اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مازندران بیش از 50 هزار کنکوری دارد

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه امسال 50 هزار و 252 نفر در کنکور شرکت کردند، گفت: از این تعداد 25 هزار و 879 نفر برای نظام جدید و 24 هزار و 373 نفر مربوط به نظام قدیم هستند که حضور دختران 60.2 و حضور پسران 9.08 در کنکور سراسری است.

مازندران بیش از 50 هزار کنکوری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علیرضا کمرویی در گردهمایی مدیران، روسا و معاونان آموزشی و پژوهشی شهرستان‌ها و مناطق مازندران (نظام راهبری مدرسه محوری و پروژه مهر 98) در اردوگاه بادله اظهار کرد: تفاوت آموزش و تعلیم و تربیت بین این دو واژه وجود داد که نباید غرق در آموزش شویم و تمایز این دو مفهوم را در تمام نگاه‌های خود در حوزه تعلیم و تربیت مراقبت کنیم.

وی با بیان اینکه نباید تنها دنبال آموزش باشیم، تصریح کرد: در هر رخدادی در آموزش باید تعلیم و تربیت را داشته باشیم و معلم انتقال دهنده صرف و دانش، آموزش یک شی نباشد.


معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه‌محوری را سخت نگیریم، تصریح کرد: باید فضا را آماده کنیم تا مدارس کانون تصمیم‌گیری و توانمند شوند.

وی با اشاره به اینکه واقعیت این است که روح سند زمانی در مدرسه حاکم می‌شود که مدیر با سند و گفتمان آن مانوس شود، اظهار کرد: مدیریت در آموزش و پرورش سخت شده است و حرف زدن خیلی راحت‌تر شده است.

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدیر آموزشگاه خلق کننده چشم‌اندازهای مدرسه است، افزود: تعیین چشم‌اندازها اصلی‌ترین وظیفه مدیر است و مدیر نگهبان چشم‌انداز مدرسه نیز به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه مدیر مدرسه مسؤول توسعه حرفه‌ای معلمان است، عنوان کرد: توسعه حرفه‌ای تلاشی است که معلمان و مدیران برای بهتر شدن انجام می‌دهند که بهتر از گذشته باشند.

اضافه شدن  17 هزار دانش‌آموز به مدارس بدون  تغییر در تجهیزات

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز با بیان اینکه مازندران سه سال پی در پی رتبه برتر کشور در پروژه مهر را کسب کرده است، اظهار کرد: مازندران در سال 92 رتبه  کشور بود که به سرعت حایز رتبه برتری کشوری در پروژه مهر شد.

عسگری نیکزاد  به 6 کارگروه‌ تشکیل‌شده در اجرای پروژه مهر اشاره کرد، گقت:  یک کار گروه فرهنگی و‌ ورزشی نیز در پروژه مهر مازندران  تشکیل شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه با استقرار پایه دوازدهم با اضافه شدن  17 هزار دانش‌آموز به مدارس بدون  تغییر در تجهیزات، فضا  شرایط را سخت برشمرد، گفت: در همین راستا در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش با  فن و حرفه‌ای و شهرک صنعتی و دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای قرداد بستیم که این امر امکا‌ن‌پذیر شد.

*از مدرسه هوشمند به سمت مدرسه ایمن حرکت کنیم

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه مدرسه محور رکن  اصلی در مدرسه محوری است، اظهار کرد: اگر بزرگترین و صدها پژوهش‌های معتبر را انجام دهیم و دامنه اثرش به مدرسه نرسد،  هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

اسفندیار نظری افزود: مدرسه باید به یک سازمان پژوهنده و معلم به یک پژوهشگر تبدیل شود تا دانش‌آموز پژوهنده شود.

وی با بیان اینکه تعلیم دهنده و مربی باید کوشش کنند که رشد فکری و قدرت تجزیه و تحلیل را در دانش آموزان را گسترش دهند، تصریح کرد: باید مجال فکر کردن به دانش‌آموزان داده شود که ترغیب شود که دائم دنبال حفظ کردن نباشد.

این مسؤول اشاره کرد: علم و کارآفرینی از ارکان سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی  و پیش نیاز توسعه کشور است و به همین دلیل انسان را محور توسعه می‌دانیم.

وی با بیان اینکه استان مازندران جزو 4 استان برتر تعلیم و تربیت در کشور است، یادآور شد: پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی 99.16  حائز رتبه اول کشوری، متوسطه اول با پوشش 97.51 مازندران رتبه دوم کشور و در متوسطه دوم با پوشش 90.74  رتبه چهارم کشور را دارد.

نظری با اشاره به اینکه در کنکور رتبه سوم کشور را داریم، گفت: اگر از لحاظ کیفیت بخشی به مازندران نگاه کنیم باید رتبه اول را داشته باشد ، سال گذشته 40هزار و 252 نفر در کنکور سراسری شرکت کردند که 19 هزار و 354 نفر قبول شدند و تقریبا با 3 صدم قبل سمنان رتبه سوم را کسب کردیم.

وی با بیان اینکه امسال 50 هزار و 252 نفر در کنکور شرکت کردند، افزود: از این تعداد 25 هزار و 879 نفر برای نظام جدید و 24 هزار و 373 نفر مربوط به نظام قدیم هستند که حضور دختران 60.2 و   حضور پسران 9.08 در کنکور سراسری است.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در شاخص رتبه زیر هزار رتبه دوم کشور را داریم، اشاره کرد: در کنکور امسال  49.9درصد در رشته تجربی،  13.8 درصد، 17.9 رشته انسانی، 12.7 در رشته زبان و در رشته هنر 5.4 درصد شرکت کردند.

وی افزود: مازندران بعد از انقلاب تا به الان 195 مدال کشوری و المپیاد علمی و 25 مدال جهانی و 31 پژوهش‌سرا در حوزه زیست فناوری، نانو و تبیان دارد.

نظری خاطرنشان کرد: اقبال رفتن به رشته ریاضی کم شده است و آموزش و پرورش با با گذشتن مسابقات (لذت ریاضی) کمک می‌کند که انگیزه‌های لازم را در رشته ریاضی اتفاق بیافتد.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: امسال در سال تحصیلی 97-98  پایه دهم فنی و حرفه‌ای نسبت به کل پایه دهم متوسطه  یک درصد افزایش پیدا کرد که در مجموع هزار دانش‌آموز به رشته فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اضافه شدند.

وی خبر داد: مازندران میزبان اولین المپیاد ایده‌ بازار است که قریب به 300 اثر این المپیاد از استان مازندران بوده است که خراسان بعد از مازندران قرار دارد که امیدوارم که اختتامیه در مازندران انجام شود.

انتهای پیام/86051/ج

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول