اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تجلیل از خانواده زنده‌یاد رحمت‌الله حسن‌پور

مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره استانی شعر تبری «نوج» با تجلیل از خانواده زنده‌یاد رحمت‌الله حسن‌پور همراه بود.

تجلیل از خانواده زنده‌یاد رحمت‌الله حسن‌پور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره استانی شعر تبری «نوج» صبح امروز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و فرماندار سوادکوه و‌ مدیران استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه برگزار شد.

* بحران فراموشی زبان مادری

فرماندار سوادکوه با گرامیداشت یاد و خاطره زنده‌یاد استاد رحمت‌الله حسن‌پور و با اشاره به اینکه رنگ‌بندی کرونایی باعث تأخیر در اجرای جشنواره نوج سوادکوه بود، گفت: فرهنگ بر تربیت و رشد جامعه اثرگذار و هویت بخش است.

عین‌الله طالبی افزود: آداب و رسوم و زبان مادری به عنوان شاخص‌های مهم فرهنگی مطرح هستند و زبان‌مادری دچار بحران فراموشی است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره‌هایی با محوریت زبان مادری، سرمایه‌گذاری فرهنگی است، خاطر نشان کرد: تلاش شود تا تکلم به زبان مادری در خانواده‌ها توجه شود.

طالبی، گفت: اشعار استاد رحمت‌الله حسن‌پور همراه با پند و آموزش بود و جایشان خالی است و آمادگی حمایت از برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی و هنری را داریم.

*لزوم توجه به تولید محتوا و بازنشر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در اختتامیه چهارمین جشنواره استانی شعر تبری «نوج» با اشاره به اینکه باید با هجمه‌های فرهنگی مقابله کرد، گفت: باید پای کار فعالیت‌های هنری و فرهنگی حضور پیدا کنیم و با شعر، موسیقی، نمایش، سینما و فعالیت‌های دینی آن را تقویت کنیم.

 

عباس زارع، افزود: تولید محتوا و بازنشر به عنوان کلیدواژه‌های فعالیت اثرگذار رسانه‌ها و فعالان مجازی مورد نظر باشد.

وی با بیان اینکه تقویت فرهنگ بومی و فرهنگ دینی باعث کاهش مشکلات می ‌شود، یاد و خاطره زنده‌یاد استاد رحمت‌الله حسن‌پور را گرامی داشت و گفت: علاقمندی به فعالیت‌های فرهنگی و هنری و اشعار بومی از فعالیت‌های ایشان بود و از برگزار.کنندگان جشنواره نوج در سوادکوه تقدیر می‌کنم.

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول