اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

قوانین فدراسیون فوتبال برای ورود خبرنگاران برای پوشش مسابقات لیگ برتر

ناظر ویژه فدراسیون فوتبال برای دیدار نساجی و آلومینیوم اراک قوانینی را ابلاغ کرد که اصحاب رسانه مازندران این قوانین را سخت‌گیرانه توصیف کردند.

قوانین فدراسیون فوتبال برای ورود خبرنگاران برای پوشش مسابقات لیگ برتر

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس ورزشی | تیم فوتبال نساجی مازندران امروز چهارشنبه ۲۴ آذر در ورزشگاه شهدای ساری میزبان آلومینیوم اراک است. اما در روزهایی که هواداران تیم‌ها به دلیل شرایط ویژه کرونایی اجازه ورود به ورزشگاه‌ها را ندارند، دوربین‌های تلویزیونی و خبرنگاران، عکاسان و فعالان رسانه‌ای نقش تاثیرگذاری را در اطلاع‌رسانی بازی‌ها در این شرایط بد کرونایی دارند.

موارد و حواشی‌ که از لنز دوربین عکاسان و فیلمبرداران جا نمی‌ماند و این اصحاب رسانه هستند که در این روزهای سخت کرونایی راویان دیدارهای تیم‌های فوتبال هستند. زحمتکشانی که همیشه مورد بی‌مهری قرار می‌گرند و کسی نیست از حق آنها دفاع کند.

در دیدار امروز ناظر فدراسیون فوتبال داوود رفعتی است که از اصحاب رسانه خواسته برای گزارش بازی امروز باید قوانین زیر را رعایت کنند که این موارد توسط روابط عمومی هیأت فوتبال مازندران اطلاع‌رسانی شده است؛

* به همراه داشتن کارت شناسایی ملی برای احراز هویت الزامی است.

 *به همراه داشتن کارت واکسن (دو نوبت واکسیناسیون) الزامی است.

*ورود خبرنگاران به داخل زمین اکیدا ممنوع است.

*ورود گزارشگران به داخل زمین برای انجام مصاحبه اکیدا ممنوع است.

*عکاسان بدون کاور اجازه عکاسی ندارند.

*عکاسان تنها در پشت تابلوهای تبلیغاتی دروازه دو تیم اجازه عکاسی دارند.

*عکاسان به هیچ عنوان اجازه تصویربرداری با (دوربین یا موبایل) را ندارند.

* به دلیل فاصله بسیار کم جایگاه خبرنگاران با نیمکت دو تیم، هرگونه واکنش غیرمتعارف از سوی خبرنگاران که موجب برهم خوردن آرامش نیمکت دو تیم شود با برخورد قاطع و قانونی ناظر بازی همراه خواهد بود.

قوانین ابلاغی از سوی خبرنگاران ورزشی مازندران با واکنش‌های همراه بوده که بعضی موارد آن را سخت‌گیری بیش از حد ناظر فدراسیون فوتبال می‌دادند که برای نمونه عنوان یادمان نرفته آقای رفعتی به‌خاطر حضور تماشاگران خاص نساجی روی پشت بام منزل‌شان همان ( هواداران vip ) که مورد استقبال خیلی از مردم کشور قرار گرفته بودند، چطور با توقف بازی خواستار حذف آن هواداران عاشق شده بود. گویا آقای رفعتی دل‌شان نمی‌خواهد مردم و فوتبال را با هم آشتی دهد و قصدش چیزی غیر این مورد است.

«نکته جالب واکنش طنز اصحاب رسانه به این قوانین سفت و سخت بود. یکی از خبرنگاران در واکنش به قوانین داوود رفعتی گفت: انگار هممون زندانی هستیم؛ آوردنمون تو ورزشگاه هواخوری! که فقط مراقب ما هستن باید تشخیص هویت بشه!

یکی دیگر از فعالان رسانه‌ای هم نوشت: کارت عکاسی هست! عکسمون روشه کارت ملی دیگه چرا! مگه می‌خواهیم رای بدیم !

یکی دیگر از خبرنگاران هم به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: یکی نیست تو جلسه قبل بازی به این ناظرها و یگان ویژه بگه عکاسان و خبرنگاران  انسان هستند و این رفتار اونها توهین به شخصیت دوستان هست! وقتی آیدی کارت صادر میشه روی کارت مشخصات و عکس خبرنگار و عکاس هست! دیگه کارت ملی خواستن چه صیغه‌ای هست!

دیگر خبرنگار هم گفت: عکاسان به هیچ عنوان اجازه تصویربرداری با دوربین یا موبایل را ندارند!! میشه بفرمایید پس با چی عکس بگیرن؟

یک عکاس ورزشی هم با نگاه طنز به این ماجرا، گفت : رفعتی، نگفت؛ عکاسان رضایت نامه از والدین بیارن...»

انتهای پیام/ ۸۶۰۵۹/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول