اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مهربانی با طبیعت با پاکسازی زباله جاده کلاردشت به عباس‌آباد

عده‌ای از دوستداران طبیعت با احساس مسؤولیت و عرق به طبیعت ساعاتی از روز را برای پاک کردن گوشه‌ای از طبیعت خدادادی مازندران از زباله‌های انسانی خالی کردند.

مهربانی با طبیعت با پاکسازی زباله جاده کلاردشت به عباس‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، معضل زباله در اکوسیستم‌های مختلف به‌ویژه جنگلی از مهم‌ترین چالش‌های دهه اخیر به‌ویژه در استان مازندران محسوب می‌شود این استان پوشیده از جنگل‌های هیرکانی بی‌نظیر در دنیا متعلق به اواسط دوران زمین‌شناسی بوده و به جرات می‌توان گفت که آخرین زیست‌بوم برای نسل‌های آتی به شمار می‌رود تا جایی‌که مردم از استان‌های دیگر به دامن سرسبز این جنگل‌ها پناه می‌آورند.

طی سال‌های اخیر باب شده گردشگران بعد از حضور در طبیعت استان و تمام شدن گشت و گذار از خود چیزی به یادگار می‌گذارند، در گذشته شاهد حک کردن نام افراد بر روی ساقه درختان بودیم  اما تازگی‌ها در این فضا شاهد تحفه‌ای به نام زباله هستیم.

پسماندهایی در شکل و مدل‌های مختلف کهنه یا جدید لابه‌لای درختان، کف رودخانه‌ها، در مسیر راه‌ها و هر جایی که فکرش را نمی‌کنیم خودنمایی می‌کنند تا جایی‌که چهره زیبا و فضای دل‌انگیز جنگلی‌مان را زشت و آلوده کرده است.

بی‌شک دیدن چنین مناظری برای همه اتفاق افتاده و جای تعجب ندارد شاید دل‌مان بخواهد لحظه‌ای تامل کرده و فضا را از این آلاینده‌های زشت و بدبو خالی کنیم ولی فرصت و شرایط لازم آن وجود ندارد؛ خبر خوب اینکه عده‌ای از دوستداران طبیعت با احساس مسؤولیت و عرق به طبیعت ساعاتی از روز را برای پاک کردن گوشه‌ای از طبیعت خدادادی مازندران از زباله‌های انسانی خالی کردند که جای تقدیر دارد ؛ اگرچه شاید این اقدام در نگاه اول ساده به نظر برسد اما اینکه بخواهیم لحظاتی از زندگی خود را با طبیعت آشتی کنیم جای بسی خوشحالی است.

با تاکید استاندار مازندران در راستای نهضت و عزم همگانی جهت پاک‌سازی و جمع‌آوری زباله‌های بین شهری به همت فرمانداری شهرستان کلاردشت همایش پاک‌سازی محور های اصلی این شهرستان و جاده جنگلی کلاردشت به شهرستان عباس‌آباد با حضور فرماندار، بخشدار، رئیس شورای بخش ، سرپرست شهرداری، روسا و کارکنان ادارات، کارگروه امور بانوان و جمعی از دوستداران طبیعت با همکاری واحد خدمات شهری شهرداری، دهیاری روستاها و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای به طول چهار کیلومتر انجام شده است.

در حاشیه این همایش کامران پولادی فرماندار شهرستان کلاردشت بر اهمیت موضوع محیط زیست به عنوان یکی از اصلی‌ترین و مهمترین مسائل زندگی مردم گفت: باید به این مهم بسیار حساس بوده و با رعایت نکات زیست محیطی در حفظ محیط زیست و طبیعت اطراف خود کوشا باشیم و جهت توسعه و ایجاد محیط مطلوب برای زیستن میزان آگاهی مردم و مدیران از نکات زیستی برای تامین نیازهای انسان به عنوان موثرترین عامل تغییرات زیست محیطی، امری حیاتی و ضروری است.

️وی در پایان از تمامی اشخاص و گروهای فعال محیط زیست و دوستداران طبیعت که در این همایش بزرگ شرکت نموده بودند تقدیر و تشکر کرد.

قدسی حسینی مسوول امور بانوان کلاردشت نیز در گفت‌وگویی، ‌اظهار کرد: با شیوع گرونا، همایش نشست‌ها را به فضای مجازی انتقال دادیم ولی در کنار این مسائل پاک‌سازی اطراف جاده مسیر مدنظر بوده است.

وی با اشاره به پاک‌سازی محورهای اصلی و جاده جنگلی کلاردشت به عباس‌آباد، گفت: برنامه‌های زیادی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش فارس، ناگفته نماند  این کیسه‌ها با زباله‌ها پر شده اما  جای جای جنگل‌های مازندران پر از زباله‌هایی است که نیازمند مهربانانی است تا دیگر شاهد خودنمایی زباله‌ها در گوشه گوشه طبیعت مازندران نباشیم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول