اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

حفظ حق و حقوق موقوفات خط قرمز سازمان اوقاف است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اعلام اینکه حفظ حق و حقوق موقوفات خط قرمز سازمان اوقاف است، گفت: اوقاف به‌صورت جدی با موقوفه‌خواران برخورد می‌کند و هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهد ذره‌ای از حق یک موقوفه تضییع شود.

حفظ حق و حقوق موقوفات خط قرمز سازمان اوقاف است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت حفظ حق و حقوق وقف اظهار کرد: حفظ و حراست از موقوفات یک وظیفه شرعی و قانونی به‌شمار می‌رود که بر عهده متولی موقوفه است که در این راستا حفظ حق و حقوق موقوفات در بخش موقوفات متصرفی اداره اوقاف و در بخش موقوفات غیر متصرفی متولی موقوفه که توسط واقف انتخاب گردید، است.

وی با اعلام اینکه حفظ حق و حقوق موقوفات خط قرمز سازمان اوقاف است، افزود: اوقاف به‌صورت جدی با موقوفه‌خواران برخورد می‌کند و هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهد ذره‌ای از حق یک موقوفه تضییع شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران اجرای امینانه نیت واقف را وظیفه شرعی و قانونی اوقاف و متولیان موقوفات دانست و افزود: وقف هیچ‌گاه قابل فروش نیست و اوقاف در این زمینه با جدیت ورود کرده و اجازه نمی‌دهد کسی به اموال موقوفه دست‌درازی کند.

حیدری با بیان اینکه اوقاف با موقوفه‌خواران مماشات نمی‌کند، تصریح کرد: نباید بگذاریم ذره‌ای از حق و حقوق موقوفات توسط سودجویان ضایع شود و در این راستا اوقاف از نهادهای قضائی در برخورد با موقوفه‌خواران حمایت می‌کند.

وی گفت: وقف میراث گرانبهایی است که از گذشتگان به ما ارث رسیده و باید این موقوفات را به نسل‌های بعدی خود تحویل دهیم.

انتهای پیام/86031/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول