اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

نباید فرد را در برابر کرونا به حالت استیصال برسانیم/ شناسایی 3 مورد مثبت به کرونا در مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در نشست خبری مقابله با ویروس کرونا با تاکید بر نباید فرد را در برابر کرونا به حالت استیصال برسانیم، گفت: این بیماری جزو بیماری خطرناک با مرگ و میر بالا نیست.

نباید فرد را در برابر کرونا به حالت استیصال برسانیم/ شناسایی 3 مورد مثبت به کرونا در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران دقایق قبل در جمع خبرنگاران در ارتباط با اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا ویروس با تشریح شرایط اظهار کرد: بعد از اینکه ویروس وارد کشور شد اولین کانون قم بود و بعد از این مسئله شرایط متفاوت شد و اظهارنظرها درباره این بیماری براساس اطلاعاتی که تاکنون داریم، هست و  اطلاعات ما هم نوپدید و مربوط به چند ماهه اخیر است اما باید بدانیم نباید تزریق استرس و ناامیدی را در جامعه داشته باشیم.

وی گفت: نباید فرد را در برابر کرونا به حالت استیصال برسانیم، این بیماری جزو بیماری خطرناک با مرگ و میر بالا نیست اما قدرت انتقال  این بیماری زیاد است و دلیل نگرانی نیز همین است.

رئیس دانشگاه  علوم پزشکی مازندران تغییر رفتارهای اجتماعی مردم طی چند روز برای مبارزه با این بیماری را معجزه عنوان کرد و افزود: در این مدت شاهد تغییر رفتارهای اجتماعی مانند دست ندادن، روبوسی نکردن و عدم تجمعات مردمی هستیم.

وی درباره آمارهای ابتلا به این بیماری در استان اظهار کرد: آمارها به صورت کشوری اعلام می‌شود اما این نکته نیز توجه آن الزامی است که  این تصمیم ملی است، و ممکن است در ثبت ملی هر لحظه تغییر کند.

موسوی با بیان اینکه در مسئله کرونا با سه مورد مواجه هستیم، خاطر نشان کرد: در این زمینه افراد مشکوک به بیماری داریم، دوم مشکوکی که با دستورالعمل نمونه آزمایشگاهی باید از آنها گرفته شود و مورد سوم که بعد از ثبت مثبت اعلام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برای عدم ممنوعیت به شمال برای کاهش قدرت انتقال این بیماری است، اضافه کرد: در حال حاضر روند به گونه منفی است و شاهد آمدن مسافر به مازندران هستیم که لازم است مردم برای حفظ سلامت خود مراقبت کنند و در این زمینه مقرر شد تست تب‌سنجی از افراد گرفته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پاسخ به سوالی درباره نگرانی به کادر درمانی تصریح کرد: کادر پزشکی در این زمینه نیاز به آرامش دارد و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران به نمایندگی از ستاد بحران در جمع خبرنگاران حاضر شدند و استاندار رئیس پدافند زیستی است به صورت هماهنگ عمل می‌کنیم و تمام تلاش خود را صادقانه انجام می‌دهیم و اکنون شرایط خاص است و اگر وارد فضایی شویم که تنش را بالا ببریم شایسته نیست و بر عملکرد درست در زمان بحران اثر منفی می‌گذارد.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد وقت ما صرف و پیگیری و بررسی شرایط بیماران کرونا شده است، در این زمینه گفت: «حتی دیروز ناهار و شام را یکسره خوردیم.»

موسوی خاطر نشان کرد: سه مورد بیماری کرونا در استان شناسایی شدند و یک مورد فوت شده است اما در تمام بیمارستان‌های مازندران بخش‌های برای بیماران مبتلا در نظر گرفته شده است در مجموع ۶ بیمارستان در استان با امکانات بیشتری برای این بیماران در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکید کرد: در حال حاضر کمبود تخت در بیمارستان‌ها نداریم.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول