اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

سازمان برنج و عمران ساحل در مازندران تأسیس شود

نماینده مردم بابل در مجلس یازدهم خواستار تاسیس سازمان برنج در کشور شد.

سازمان برنج و عمران ساحل در مازندران تأسیس شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، علی کریمی‌فیروزجایی پیش از ظهر امروز در جلسه مجمع نمایندگان مازندران با حضور رئیس مجلس در بابلسر گفت: مازندران با تولید ۴۴درصد برنج مورد نیاز کشور نقش ممتازی در تامین زنجیره غذایی کشور دارد.

وی با اشاره به مشکل ناشی از عدم رسیدگی سازمانی به مشکلات برنج‌کاران افزود: متاسفانه مسئله برنج در کشور به‌خاطر پیچیدگی مشکلات آن متولی مشخصی ندارد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی از تولید بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول برنج در مازندران خبر داد وافزود: واردات سالانه ۱/۵ میلیون تنی برنج از خارج، خسارت فراوانی به برنج‌کاران و اقتصاد ملی وارد می‌کند.

کریمی‌فیروزجایی گفت: برای ساماندهی مشکلات برنج‌کاران تاسیس سازمان برنج در کشور ضرورت دارد.

وی کشاورزی را مزیت عمده مازندران دانست و افزود: با توجه به جایگاه ویژه مازندران در عرصه کشاورزی و به‌ویژه باغ‌داری باید یکی از معاونت‌های وزارت جهاد کشاورزی با اولویت باغبانی و زراعت به این استان انتقال یابد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم توجه جدی به کنترل واردات محصولات زراعی و باغی خواستار نظارت دقیق دولت به فعالیت‌های بخش کشاورزی شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآورشد: واردات بی‌رویه تولیدات کشاورزی ضربات سنگینی به اقتصاد و اشتغال کشور وارد می‌کند و ضداقتصاد مقاومتی است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی بابل تاسیس سازمان عمران ساحل را از ضرورت‌های اساسی مازندران برشمرد و افزود: متاسفانه سواحل مازندران که سرمایه بین نسلی محسوب می‌شوند، فاقد متولی است در حالی که می‌تواند به‌عنوان مزیت مهم این استان در عرصه اقتصاد ملی نقش‌آفرین باشد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول