اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

نامواره و پوستر شهید مصطفی نوروزی رونمایی شد/ساری میزبان کنگره ملی شهید مدافع امنیت

دبیر کنگره ملی شهید مصطفی نوروزی با اشاره به اقدامات انجام شده برای رونمایی از نامواره این شهید، گفت: مراسم اختتامیه این کنگره ملی دوم اسفنده ماه در حسینیه عاشقان برگزار می‌شود.

نامواره و پوستر شهید مصطفی نوروزی رونمایی شد/ساری میزبان کنگره ملی شهید مدافع امنیت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، شهید مصطفی نوروزی، در اول اسفند سال ۹۹ در حین انجام وظیفه و دفاع از امنیت کشور در استان سیستان و بلوچستان به همراه شهید مهدی جهان‌تیغ و شهید مهدی جعفری از استان فارس در حفظ امنیت کشور و مقابله با یک باند جرایم سازمان یافته به شهادت رسیدند.

جدای از نخبه بودن این شهید در حوزه تخصصی بسیاری از اقدامات و خدمات این شهید پس از شهادتش مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته است.

حضور فعال در گروه‌های جهادی از مهمترین شاخصه‌های این شهید بوده که حتی پس از اتمام ماموریت در منطقه شرق کشور به امور خیرخواهانه مشغول می‌شده است.

حضور در سیل ۹۸  به عنوان جهادگر مهمترین موضوعاتی بود که از نظر افکار عمومی دور نمانده که این شهید پس از اتمام ماموریت در شرق استان مازندران و از مشاهده مشکلات مردم در سیل به دور از هیاهوی رسانه‌ای در کنار فعالان جهادی قرار گرفته است.

کمک مالی برای ساخت دو خانه محروم از دیگر خدماتی بوده است که این شهید بزرگوار آغاز کرده بود که یکی از واحدها به بهره‌برداری رسیده و دیگر واحد مسکونی قرار است در ۳۰ بهمن امسال با کمک‌های مردمی به اتمام برسد.

در همین ارتباط بلال زاهدی دبیر کنگره گرامیداشت سالگرد شهادت مدافع امنیت شهید مصطفی نورزی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برای گزاری این کنگره ۱۸ برنامه راهبردی تهیه و تدوین شده است.

وی با اعلام اینکه امور مرتبط با این شهید به صورت مردمی در دستور کار است، گفت: اعضای ستاد متشکل از خانواده شهید، مجموعه دوستان و اعضای گروه‌های جهادی هستند.

دبیر کنگره گرامیداشت سالگرد شهادت مدافع امنیت شهید مصطفی نورزی با اعلام اینکه خدمات این شهید مورد توجه ادارات نهادها و گروه‌های جهادی قرار گرفته است، افزود: همراهی مناسبی از سوی سازمان از زمان شهادت تا حال حاضر در زمان برگزاری کنگره به خوبی دیده می‌شود.

زاهدی با اشاره به قابلیت‌های سازمانی این شهید، گفت: خارج از سازمان چهره کاملا اجتماعی، فرهنگی و حتی ورزشی معروف بوده و به عنوان یکی از ورزشکاران نخبه استان فعالیت داشتند.

وی اضافه کرد: در رشته رزمی ضمن اینکه داری مقام ملی و کشوری بوده در زمینه تربیت هنرجو فعالیت داشته که هنرجویان این شهید نقش اساسی در برگزاری مراسم مختلف این شهید دارند.

دبیر کنگره گرامیداشت سالگرد شهادت مدافع امنیت شهید مصطفی نورزی به نقش برجسته این شهید در برگزاری مراسم کاروان زیر سایه خورشید که همه ساله در کشور برگزار می‌شود، افزود: بسیاری از شخصیت اجتماعی این شهید بعد شهادت به واسطه ابراز علاقه خانواده‌های که مورد حمایت شهید نوروزی قرار گرفتند مشخص شده است.

وی با اعلام اینکه ۱۸ برنامه برای سالگرد این شهید تدارک دیده شده است، گفت: رونمایی از سنگ مزار، برگزاری روضه حضرت زهرا(س)،تولید و توزیع هدایای فرهنگی در قالب پوستر،برنامه ریزی برای برگزاری کنگره شعری تحت عنوان شعر مروارید عمان که از ۱۰ دی ماه فراخوان آن صادر شده که ۲۶۰ اثر دریافت شده که سه اثر در سطح ملی به عنوان اثر برگزیده و ۱۱ اثر شایسته تقدیر انتخاب شده که اختتامیه این مراسم فردا برگزار می‌شود.

زاهدی خاطر نشان کرد: برگزاری نام‌واره به صورت سالانه در دستور کار است که امسال به عنوان شهدای امنیت شهیدان نوروزی که این خانواده سه شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

وی با اشاره به فعالیت جهادی شهید نوروزی، ادامه داد: بنا داریم در این کنگره‌ها این ابعاد شخیصتی را برجسته کنیم که در مراسم اختتامیه این کنگره برنامه داریم به یک خانواده شهید جهادگر، طلبه جهادگر،پزشک جهادگر و  معلم جهادگر نشان شهید مصطفی را اهدا کنیم همه این افرادی که انتخاب شدند چهره ملی دارند.

دبیر کنگره ملی شهید مصطفی نوروزی در پایان، گفت: مراسم اختتامیه این کنگره  در حسینیه عاشقان کربلا دوم اسفند ماه با حضور حجت‌الاسلام رفیعی برگزار می‌شود.

 به گزارش فارس،نامواره نشان ویژه و پوستر شهید مصطفی نوروزی با حضور خانواده این شهید در اداره کل ارشاد مازندران رونمایی شد.

 

 

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول