اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

۱۰۰ مرکز درمانی مازندران موقوفه است/ اجرای ۲۰۰ پروژه عمرانی در امامزادگان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: ۲۰۰ پروژه عمرانی در امامزادگان مازندران در دست ساخت است که در حدود ۹۹ درصد این پروژه ها به همت و تلاش خیران اجرایی شده است.

۱۰۰ مرکز درمانی مازندران موقوفه است/ اجرای  ۲۰۰ پروژه عمرانی در امامزادگان

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان گلوگاه،‌ حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی به مناسبت دهه وقف در همایش یاوران وقف در سالن اجتماعات اوقاف گلوگاه  به مناسبت بزرگداشت دهه وقف اظهار کرد: اجرای امینانه نیت موقوفات در کنار حفظ عین موقوفات، مهمترین وظیفه سازمان اوقاف است که در کنار انجام فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی و اجتماعی با محوریت امکان مقدسه اجرایی می‌شود.

وی افزود: وقف از سنت‌های حسنه و یکی از مصادیق بارز احسان و خیرخواهی و دارای ثواب و فضیلت‌های بسیاری است که باید در جامعه ترویج و در همین راستا ضمن توسعه و گسترش وقف باید حق موقوفات ادا شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان کرد: حفظ موقوفات، عمل به اجرای نیات واقفان و تلاش برای وصول مطالبات از مسائل مهمی است که باید در موقوفات مورد توجه قرار گیرد و افرادی که در اماکن موقوفی ساکن هستند؛ حق موقوفات و اجاره موقوفات را پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر نیات انجام شده در موقوفات مازندران برای عزاداری سیدالشهد(ع) است، خاطرنشان کرد: در کنار این نیات در موقوفات، نیات خاص هم وجود دارد که برای امور درمانی و بیمارستانی در نظر گرفته شده است و به عنوان نمونه در بیمارستان امام خمینی(ره) ساری، سی تی اسکن، اهدا ۹ دستگاه برای کودکان نارس و اهدای آمبولانس از محل نیات واقفان به این بیمارستان اهدا شده است.

حجت‌الاسلام حیدری گفت: در مجموع بیش از یکصد مرکز درمانی مازندران موقوفه هستند و از درآمد حاصل شده از این موقوفات برای خرید تجهیزات و امکانات و لوازم پزشکی هزینه و در راستای صحت، سلامت و بهداشت مردم به آنان خدمات ارائه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به کمک‌های مختلف از محل موقوفات و دستگیری از نیازمندان تصریح کرد: در موج اول کرونا، اوقاف در سراسر استان بیش از ۷۰ هزار بسته معیشتی از محل موقوفات به جامعه هدف ارائه کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال‌های مختلف رهبری بر تولید تاکید کرده‌اند؛ اوقاف هم در این راستا وارد عمل شده تا در بخش تولید فعال عمل کند و در همین راستا، ۳۰۰ هکتار از اراضی شالیزار و گندم‌زار مازندران توسط اوقاف مدیریت می‌شود و این در حالیست که در کنار این اراضی ۴۷۰ رقبه از موقوفات مازندران هم کاربری کشاورزی دارند که به صورت مشاع در اختیار افراد قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام حیدری مهمترین رویکرد سازمان اوقاف را تحولات اقتصادی عنوان کرد و یادآور شد: در این بخش هم تلاش داریم تا تحول عظیم در استان ایجاد شود و در بحث تولید به خودکفایی برسیم.

وی  با اشاره به حضور فعال خیران در ساخت و ساز بقاع متبرکه و امامزادگان استان مازندران افزود: ۲۰۰ پروژه عمرانی در امامزادگان مازندران در دست ساخت است که در حدود ۹۹ درصد این پروژه‌ها به همت و تلاش خیران اجرایی شده است و در این بخش مدیون خیران هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: وقف از افتخارات دین اسلام است و از صدر اسلام تاکنون انسان‌های خیر و نیکوکار همواره در این بخش با قدرت و قوت وارد عمل شده‌اند و هرگاه مشکلی در زندگی اقتصادی و اجتماعی مردم به وجود می‌آمد با نهایت عشق و ایثار و قرار دادن اموال خود در جهت رفع مشکل اقدام می‌کردند و ایثار و ازخودگذشتگی یکی از خصوصیات بارز اشخاص واقف است.

به گزارش فارس، در این همایش از واقفان و خیران نیک‌اندیش شهرستان گلوگاه تجلیل شد.

انتهای پیام/۸۶۰۰۲/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول