اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تشکیل مجمع خیران مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در مازندران

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از تشکیل مجمع خیرین مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران خبر داد و گفت: این مجموعه نیازمند حمایت مالی است و مردم و مسؤولان استان باید همچون سال‌های دفاع مقدس برای پیشبرد کار ساخت آن جهادی عمل کنند.

تشکیل مجمع خیران مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سردار عبدالله ملکی عصر امروز در جلسه مجمع خیرین مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران به معرفی این مرکز پرداخت و اظهار کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در زمینی به وسعت ۶۰ هکتار در حاشیه رودخانه تجن در سه فاز در حال ساخت است.

وی از این مرکز به عنوان بزرگترین مرکز فرهنگی دفاع مقدس کشور یاد کرد و گفت: نسل امروز نیازمند دریافت حقایق جنگ و دفاع مقدس است، راهیان نور دانش‌آموزی و دانشجویی و برگزاری دوره‌های آمادگی دفاعی در این مرکز برگزار شد، همچنین سپاه پاسداران راهیان نور کرمان را با هدف احیای فرهنگ شهید سلیمانی راه‌اندازی کرد.

ملکی با بیان اینکه کلنگ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس با حضور آیت الله طبرسی نماینده فقید ولی فقیه در مازندران در سال ۸۷ به زمین زده شد، ادامه داد: کتاب تاریخ شفاهی این عالم بزرگ آماده چاپ است که بزودی به چاپ می‌رسد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از تشکیل مجمع خیرین مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران خبر داد و عنوان کرد: اساسنامه آن تهیه شده است و هیأت مؤسس آن انتخاب شدند تا به صورت قانونمند کارها را پیش ببریم.

وی از خیران استان به عنوان ظرفیت‌های بزرگ در حوزه ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس یاد کرد و با بیان اینکه در حال حاضر خیرین بازنشسته سپاه شناسایی و اعلام آمادگی کردند، تصریح کرد: با تشکیل هیأت موسس این مجمع انتظار داریم شمار خیرین را به سقف قابل توجهی برسانیم و از ظرفیت عظیم مردم نیز بهره بگیریم.

ملکی با بیان اینکه هدف از تشکیل این جلسه اجرایی کردن مجمع خیرین مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس است، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با کمک و همکاری این مجمع و خیرین استان پروژه‌های این مرکز را عملیاتی کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از ساخت پل بعثت به عنوان یکی از شاهکارهای مهم جنگ در این مرکز خبر داد و یادآور شد: همچنین ساخت پل شهدای غواص یکی از دغدغه‌های ما در سال‌های اخیر بوده که نیازمند اعتبار قابل توجهی است و مجمع می‌تواند در این حوزه کارگشا باشد.

این مسؤول با اعلام اینکه خیرین در حوزه ایثار و شهادت و ساخت یادمان‌های شهدای گمنام گام‌های بلندی برداشتند، ساخت تندیس امام حسین (ع) و حضرت علی اصغر (ع) نمونه‌ای از اقدام خالصانه و ایثارگرانه خیرین برشمرد و اضافه کرد: این تندیس در حسینیه وداع جانمایی خواهد شد.

وی گفت: این مجموعه نیازمند حمایت مالی است و مردم و مسؤولان استان باید همچون سال‌های دفاع مقدس برای پیشبرد کار ساخت آن جهادی عمل کنند.

*ضرورت حفظ فرهنگ ایثار و شهادت در مازندران

در ادامه منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: از سال ۸۵ تاکنون از فعالیت‌ها و اقدامات این اداره کل در امر ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مطلع هستم و شاهد تلاش‌های بسیار خوبی از این مجموعه بوده و امیدواریم بتوانیم این بدهکاری که به شهدا داریم را ادا کنیم.

وی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران را مطالبه جدی ایثارگران، رزمندگان، خانواده‌های شهدا و مردم دانست و ابراز کرد: باید اعتراف کنیم که ما مسئولین کم کاری کردیم و نتوانستیم ظرفیت‌ها را پای کار بیاوریم و باید زمینه مشارکت ظرفیت‌ها را فراهم کنیم.

زارعی تصریح کرد: برای حل مشکلات اقتصادی باید بی‌وقفه تلاش کنیم و حتی شده جلسات کاربردی را شبانه برگزار کنیم که اولویت کار ما به حساب می‌آید.
این مسئول با بیان اینکه کارهای مطالعاتی خوبی برای ساخت این مرکز انجام شده است و باید کار را نیز عملیاتی پیش ببریم، در بحث زیرساختی نیز خیلی خوب عمل شده است و تنها جایی که در سیل اخیر آسیب ندید این مرکز بود.

این نماینده مجلس بر ضرورت حفظ فرهنگ ایثار و شهادت در استان تأکید کرد و با بیان اینکه ما وظیفه داریم چندین برابر خیّرین کار کنیم، متذکر شد: باید از ظرفیت‌های آماده و در دسترس برای اجرای پروژه‌ها بهره بگیریم.

*باید برای رفع مشکلات مالی قدم برداریم

در ادامه علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس از قداست و برکات خاص حضور شهدا برخوردار است، اظهار کرد: ساخت و تکمیل این مکان تلاش‌های ویژه ماهانه و سالانه را می‌طلبد.

 وی ضمن اعلام اینکه ما نمایندگان مجلس این آمادگی را داریم تا برای رفع مشکلات مالی قدم برداریم، گفت: ما آمادگی داریم با اهدای اولین حقوق‌ کاری‌مان به حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، در ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران مشارکت کنیم.

به گزارش فارس، این جلسه اعضای مجمع خیرین مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران متشکل از رئیس، جانشین، دبیر و خزانه‌دار مشخص شدند و از  اسحاق اسلامی خیر جویباری که در امر ساخت یادمان شهدای گمنام این شهرستان و مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همکاری کرد، تجلیل شد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول