اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

از سرریز شدن مسافران به شمال تا دردسر جاده‌های چهاربانده و تک بانده

رئیس پلیس راهور مازندران با اشاره به سرریز جمعیت به شمال، گفت: برخی مسیرها ازجمله محور کندوان از چهار باند شروع شده و به یک باند می‌رسد که کار را برای ماموران سخت می‌کند.

از سرریز شدن مسافران به شمال تا  دردسر جاده‌های چهاربانده و تک بانده

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، نصرالله بیگلری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان مازندران یکی از استان‌های پُرتردد کشور است، اظهار کرد: در تعطیلات چند روزه یا تابستان و نوروز شاهد سرریز شدن مسافران از پایتخت به این استان هستیم که می‌توانیم مازندران را پایتخت ترافیک ایران بدانیم.

وی به ۳ محور مهم مواصلاتی در استان مازندران اشاره کرد و گفت: به‌واسطه ورود مسافران از کندوان ترافیک شهر مرزن‌آباد یکی از دغدغه‌ها در استان مازندران است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران به سرریز شدن مسافران از این محور اشاره کرد و افزود : برخی مسیرها در این محور با چهار باند شروع و در ادامه به یک باند می‌رسد که این موضوع کار را برای همکاران سخت کرده است.

*پایش تصویری جاده‌ها

این مسوول با بیان اینکه امروزه کار رصد جاده‌ها از سخت‌افزاری به نرم افزاری رسیده است، بیان کرد: ۱۵ شهرستان از استان مازندران پایش تصویری دارند و دستورات لازم برای فرماندهان ارسال می‌شود.

رئیس پلیس راهور به دوربین‌های ثبت تخلفات اشاره کرد و یادآور شد: این دوربین‌ها علاوه بر ثبت تخلفات در نیروی انتظامی در بحث کشف جرایم و موارد دیگر کاربرد بسیاری دارد.

بیگلری با بیان اینکه ۶۰ درصد وصول جرایم به شهرداری تعلق می‌گیرد، افزود: در حدود ۸ شهرستان این دوربین‌ها نصب و انجام شده است.

وی به نقش مفید دوربین‌های ثبت تخلفات هوشمند تصادفات اشاره کرد و گفت: روسای راهور در شهرستان‌ها پیگیر باشند.

*وجود ۲۹۷ پل عابر پیاده در مازندران 

رئیس پلیس راهور مازندران افزود: از۲۹۷ پل عابر پیاده در استان مازندران به‌دلیل غیراستاندارد بودن پل‌ها فقط ۵ درصد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مسوول با اشاره به مصوبه ساخت پل‌های عابر پیاده با نظر پلیس، اظهار کرد: پل‌ها به گونه‌ای باید ساخته شود که تردد برای همه مردم راحت باشد.

بیگلری با تاکید بر مطالبه‌گری در مورد تصادفات و علت آن ، خاطرنشان کرد: خودروها از استاندارد لازم برخوردار نیستند. 

رئیس پلیس راهور مازندران به متولیان امر ترافیک در بحث تصادفات که تعداد ۳۰ ارگان است، اشاره کرد و یادآور شد: ۸ ارگان از جمله اداره راه، جمعیت هلال‌احمر، فرمانداری و آموزش و‌ پرورش به صورت مستقیم در تصادفات نقش دارند که با اتحاد ارگان‌ها به کاهش تصادفات خواهیم رسید.

این مسوول افزود: طی ماده ۱۴تبصره ۳ قانون جدید تخلفات بعد از اعلام مشکلات اگر تصادفی رخ دهد متولی امر مقصر اعلام می‌شود.

وی افزود: جدیدا طی۴۰ فقره تصادفات با ارسال کارشناس، متولی امر ترافیک مقصر اعلام شد این متولی می تواند اداره آب، شهرداری ‌ یا هر کس دیگر باشد.

وی با بیان اینکه طی سال اخیر اکثر دوربرگردان‌ها به یو تی‌ام تبدیل شدند، اظهار کرد: بریدگی‌های غیر مجاز در سطح شهرستان چالوس به یو تی‌ام  تبدیل شود.

*نیاز مرزن‌آباد به پلیس راهور

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با بیان اینکه شهر مرزن‌آباد نیاز به پلیس راهور دارد، اظهار کرد: با توجه به حجم ترافیک و مشکلات مردم در این شهر ایستگاه ساختمانی راهرو در شهر مرزن‌آباد مورد‌نیاز است.

*انتقاد از نبود خط‌کشی‌ها

این مسوول با انتقاد از نبود خط‌کشی‌ها در سطح شهرستان، تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز شهرداری‌ها برای احیا خط‌کشی ورود کنند.

بیگلری با بیان اینکه سرعت‌گیرها باید استاندارد‌سازی شوند، افزود: وجود علائم و چراغ قبل از هر سرعت‌گیر لازم است.

*هشدار افزایش تصادفات

یدالله جهان‌تاب رئیس پلیس راه مازندران در ادامه این مراسم به محور مهم و حیاتی کندوان به واسطه عبور و‌ مرور مردم و مسوولان و جاذبه گردشگری اشاره کرد و گفت: همزمان با افزایش جمعیت و خودروها زیرساخت‌ها برای این جاده اقدام شده ولی هنوز به اتمام نرسیده است.

وی به افزایش تصادفات در محورهای کناره این شهرستان اشاره کرد و افزود: ۶۴درصد افزایش تصادفات فوتی در محور کندوان از ساعت ۸ شب تا ۲۴ بوده است.

رئیس پلیس راه مازندران افزود: علاوه بر حضور مستمر پلیس راه در جاده‌ها برای آنالیز و تجزیه و تحلیل نیاز به همکاری سایر سازمان‌های مرتبط با امر ترافیک به‌ویژه راهداری، فرمانداری و شهرداری است که در بخش‌های خود پای کار باشند تا تصادفات کاهش یابد.

این مسوول با بیان اینکه امسال ترافیک فوق‌العاده سنگینی را خواهیم داشت،گفت: برای کاهش فوتی‌ها نیاز به نصب نیوجرسی در جاده‌ها است. 

جهان‌تاب افزود: روشنایی و ترمیم جاده‌ها به کاهش ترافیک کمک می‌کند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول