اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بسیج امکانات سپاه برای مقابله با کرونا

سپاه کربلا استان مازندران اقدامات زیادی جهت مقابله با کرونا انجام داده و این فعالیت‌ها همچنان در حال انجام است.

بسیج امکانات سپاه برای مقابله با کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با توجه به داشتن ظرفیت‌های مختلف مانند قشرهای تخصصی و پایگاه‌های مردمی بسیج در طول حوادث پیش آمده در ۴ دهه انقلاب اسلامی همیشه حضور به موقع و موثر داشته است.

اکنون نیز سپاه با هدف کمک و پشتیبانی از دستگاه‌های دولتی جهت مقابله با ویروس کرونا برای بهره‌برداری بهینه از منابع و امکانات، نیروی انسانی و نظام‌مندکردن همه فعالیت‌ها اقدامات هدفمندی را در قالب کارگروه‌های تخصصی در موضوعات گوناگون برنامه‌ریزی کرده است. 

سپاه استان مازندران موسوم به سپاه کربلا نیز اقدامات زیادی جهت مقابله با کرونا انجام داده و این فعالیت‌ها همچنان در حال انجام است.

*۱۶ مرکز درمانی سپاه کربلا در خدمت شبکه بهداشت و درمان قرار گرفت

کادر بهداشتی سپاه کربلا با ۱۶ مرکز درمانی در سراسر استان حضور فعال دارد، بیمارستان ولایت ساری، بیمارستان امام رضای (ع) چالوس و ۱۴ درمانگاه کوچک و بزرگ در سراسر استان در خدمت شبکه بهداشت و درمان و مردم است.

*تولید ۳۵۰ لیتر محلول ضدعفونی کننده توسط بسیج دانشگاه علوم پزشکی مازندران

تولید بیش از ۳۵۰ لیتر محلول ضد عفونی کننده توسط بسیج دانشجویی علوم پزشکی دانشگاه مازندران از اقدامات مهم برای مقابله با کرونا بوده است که البته بسیج دانشجویی اعلام کرده که بدون محدودیت می‌تواند نسبت به تولید این ماده اقدام کند.

*برگزاری جشنواره بزرگ زنگ تفریح در مازندران 

از آنطرف بسیج دانش آموزی سپاه کربلا نیز با توجه به تعطیلی مدارس برای مقابله با شیوع ویروس «کرونا» با هماهنگی معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش اقدام به برگزاری جشنواره بزرگ «زنگ تفریح» در بین دانش آموزان کرده است.

با شیوع بیماری کرونا در شهرهای مختلف، بسیجیان به‌صورت داوطلبانه در کمک‌رسانی به مردم پرداختند و در این بین تولید ماسک و لباس گان توسط بسیجیان توسط بسیجیان شهرهای مختلف انجام شد.

*تولید ماسک و گان توسط بسیجیان گلوگاه

سیدحسن یوسفی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گلوگاه گفته است: کارگاه‌های تولیدی خانگی برای تولید ماسک و لباس حفاظتی وارد کار شده و تولید ماسک و لباس با قوت در دستور کار است.

وی با اعلام اینکه تولید لباس حفاظتی در مرحله اول تحویل بیمارستان گلوگاه شد، افزود: تولید لباس گان برای مردم در دستور کار است و ماسک و لباس حفاظتی رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

*۷ هزار ماسک و ۱۰۰ لباس ویژه کادر درمانی تولید می‌شود

فرمانده سپاه ناحیه نوشهر گفت: در حال تهیه تعداد 7 هزار ماسک توسط بسیج جامعه زنان و حوزه‌های خواهران و نیز در حال دوخت ۱۰۰ دست لباس ویژه کادر درمانی بیمارستان شهید بهشتی نوشهر هستیم.

*تولید ماسک در پایگاه‌های خواهران شهرستان تنکابن

گروه جهادی تخصصی خواهران شهید سردار سلیمانی پایگاه حضرت معصومه (س) شهر تنکابن در اقدامی گروهی موفق به تولید انبوهی از ماسک برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا شدند.

بنابرگفته یکی از جهادگران این پایگاه خواهران به مدت ‌چهار روز از ۸ صبح الی ۴ بعدازظهر در فضای پایگاه با کار گروهی مشغول تهیه ماسک هستند، که تاکنون موفق به تولید 8 هزار ماسک و توزیع آن در بین مردم عادی سطح شهر تنکابن هستند.

تولید ماسک از سوی پایگاه‌های حضرت زهرا، حضرت مریم و حوزه حضرت رقیه  از بخش‌های خرم‌آباد نشتارود تنکابن انجام می‌شود.

*قرارگاه پدافند زیستی سپاه کربلا در ۶ محور عملیاتی علیه کرونا فعالیت می‌کند

مجتبی بلباسی معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا در این ارتباط گفته است: قرارگاه پدافند زیستی سپاه کربلا در ۶ محور عملیاتی علیه کرونا فعالیت می‌کند با علوم پزشکی مازندران همکاری دارد.

معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا به تشریح محور‌های عملیاتی قرارگاه پدافند زیستی سپاه استان پرداخت و گفت: رصد و پایش اطلاعاتی در جهت مبارزه با محتکران و کشف انبار احتکار تجهیزات پزشکی فعال شده است تا این لوازم در اختیار کادر درمانی قرار بگیرد.

بلباسی محور دوم فعالیت قرارگاه پدافند زیستی سپاه را گندزدایی و ضدعفونی کردن کانون‌های سطح شهر و معابر با ماشین‌های عملیاتی در قالب گردان‌ها رزم برشمرد و افزود: همه ظرفیت‌های بسیج اقشاری از بسیج دانشجویی تا بسیج ادارات و خواهران برای مهار کرونا درمازندران پای کار آمدند.

 

معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا در پایان کمک خیرین برای تهیه تجهیزات پزشکی را لازم دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب که این بلا از کشور ما رفع خواهد شد، این تازه آغاز راه است و از طرفی این آزمون بزرگی نیز برای همه ما می‌باشد.

*راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک بهداشتی در قائم‌شهر/ توزیع روزانه ۵ هزار ماسک بهداشتی بین مردم

حسین علیزاده فرمانده سپاه قائم‌شهر از راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک‌ بهداشتی خبر داد و گفت: مجوز راه‌اندازی این کارگاه صادر شد و پیش‌بینی می‌شود روزانه ۵ هزار ماسک بهداشتی به همراه محلول‌های ضدعفونی مورد تایید بهداشت، به صورت پک‌های بهداشتی بین مردم توزیع شود.

وی با اعلام اینکه ۱۵ ایستگاه سلامت در گلوگاه های شهر برپا کردیم، افزود: بسیجیان به صورت خودجوش در این پایگاه‌ها علاوه بر توزیع پک‌های آموزشی که از مراکز بهداشت و درمان است، خودروهای شخصی،اسنپ ها، آژانس ها و ماشین های که در رفت و آمد هستند را با سمپاش‌ها ویروس‌کشی میکنند که این کار با استقبال خوب مردم مواجه شد.

علیزاده با بیان اینکه ضدعفونی معابر، اماکن پررفت و آمد، بازارها و پاساژها هم عفونت زدایی شد، خاطرنشان کرد: سپاه کمپ‌های اعتیاد، کلانتری‌ها، مساجد، پارک‌ها هم ضدعفونی کرد.

فرمانده سپاه قائم‌شهر در ادامه از ضدعفونی محوطه بیمارستان‌های رازی و ولی عصر(عج) هم خبر داد و اضافه کرد: سپاه با خودرهای جنگ نوین و طی یک رزمایش پدافند زیستی محوطه بیمارستان‌ها را گندزدایی کرد که علاوه بر استقبال کادر درمانی، روحیه مضاعفی هم برای پزشکان وپرستارن و مراجعه کنندگان در برداشت.

علیزاده در ادامه از بکارگیری بسیجیان در نانوایی‌ها هم گفت و خاطرنشان کرد: که بسیجیان داوطلب در نانوانی ها با رعایت نکات بهداشتی در توزیع نان به مردم ، به نانواها کمک می‌کنند.

*تولید یک هزار دست لباس یک بار مصرف بیمارستانی توسط سپاه چالوس

فرمانده سپاه شهرستان چالوس گفت: توسط بسیج سازندگی سپاه شهرستان چالوس تعداد ۱۰۰۰ دست لباس یکبار مصرف بیمارستانی برای بیمارستانهای شهرستان تولید می‌شود.

داغمه‌چی بیان کرد: ضدعفونی کردن اماکن عمومی و پرتردد در شهرستان چالوس نیز از سوی بسیج در دستور کار قرار دارد و قبلا نیز انجام شده است.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول