اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

هشدار بارش‌های سیل‌آسا در مازندران

معاون مدیریت بحران مازندران با هشدار بارش‌های سیل‌آسا در استان، گفت: شهروندان در این مدت از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند.

هشدار بارش‌های سیل‌آسا در مازندران

عطاءالله داداش‌پور امروز درباره هشدار بارش‌های سیل‌آسا طی امروز و فردا در مازندران، اظهار کرد: براساس پیش‌بینی هواشناسی تا اواخر شنبه شاهد شکل‌گیری جریان‌های خُنک و مرطوب شمالی در استان خواهیم بود که همراه با وقوع رگبار باران، رعدو برق، کاهش دما، وزش باد شدید در مناطق ساحلی و جلگه‌ای و مواج شدن دریا خواهد بود.

وی افزود: آب‌گرفتگی معابر در مناطق ساحلی و جلگه‌ای به‌ویژه غرب استان، کاهش ۷ تا ۱۰ درجه‌ای دما در ارتفاعات تا ۱۵ درجه، خسارت ناشی از تندباد لحظه‌ای و احتمال برق گرفتگی ناشی از رعد و برق دور از انتظار نیست.

معاون مدیریت بحران مازندران با تاکید بر اینکه شهروندان در این مدت از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند، خاطرنشان کرد:  از فعالیت‌های کوهنوردی و دامداران از چرای دام در مناطق مرتفع به دلیل خطر برخورد صاعقه خودداری کنند.

داداش‌پور بیان کرد: رانندگان هنگام تردد در محور‌های کوهستانی با توجه به توصیه‌های نیرو‌های پلیس راه و راهداری با احتیاط کامل رانندگی کنند.

وی یادآور شد: به‌دلیل پیش‌بینی وزش باد شدید، شهرداران به بازدید و مقاوم‌سازی، ایمن‌سازی سازه‌ها و بیلبورد‌های تبلیغاتی سطح شهر اقدام کنند.

معاون مدیریت بحران مازندران ادامه داد: گلخانه‌داران به مقاوم‌سازی پوشش فضای گلخانه‌ها اقدام کنند و صاحبان مزارع پرورش ماهی به دلیل احتمال بالا آمدن حجم آب رودخانه اقدامات پیشگیرانه لازم انجام دهند.

داداش‌پور گفت: همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی، علاوه بر آماده‌سازی تجهیزات و ماشین‌آلات، آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات‌رسانی همچون گذشته را داشته باشند.

وی در پایان گفت: سیلاب تابستانی طی مرداد ماه امسال خسارت‌هایی را بر بخش‌های مختلف راه، پل‌ها، کشاورزی و سایر برجای گذاشت.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول