اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

شرکت «پارس نئوپان» عامل قاچاق چوب در جنگل‌های عباس آباد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عباس آباد گفت: شرکت پارس نئوپان نشتارود یکی از موثرترین عوامل قاچاق چوب‌آلات جنگلی در منطقه عباس‌آباد است.

شرکت «پارس نئوپان» عامل قاچاق چوب در جنگل‌های عباس آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از  روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران جواد جلالی در جلسه حفاظتی اداره منابع طبیعی عباس آباد اظهار کرد: شرکت پارس نئوپان نشتارود یکی از موثرترین عوامل قاچاق چوب‌آلات جنگلی در منطقه عباس‌آباد است.

وی افزود: علیرغم تذکرات کتبی و شفاهی، متاسفانه این شرکت مبادرت به خرید چوب‌آلات قاچاق تنی۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان می‌کند که در بروز و شیوع قاچاق چوب از جنگل موثر است. 

مدیر منابع طبیعی عباس آباد از شناسایی ۸۳ متخلف حرفه ای قاچاق چوب در حوزه نشتارود خبر داد و بیان کرد: این افراد با ۱۵۰ راس دواب (اسب و قاطر) و ۵۵ دستگاه نیسان و پیکان وانت مبادرت به قاچاق چوب آلات جنگلی می‌کنند. 

به گفته جلالی حوزه استحفاظی واحد نشتارود از ضلع غربی رودخانه کاظم رود تا ضلع شرقی رودخانه ازارود حدود 10 هزار هکتار وسعت دارد که این افراد در این حوزه مبادرت به قاچاق چوب  می‌کنند که برای مقابله با این قاچاقچیان علاوه بر تامین نیرو و امکانات بیشتر، همکاری و تعامل سایر دستگاه‌های امنیتی، انتظامی، قضایی، سازمانهای مردم نهاد و افراد طبیعت دوست نیز ضرورت دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی عباس آباد همچنین پراکندگی نقاط حفاظتی و وجود روستاهای محاط و حاشیه نشین جنگل را یکی از مشکلات این اداره بیان کرد و افزود: هم اکنون شاهد حضور بانوان روستایی در جنگل جهت جمع آوری خاکبرگ هستیم که برای پرورش گل و گیاه و گلخانه‌های موجود درمنطقه از جنگل قاچاق می‌شود.

جلالی همچنین اعلام کرد بازدارنده نبودن مجازات مربوط به خسارات وارده به منابع طبیعی و صدور احکام جایگزین مجازات کیفری برای متخلفین من جمله حضور متخلفین در اماکن مذهبی، مراقبت از عرصه‌های جنگلی و کاشت نهال با التفات به سابقه و حرفه‌ای بودن افراد متخلف را موجب تکرار جرم توسط افراد سود جو دانست. 

وی ادامه داد: در حوزه این شهرستان ۵۳۰ قطعه جنگلی- جلگه ای موسوم به ده هکتاری وجود دارد که  ۲۴۸ قطعه آن در حوزه واحد نشتارود واقع و نظارت بر این اراضی بسیار حائز اهمیت است که با کمبود نیرو و خودرو مواجه هستیم.

رئیس اداره منابع طبیعی عباس آباد در بخشی از سخنان خود به آزاد سازی حدود۷ کیلومتر از حریم اراضی ساحلی نشتارود این شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: طول اراضی ساحلی حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری عباس آباد ۲۶ کیلومتر است که بیش از ۲۰ کیلومتر آن آزاد و همچنان برای آزادسازی ساحل مصمم هستیم. 

 در این نشست که فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری نوشهر نیز حضور داشت که بر ضرورت پرداخت حقوق معوقه نیروهای حفاظتی و حضور مستمر نیروهای حفاظتی طی برنامه مدون در منطقه تاکید شد.

شهرستان عباس آباد دارای 33 هزار هکتار عرصه جنگلی است.

انتهای پیام/86041/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول