اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

آمل تنها شهر غیرمرکز استان کشور در اجرای شهر هوشمند/ اجرای 31 کیلومتر فیبرنوری

مدیرعامل شرکت ایرانسل کشور گفت: با همکاری شهرداری در اجرای ۳۱ کیلومتر فیبر نوری، آمل تنها شهر غیر مرکز استان در کشور است که پیشتاز شهر هوشمند خواهد بود.

آمل تنها شهر غیرمرکز استان کشور در اجرای شهر هوشمند/ اجرای 31 کیلومتر فیبرنوری

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره روابط عمومی شهرداری آمل، مدیرعامل شرکت ایرانسل کشور شامگاه چهارشنبه با حضور در شهرداری آمل با علیرضا شریعت فرماندار ویژه و معاون استاندار مازندران، سیدحمید هاشمی شهردار آمل، مسؤولان شهری، شورای اسلامی و شهرداری آمل با هدف اجرایی شدن فیبر نوری و ایجاد زیرساخت شهر هوشمند دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرعامل ایرانسل کشور در این نشست با اشاره به همکاری تنگاتنگ شهرداری آمل، این شهر را به عنوان شهر هوشمند، پیشتاز شهرستان‌های کشور دانست و با قدردانی از همکاری مطلوب فرماندار ویژه و پیگیری مستمر رئیس و اعضای شورای شهر در راستای اجرای فیبر نوری و زیرساخت شهر هوشمند، اظهار کرد: با همدلی مسئولان شهرستان و شهرداری شاهد انجام اتفاق بسیار خوب هستیم و عملیات اجرای ۳۱ کیلومتر فیبر نوری در آمل هم‌اکنون با پیشرفت ۹۰ درصدی روبرو است.

بیژن عباسی افزود: در آمل زیرساخت‌هایی مطلوب وجود دارد و با همکاری شهرداری در اجرای ۳۱ کیلومتر فیبر نوری، آمل تنها شهر غیر مرکز استان در کشور است که پیشتاز شهر هوشمند در کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد: زیرساخت فیبر نوری از ظرفیت‌های آینده شهرها برای هوشمندسازی بوده و ارائه خدمات الکترونیک در آینده به شدت به زیرساخت فیبر نوری نیازمند است.

مدیرعامل ایرانسل کشور با اعلام اینکه استان مازندران برای ایرانسل به دلایل مختلف مهم بوده و تاکنون یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در این استان سرمایه‌گذاری شده است، بیان کرد: وابستگی به اینترنت در آینده همانند وابستگی امروز کشور و شهرها به برق است، البته ویروس منحوس کرونا ثابت کرد در آینده خدمات حضوری به خدمات اینترنتی تبدیل خواهد شد و آمادگی ادامه ادامه همکاری با شهرداری آمل را داریم.

مدیرعامل شرکت ایرانسل با قدردانی از همکاری فرماندار، شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلای شهر آمل، گفت: خرسندیم که فیبر نوری در آمل به نتیجه رسیده و اجرایی شد.

سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد تومانی ایرانسل در آمل برای تحقق شهر هوشمند

معاون استاندار مازندران و فرماندار ویژه آمل نیز در این نشست، اجرای فیبر نوری در این شهرستان را یک هدف‌گذاری هوشمندانه دانست و اظهار کرد: سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد تومانی برای تحقق شهر هوشمند، یک هدف گذاری هوشمندانه بوده است.

علیرضا شریعت افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر گام بزرگی برای تحقق شهر هوشمند و اجرای زیرساخت فیبر نوری به منظور دسترسی به اینترنت پرسرعت برای آینده برداشته و این اقدام قابل تقدیر است.

وی تصریح کرد: دولت الکترونیک با شعار اتفاق نمی‌افتد بلکه باید در عمل به آن پرداخت، اقدام امروز شهرداری آمل و ایرانسل در راستای اقدام عملی در هوشمندسازی و ارایه خدمات الکترونیک در آینده این شهر بسیار مفید خواهد بود.

معاون استاندار مازندران با اعلام اینکه آمل ظرفیت‌های ممتاز فراوانی دارد، بیان کرد: مهمتر از همه وجود رودخانه کبیر هراز در قلب شهر از ظرفیت‌های برجسته بوده که این امتیاز به تنهایی می‌تواند آمل را به قطب گردشگری استان تبدیل کند همچنین ایجاد زیرساخت شهر هوشمند در تحولات آینده و توسعه پایدار شهر آمل تاثیر مهم دارد.

پیشرفت ۹۰ درصدی عملیات اجرای ۳۱ کیلومتر فیبرنوری در آمل

شهردار آمل در این نشست با اشاره به اینکه آمل نخستین شهرستان غیر مرکز استان کشور است که از اینترنت 5G بهره‌مند می‌شود، اظهار کرد: قله دماوند نگین انگشتر کشور است و اجرای فیبر نوری برای نهادینه شدن اقدامات بزرگ و خواسته‌های مهم مسؤولان شهری است.

سید حمید هاشمی با تقدیر از همکاری خوب فرماندار و پیگیری مجدانه رئیس و اعضای شورای شهر در اجرایی شدن فیبر نوری و ایجاد زیرساخت شهر هوشمند، افزود: عملیات اجرای ۳۱ کیلومتر فیبر نوری در آمل هم‌اکنون پیشرفت ۹۰ درصدی دارد.

وی تاکید کرد: فیبر نوری در شهر ساری به عنوان مرکز استان تنها ۱۲ کیلومتر اجرا شد و نگاه به شهر هوشمند در زمان کرونا ثابت کرد که مشکلات بهداشت و درمان با هوشمندسازی و اینترنت اشیا کاهش می‌یابد.

خسرو ابراهیم‌زاده رئیس شورای اسلامی شهر آمل نیز در این نشست گفت: عملیات اجرای فیبر نوری در آمل ۲۱ بهمن سال گذشته با حضور رضایی معاون شرکت ایرانسل کلنگ‌زنی شد و با انجام کار شبانه‌روزی به زودی شاهد برگزاری مراسم اتمام پروژه هستیم.

انتهای پیام/۸۶۰۱۲/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول