اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

حرکت خودجوش برای افزایش حجاب و کارآفرینی

نخستین کارگروه حفظ و تثبیت حجاب دختران محجبه با موضوع معرفت‌افزایی، روش‌های میدانی تقویت و تعمیق حجاب، و کارگاه کارآفرینی توسط خیریه ۱۱۰ امام علی (ع) با حضور بانوان و برادر فعال در حوزه‌های مختلف برگزار شد.

حرکت خودجوش برای افزایش حجاب و کارآفرینی

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس اجتماعی|دو بحث مهم حجاب و عفاف و اشتغال با رویکرد تولید از مهم‌ترین موضوعات به روز است و چنانچه در کشور اسلامی چون ایران در این دو مورد مشکلی وجود نداشته باشد بسیاری از مسائل و آسیب‌های اجتماعی از بین خواهند رفت.

 

 

رعایت حجاب و عفاف برای همه از واجباتی است که خدای متعال در قرآن به آن اشاره کرده است، و رعایتش بر جامعه مسلمین واجب است، ترک واجبات هم به ضرر خود فرد است و چون  فرد در داخل اجتماع زندگی می‌کند آسیب‌های ناشی از آن دامن‌گیر همه می‌شود.

بحث بعدی اشتغال با رویکرد تولید با هدف افزایش تولیدات داخلیست که یکی از راه‌هایی که میتوان به این هدف نزدیک شد افزایش در بخش کارآفرین‌ست.

ایجاد شغل و محیا کردن بساط اشتغال هم مستلزم داشتن اعتبارات اولیه و تحقیق در مورد شغل مورد نظر است که آیا به تولید انبوه می‌رسد و با پیروزی مواجه می‌شود یا خیر...

* برگزاری جلسه مقدماتی با نام الفت و عفت فاطمی

خوشبختانه خیریه ۱۱۰ امام علی(ع) به‌صورت خودجوش به این دو بحث توجه ویژه‌ای داشته و در این راستا قدم اول را برداشت و جلسه‌ای با نام (الفت و عفت فاطمی) و کارگروه کارآفرینی را در مسجد امیرالومنین(ع) برگزار کرد تا گامی برای ادامه راه و کمک به حل مشکلات در این بخش باشد.

 

 

اولین کارگروه حفظ و تثبیت حجاب دختران محجبه با موضوع معرفت افزایی، روش‌های میدانی تقویت و تعمیق حجاب، و کارگاه کارآفرینی توسط خیریه ۱۱۰ امام علی(ع) با حضور بانوان و برادر فعال در حوزه‌های مختلف برگزار شد.

* در راستای تثبیت حجاب از نظرات دختران محجبه استفاده شد

حبیب واحدی مدرس دانشگاه و دکتری علوم حدیث به‌عنوان مدرس در این جلسه حاضر شد، و در گفت‌وگو با فارس، بیان کرد: در رابطه با حفظ و تثبیت حجاب دختران محجبه جلسه کارگاهی برگزار شد تا از نظرات دختران محجبه در این راستا استفاده شود.

 

 

* راهکارهای عملیاتی مدنظر

وی افزود: راهکارهایی برای انجام، تشویق و ادامه بحث حجاب در این جلسه ارائه شد، خوشبختانه استقبال در این جلسه خوب بود و از بین ۳۰ راهکار، ۱۰ راهکار عملیاتی انتخاب شد.

واحدی اضافه کرد: این راهکارها شامل؛ ساخت کیلیپ‌هایی در خصوص از بین بردن شبهات در بحث حجاب، تشکیل جلسات پرسش و پاسخ، اهدای هدایا، برگزاری جلسات دورهمی دختران محجبه وغیره است، همچنین در مرحله اول باید اتاق فکری تشکیل تا چند راهکار مؤثر انتخاب شود.

* ترویج حجاب و عفاف را بصورت خودجوش آغاز کردیم

دبیر این جلسه گفت: نظریات در کوتاه مدت بررسی شده و با توکل بر خدا در بلندمدت عملیاتی میشوند، با توجه به اینکه این کار بصورت خودجوش و مردمی دنبال می‌شود ما در پی این هستیم بنابر احساس تکلیف، قدم‌هایی هر چند کودک در راستای ارتقای بحث حجاب داشته باشیم.

* افزایش بدحجابی زنگ خطر بزرگی در همه حوزه‌هاست

وی ادامه داد: درخواست من از دستگاه‌های اجرایی مربوط در بحث حجاب و عفاف چون سازمان تبلیغات اسلامی، نهاد رهبری، دانشگاه‌ها و ... که وظیفه ذاتی‌شان این است و می‌توانند این بحث را به‌صورت تخصصی دنبال کنند این است که به این مسئله مهم بپردازند، چرا که جدای از بحث دین افزایش بدحجابی زنگ خطر بزرگی در همه حوزه‌ها محسوب می‌شود.

 

 

* برگزاری اولین کارگروه کارآفرینی، اعطای وام بدون بهره به تولیدکنندگان

محمدعلی نیرین سرپرست این خیریه در جلسه دوم یعنی همان کارگروه اشتغال بیان کرد: نگاه ما در این بخش به این است که به افرادی که توان تأمین مالی برای کارآفرینی را ندارند دعوت به کار کرده و با اعتباری که توسط خیرین در این بخش جمع‌آوری شده به قشر ضعیف وام بدون سود بدهیم تا بعد از تولید به‌صورت انبوه بتوانند پول اولیه را برگردانند تا این سرمایه به‌دست تولیدکننده دیگری برسد.

وی افزود: باید به داوطلبان در این بخش بیاموزیم که چه تولید کنند؟ دریابیم که چه کسانی می‌توانند تولید کنند و چگونه عرضه کنند؟ این موضوعات را مطرح کنیم.

 

 

* کارآفرینی کمک می‌کند تا سرپرست خانوار توانمند شود

نیرین تصریح کرد: کارآفرینی کمک می‌کند تا سرپرست خانوار توانمند شود، از آنجایی که در تورم حاضر مردم به سمت خرید چیزهای واجب می‌روند وجود سایت‌هایی چون سلامت برکت برای فروش محصولات و تولیدات فعال بسیار حرکت مفیدی بوده است این سایتیست که افراد مذهبی آن را می‌شناسند.

* جلسات تخصصی‌تر برگزار خواهد شد

این دبیر بازنشسته گفت: بحث کارآفرینی شامل ایجاد مشاغل خانگی، خیاطی، هنری، کشاورزی و ... می‌شود.

در بخش فروش محصولات هم راهکارهایی ارائه و پیشنهاد شد، همچنین مسائل گسترده‌ دیگری هم وجود دارد که مدنظر قرار بگیرد، پرداخت تسهیلات بدون بهره برای تولید و بازپرداخت مطابق با توانایی‌ها و امکانات ایده و طرح داده شود و جلسات بعد تخصصی‌تر می‌شود.

 

 

* خیرین داوطلب به خیریه ۱۱۰ امیرالمؤمنین ساری مراجعه کنند

وی از خیرین داوطلب در این حوزه خواست که چنانچه قصد دارند در این کار خیر شرکت کنند به خیریه ۱۱۰ امیرالمونین مراجعه کرده تا از جزییات کار مطلع شوند.

در ادامه جلسه نیرین اعضای حاضر را به بحث در این زمینه دعوت کرد و حاضران یک به نظرات خود را در این زمینه اعلام کردند و در بحث کارآفرینی پیشنهادات و راهکارهایی ارائه شد.

ادامه این بحث به شرط عملیاتی شدن در صورت حمایت خیرین و استقبال مردم گامی مؤثر در جهت جلوگیری از آسیبهای اجتماعی و افزایش سطح تولید در جامعه است، همچنین به افزایش و ترویج فرهنگ همدلی، مهربانی و اعتماد کمک می‌کند.

گزارش از زری طاهری‌پرکوهی

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول