اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

آیا گره مسکن مهر میارکلای ساری باز می‌شود؟/ وعده اتمام تا پایان سال

مسکن مهر جز پروژه‌های خوبی بود که موجب خانه‌دار شدن بسیاری افراد شد و موجب شد بسیاری از خانوارها سرپناه پیدا کنند و سقفی بالای سرشان داشته باشند اما مسکن مهر میارکلا جز پروژه‌هایی بود که به‌دلایل متفاوت هنوز به سرانجام نرسید.

آیا گره مسکن مهر میارکلای ساری باز می‌شود؟/ وعده اتمام تا پایان سال

 خبرگزاری فارس مازندران؛ سرویس اقتصادی| بیش از یک دهه از آغاز پروزه مسکن مهر در مازندران می‌گذرد که همچنان با کاستی‌هایی در حال پیشروی است.

مسکن مهردر برخی از استان‌ها جز پروژه‌های خوبی بود که موجب خانه‌دار شدن بسیاری افراد شد و موجب شد بسیاری از خانوارها سرپناه پیدا کنند و سقفی بالای سرشان داشته باشند اما مسکن مهر میارکلا جز پروژه‌هایی بود که به‌دلایل متفاوت هنزو به سرانجام نرسید.

با وجود تمامی مشکلات از جمله دوری مسافت و نبود امکانات کافی خانوارها براساس قرارداد بین وزارت راه و شهرسازی و پیمانکار واحدها ثبت‌نام کردند و تماماً به بندهای این قرارداد برای پرداخت حق مالکیت مرحله‌ای وام بانکی عمل کردند که به منزله تسویه نهایی است.

از آنجایی که قرار بر این بود که پروژه به صورت کامل به اتمام برسد براساس تمامی موازین و بندهای آن در قرارداد و رعایت اصول اصیل آپارتمانی و پس از تحویل سند به بانک عامل برای بازپرداخت مبلغ وامی که در قرارداد نیز به آن اشاره شده معرفی شوند.

اما گویی این پروژه قصد ندارد به اتمام برسد که این بار اعلام شد مبلغ وام 40 میلیون تومان در مدت زمانی 127 ماهه با مبلغ ماهانه 252 هزار تومان پرداخت شود که عملا پرداخت این مبلغ برای ساکنانی که خون و دل خوردند و طی این سال‌ها به زحمت توانستند این مبلغ را جمع‌آوری کنند خیلی سخت و حتی غیرممکن بود چرا که بیشتر ساکنان این واحدها مددجویان نهادهای حمایتی هستند.

حال که مدیران پروژه نتوانستند بنا به دلایلی پروژه را در مدت زمانی قانونی به مسکن و شهرسازی تحویل دهند و همچنین با توجه به تسویه حساب ساکنان تکلیف چیست که هنوز به چشم انتظاری‌ها پایان داده نشده است؟


نکته‌ مهمی که باید به آن اشاره شود این است که با توجه به وضعیت اقتصادی و تورم گریبان‌گیر همه جامعه شده اکثریت اعضای تعاونی مسکن میارکلا توانایی پرداخت اقساط با سود 12 درصدی را ندارند که لازم است در این زمینه فکری اندیشیده شود.

متاسفانه این موضوع موجب شد نقطه‌های تاریکی در زندگی خانوارهایی که در این طرح ثبت‌نام کردند به وجود آمد که لازم است با بهره‌برداری از این پروژه به تمامی مشکلات و دغدغه‌ها ما پایان داده شود؛ چرا که 10سال است چشم انتظار هستند.

*وعده اتمام تا پایان سال

مدیرعامل تعاونی مسکن مهر ساری درباره آخرین وضعیت مسکن مهر 2 هزار و 800 واحدی میارکلای ساری به خبرنگار فارس، گفت: تمام تلاش ما این است این واحدها تا پایان امسال به اتمام برسد.

حسین محمودی با اشاره به اسکان 200 خانوار در این پروژه، افزود: یکی از مشکلات بحث انتقال آب بوده که طی چهار ماه آینده این مهم محقق می‌شود.

وی درباره وام 40 میلیون تومانی با سود 12 درصد برای خانوارها، تصریح کرد: طی مکاتبه‌ای مدیرعامل مسکن با وزیر راه و شهرسازی، قرار شد سود آن به هفت درصد کاهش یابد که البته مکاتبات لازم در این زمینه انجام شد. 

*خواستار افزایش بازپرداخت هستیم

مدیرعامل تعاونی مسکن مهر ساری اظهار کرد: با توجه به اینکه زمان بازپرداخت وام مسکن مهر میارکلای ساری 20 سال بود که 10 سال گذشت و 10 سال ماند پیشنهاد دادیم بازپرداخت آن از 120 ماه به 180 ماه افزایش داده شود.

محمودی بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت‌ها هرچه زودتر تکلیف واحدهای مسکن مهر میارکلای ساری به نتیجه برسد وضعیت بهتر می‌شود که در حال حاضر نیز شاهد تعامل خوبی بین ادارات کل و اتحادیه هستیم.

وی یادآور شد: مسکن مهر میارکلای ساری از سال 88 آغاز شد که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال 90 درصد این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

*بایدها برای بسته شدن پرونده مسکن مهر میارکلا

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران نیز در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: تا پایان سال باید پرونده مسکن مهر در مازندران بسته شود.

 

نظری با اشاره به ضرورت اتمام پروژه‌های مسکن مهر میارکلای ساری و چالوس، خاطرنشان کرد: بخشی از واحدها مسکن مهر در میارکلای ساری به نتیجه رسید.

وی اضافه کرد: مبلغ وام مسکن مهر از 30 به 40 میلیون تومان افزایش یافت که این موضوع موجب پیشرفت پروژه خواهد شد.

*حل مشکل آب و برق میارکلا در 6 ماه دوم سال

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران درباره مشکل زیرساختی پروژه مسکن مهر میارکلای ساری در بحث برق و آب، خاطرنشان کرد: تکلیف این موضوع نیز در 6 ماهه دوم سال مشخص می‌شود.

به گزارش فارس، افرادی که خواهان خانه‌دار شدن در مسکن مهر میارکلای ساری شدند از خیلی مسائل گذشتند و همه محدودیت‌ها را قبول کردند پس لازم است هر چه زودتر به چشم‌انتظاری 10 ساله آنان پایان داده شود.

انتهای پیام/86034/ج/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول