای رتبه اول و شاخص در کشور برشمرد و بیان کرد: کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان به‌صورت صنعتی خوراک آماده را تهیه می‌کند که یکی از شاخصه‌های اصلی در تأمین امنیت غذایی و بهداشتی در سطح واحدهای پرورشی است.

کیهانی با اشاره به اینکه واردات ذرت از دو سال گذشته در حال انجام است، خاطرنشان کرد: بخشی از این واردات در اختیار کارخانجات و بخشی دیگر در سامانه بازارگاه عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکل تأمین نهاده در سطح کارخانجات خوراک دام مازندران نداریم، گفت: در حال حاضر تنها مشکل ما تأخیر در تحویل سبوس‌های گندم خریداری شده از کارخانجات آرد استان است که موجب شده تولید در کارخانجات خوراک دام با مشکل و تاخیر مواجه شود.

سهمیه اندک کارخانجات خوراک طیور

مدیرعامل شرکت تعاونی کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان مازندران افزود: در بخش طیور همچنان با مشکلات تأمین نهاده‌های واحدهای خوراک آماده مواجه هستیم و سهمیه اندک داده شده کفاف کارخانجات خوراک طیور استان را نمی‌دهد.

این مسؤول با اشاره به اینکه در سامانه بازارگاه مدیریت تأمین و عرضه نهاده‌های بخش دام و طیور به‌خوبی انجام می‌شود، گفت: تا پایان دی ماه سال جاری حدود ۱۲۰ هزار تن خوراک آماده صنعتی تولید شده و با قیمت مصوب در اختیار دامداران قرار گرفته که امیدواریم این رقم تا پایان سال بین ۳۰ تا ۴۰ هزار تن افزایش یابد.

افزایش تولید با اختصاص سهمیه

کیهانی ادامه داد: در حال حاضر این کارخانجات با ظرفیت ۴۰ درصدی در حال فعالیت هستند و اگر سهمیه و نهاده بیشتری به واحدها تخصیص یابد می‌توانند توان تولیدشان را افزایش دهند.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان کشور با بیان اینکه صادرات خوراک آبزیان انجام می‌شود،گفت: صادرات خوراک دام و طیور به‌دلیل ارز ۴۲۰۰ تومانی فعلا ممنوع است و با رفع مشکلات آمادگی صادرات در این حوزه را خواهیم داشت.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول