اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

لزوم تامین اعتبار برای اجرای مصوبات شورای ترافیک/ جلوگیری از انحراف بودجه تخصیصی

معاون عمرانی فرماندار شهرستان نور، با تاکید بر لزوم تامین اعتبار برای اجرای مصوبات شورای ترافیک، گفت: اعتبارات تخصیصی از محل کمیته برنامه‌ریزی نباید در محل دیگری هزینه شود.

لزوم تامین اعتبار برای اجرای مصوبات شورای ترافیک/ جلوگیری از انحراف بودجه تخصیصی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، رضا نائیج‌نوری صبح امروز در جلسه شورای ترافیک این شهرستان، اظهار کرد: اجرای مصوبات شورای ترافیک نیازمند اعتبار است که از محل‌های مختلف ازجمله کمیته‌برنامه ریزی شهرستان تامین می‌شود و نباید در محل دیگری هزینه شود.

وی با تاکید بر لزوم تامین اعتبارات برای اجرای مصوبات شورای ترافیک، افزود: اعتبار کمیته برنامه ریزی باید در محل تعیین شده هزینه و از انحراف آن جلوگیری شود.

معاون فرماندار شهرستان نور، به اعتراض رانندگان تاکسی شهری به دلیل ورود خطی‌های نور-چمستان به داخل شهر اشاره و خاطر نشان کرد: ورود خطی‌های نور- چمستان به داخل شهر ممنوع است اما تاکسی‌های درون شهری هم باید مسافران را تا محل استقرار این خطی‌ها منقل کنند، این وظیفه شهرداری و سازمان حمل و نقل جمعی است که تاکسی رانی را ساماندهی کنند.

این مسوول بیان کرد: شرکت تعاونی سواری رانی محور نور- چمستان در یک اقدام غیر قانونی و نصب بنر، زمین توقف‌گاه خودروهای این مسیر را در معرض فروش گذاشته است که این کار ممنوع است و چنانچه موردی هم باشد باید مصوبه شورای ترافیک، اجازه شهرداری و راهداری را دریافت شود و وفق آن اقدام شود.

نائیج‌نوری، گفت: شهرداری چمستان باید در اسرع وقت سرعت گیرهای سطح شهر چمستان را اصلاح کند.

فرامرز چمن‌آرا شهردار شهر نور در این جلسه در باره مشکل توقف‌گاه شرکت تعاونی محور نور- محمودآباد، که توسط نمایندگان این شرکت در جلسه مطرح شد، اظهار کرد: این شرکت در مزایده زمین مورد نظر را خریداری کرد اما اکنون فردی نسبت به بخشی از زمین مدعی است که به همین منظور از اداره ثبت شهرستان درخواست شد تا با اعزام کارشناس مورد ادعا را بررسی و اعلام نظر کند، که پس از اعلام نظر به این شرکت ابلاغ می‌شود.

رئیس پلیس راهور شهرستان نور، در باره مشکل تاکسی‌های درون شهری، اظهار کرد: سازمان حمل و نقل جمعی باید وظیفه خود را درست انجام دهد، گشت بازرسی داشته باشد و هر جا نیاز به کمک داشت، پلیس وارد شود.

 علی باید، گفت: مشکل اصلی ما مصوبات اجرا نشده شورای ترافیک است، از جمله انسداد قبل از پلیس راه، دوربرگردان عبدل آباد و عبدالده چمستان و کیوسک‌های کنار خیابان است، ظاهرا 20 نقطه برای استقرار کیوسک جانمایی شد که لازم است جابجایی انجام و مازاد جمع آوری شود.

اسحق تونی شهردار ایزدشهر متولی جمع آوری کیوسک‌های غیرمجاز را گردشگری دانست و گفت: اداره گردشگری باید با ورود جدی موضوع کیوسک‌ها را ساماندهی کند اما مشکل ما حضور احشام در حوزه شهرها است که توسط صاحبان‌شان رها می‌شوند. 

شهردار رویان نیز در این جلسه با اشاره به کارهای عمرانی کمربندی( احداث پل روگذر) در تقاطع خیابان شهدا و تاشکو، اظهار کرد: مسیری که برای تردد خودروها تعیین شده به دلیل خاکی بودن سبب ورود خاک به منازل ساکنان منطقه تا شعاع 200 متر و آزار و اذیت آنان می‌شود که به ما اعتراض می‌کنند، بنابراین تقاضا داریم تا شرکت پیمانکار این مسیر کوتاه را آسفالت و رفع مزاحمت کند.

 جعفر حسین‌زاده افزود: بخش اعظمی از آسفالت از سر تقاطع به داخل شهر به دلیل تردد تریلی از بین رفت و برای ترمیم و روکش آسفالت با راهداری مکاتبه تقاضای قیر کردیم اما نه تنها قیر ندادند، پل سبزه رود را هم به دلیل وجود کمربندی از ابنیه زیر پوشش خود خارج کردند؛ اگر چنین است تریلی و کشنده نباید وارد شهر رویان شوند.

 وی گفت: علاوه بر اینکه پیمانکار در کمربندی (تقاطع خیابان شهدا رویان و تاشکو) مشغول کار است، چون کمربندی تا همین تقاطع قطع می‌شود، خروجی وجود ندارد و ناچار همه خودروها باید از داخل شهر تردد کنند، اما استدلال راهداری چیست؟ نمی دانیم و دچار تناقض شدیم، هیچ کمکی هم نمی‌کنند.

رضا رنجکش، بخشدار بلده هم به برخی اقدامات اشاره کرد و گفت: با توجه به نزدیکی فصل سرما، برف و یخبندان تسریع در ترمیم و لکه گیری آسفالت محور سیاه سنگ و ذخیره نمک ضروری است.

حسین هزارجریبی بخشدار چمستان نیز از برخی اقدامات از جمله روکش آسفالت محور لاویج و ایمن سازی نقاط حادثه خیز محور واز با امکانات بخش، گفت: در واز تنگه حدود 100 متر از آسفالت تخریب شد که در حال رفع آن هستیم، اما برخی محورهای روستایی سیل ‌گیر هستند و راه این روستاها نیازمند ترمیم و مناسب‌سازی است بنابراین راهداری با سرعت بیشتر اقدام لازم انجام تا از تخریب آن جلوگیری شود.

انتهای پیام/86023/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول